Kapitel 6//Egoist

399 13 2
                                    

Mor: Godt du kom Marcus
Lige i det øjeblik kommer Martinus og Kjell Erik ned.
Martinus: Skal vi hjælpe?

Emily's synsvinkel
Jeg tænker bare nej så let slipper Marcus ikke. Jeg kan allerede se på ham at han begynder at gå ind i stuen da min mor siger:

Mor: ja, det må..

Men jeg afbryder hende og siger

Emily: Nej, Marcus hjælper og sådan er det.

Han kigger bare på mig med onde øjne

Emily: Det kan godt være du ikke kan lide mig, men så let slipper du altså ikke.

Marcus ruller bare øjne af mig, men kommer så hen og hjælper os, vi får sofaen ind i stuen og så hygger vi ellers bare resten af dagen, eller det vil sige at Marcus sidder og surmuler, mens vi andre hygger.

Om aftenen
Vi er alle på vej i seng, eller alle er gået i seng undtagen mig. Jeg spytter ud og skyller munden og så går jeg ind og siger godnat til min mor og Kjell Erik, de siger pænt godnat og bagefter går jeg ind til Martinus og siger godnat.
Til sidst går jeg ind til, den dejlige Marcus Gunnarsen, kan i mærke ironien, for det kan jeg nemlig godt.

Emily: Godnat

Marcus: Spurgt

Ej, hvor flipper jeg ud lige nu, jeg ved godt det er aften og sent, men jeg bliver nød til at vide hvorfor han hader mig.
Jeg åbner døren helt og går ind og lukker den efter mig igen.

Marcus: Hvad laver du, gå ud af mit værelse.

Emily: Ikke før du fortæller mig, hvorfor du hader mig.

Marcus: Ja hvad tror du

Emily: Ja, det ved jeg virkelig ikke, jeg har aldrig gjordt dig noget, vi kendte ingen gang hinanden før for 5 timer siden.

Marcus: fordi dig og din mor bare kommer og ødelægger min familie, vi er flyttet til en helt ny by, mine venner bor i en anden by og min lillesøster og mor, bor jeg ikke sammen med mere.

Jeg kan seriøst ikke forstå det hold kæft hvor er han egoistisk.

Emily: Nå så det er dig der har det hårdt her, fordi du er flyttet til en ny by en halv time fra hvor du boede før. Men Marcus hvis ikke du har observeret det, eller du har måske brugt for meget tid på at have ondt af dig selv. Så er jeg faktisk også flyttet til en helt ny by og nårh ja et helt nyt LAND. Mine venner bor over 1000 km væk herfra, faktisk 1400 for at være mere præcis. Og det samme med min familie.

Lige nu står jeg faktisk og råber, så imellem tiden, imens jeg har stået og råbt ham i hovedet er min mor, Kjell Erik og Martinus også kommet ind på værelset.

Emily: Jeg kan godt se du har det hårdt Marcus. Og ved du hvad jeg kan fandme også godt se hvor stor en egoist du er.

Jeg går ud af værelset og ind på mit eget værelse igen. Seriøst han er virkelig egoistisk han tænker kun på sig selv, ej hvor kan jeg ikke holde ham ud. Man kan vidst godt sige jeg allerede har en yndlingstvilling.
______________________
Synes i også at Marcus er egoistisk??

New family = New life ft. M&M S1&2 (afsluttet)Kde žijí příběhy. Začni objevovat