Kapitel 40//Tidligere kæreste

300 12 1
                                    

Martinus: Ja det kunne være mega hyggeligt, men det bliver nok kun mig, Marcus bor stadig hjemme ved far og Camilla.

Marcus' synsvinkel
Jeg giver Martinus et dask på armen hvorfor skal han sige sådan noget.

Martinus: Hvad

Emily griner lidt af os og smiler til mig, jeg smiler igen og kigger hen på de andre igen.

Camilla: Hvor er Magnus henne?

Emily: Når ja han er stadig på arbejde, men han kommer hjem om en times tid cirka.

Camilla: Jeg glæder mig til at se ham. Kan du så ikke vise os hvor vi skal sove henne?

Emily: Jo kom med

***

Emily's synsvinkel
Jeg viser dem deres værelser. Min mor og Kjell Erik får et værelse sammen og Martinus får sit eget værelse og det samme gør Marcus.

Marcus er den sidste jeg viser et værelse, så jeg finder mig snit til at spørge ham. Hvordan det går med hans liv.

Emily: Hva så går det godt med dit liv?

Marcus: Det går som det går, du kan jo selv høre at jeg bor hjemme så jeg ved ikke om det er godt.

Emily: Men du har jo pengene, hvorfor flytter du så ikke?

Marcus: Fordi jeg ikke føler mig klar

Emily: Men hvad med din kæreste vil hun ikke gerne flytte sammen.

Marcus: Det ved jeg ikke, jeg vil gerne lige have en inden jeg spørger.

Emily: Har du ikke fået en kæreste, men pigerne kan da ikke modstå dig.

Marcus: Det er ikke det, min kærlighed er bare ikke i dem. Min kærlighed forlod mig, og skal giftes om 2 dage.

Marcus forlader værelset og jeg står tilbage med dårlig samvittighed. Er det virkelig min skyld han ikke er kommet videre med sig liv. Måske var jeg også meget hård ved ham dengang.

***

Magnus: Hej skat

Emily: Hey

Jeg kysser Magnus og fører ham med ind til de andre.

Emily: Martinus det her er Magnus min forlovede. Magnus det her er Martinus, min pap bror.

Magnus: Hej godt at møde dig

Martinus: ilm

Jeg fører ham videre hen til Marcus

Emily: Marcus det her er min forlovede Magnus. Magnus det her er min anden pap bror Marcus.

Marcus: Og tidligere kæreste.

Marcus giver Magnus sin hånd imens han siger det. Magnus kigger chokeret på mig. Der er måske en ting jeg ikke lige har fået fortalt.

Magnus: Hvad?

Emily: Jeg forklarer senere.

Jeg fører ham videre hen til min mor og Kjell Erik.

Emily: Og Kjell Erik og min mor kender du jo.

Magnus: Ja, det er rart at møde jer igen.

***

Magnus hiver mig med ud i køkkenet imens de andre bliver inde i stuen.

Magnus: Tidligere kæreste. Har du været kæreste med din pap bror.

Emily: Ja, men det er er overstået kapitel.

Magnus: Som du ikke lige havde tænkt dig at fortælle mig.

Emily: Undskyld, men...

Magnus: Emily vi skal giftes på fredag, vi skal kunne stole på hinanden. Vi skal ikke have hemmeligheder for hinanden.

Emily: Nej, jeg ved det godt.

Magnus: Er du stadig vild med ham?

Emily: Hvad nej selvfølgelig ikke.

Magnus: Godt. Nå lad os gå ind til de andre igen og hygge os.

Vi krammer og han kysser mig på panden og så går vi ind til de andre igen og hygger resten af aften.

New family = New life ft. M&M S1&2 (afsluttet)Where stories live. Discover now