"Aena...Tunggu lah aku. "
Lara Aena menoleh. Kelihatan seorang lelaki mengejarnya. Tercungap cungap lelaki itu mencuri nafas
"ada apa?"
"kau ni berjalan ke berlari?dah macam orang baru lepas dapat kaki. Aku nak ajak kau study group dekat rumah aku malam ni. "
"Abang kau ada sekali ke?"
"haah...Dia yang ajak kau. Tapi dia busy biasalah orang hot ni. Kau nak tak?"
"ah okay je. Pukul berapa?"
"8 malam. Okaylah bye"
Afiq Hafiy berjalan meninggalkan Aena disitu. Disebabkan rumah mereka yang tidak jauh dan keluarga mereka yang saling mengenali membuatkan Aena Afiq dan Wafiq menjadi sahabat akrab.
Aena meneruskan langkah ke perpustakaan. Beberapa minggu lagi SPM Akan bermula.
"Fiy...Dia setuju."
"baguslah. dah jom masuk kelas."
🍑🍑🍑
"wafiq..Aena dah sampai"
Afiq muncul disebalik pintu perpustakaan mini keluarga itu.
"aena naiklah"
"ah okay"
Aena mengorak langkah naik keatas. masuk saja nampak Wafiq tengah khusyuk baca buku.
"Hye wafiq..."
"aku tngah study so jangan kacau..Study lah tanya kalau tak faham"
Okay Aena tergamam Wafiq dingin dengan dia.
"sorry"
Aena mengeluarkan bukunya dan mula belajar. Dia memandang Wafiq. Dan Afiq memandang Aena
"Asal?"
"aku tak faham ni..tolong aku?"
"yelah"
Wafiq mula mengajar Aena soalan itu. Aena terangguk angguk mendengar penjelasan Wafiq kemudian tersenyum.Afiq hanya menjadi pemerhati.
'kenapanlah kau tak pernah perasan kewujudan aku kat sini' gumam Afiq dan membuatkan Aena menoleh kearahnya
"kau ada cakap apa apa ke ?"
"tak...Aku baca ni hah. "
"oh okay then."
Mereka menyambung pembelajaran mereka...Mereka ini nama saja study group tapi masing masing buat kerja sendiri.
"Aena..Nanti kau balik dengan siapa?"
"aku? kenapa tanya? tiba tiba je"
"takde lah...( dia nak hantar kau) "
Belum sempat Afiq menghabiskan ayat Wafiq menyampuk dan ketawa
"eh takyah susah susah...Aku balik sorang je nanti rumah pun dekat je."
"oh okay then"
Kembali diam. Senyap sunyi seperti mula mula tadi. Afiq sedikit mengeluh. Aena betul betul tak pernah sukakaN aku.
Sepanjang pembelajaran Aena banyak bertanya pada Wafiq berbanding Afiq. Wafiq hanya melayan sahaja soalan itu. Dan Aena Trsenyum saat lelaki itu menolongnya.
"Balik elok elok ya."
"ah Okay Aunty..."
"hah Wafiq pergi lah hantar Aena..Bhaya di luar tu"
Wafiq memandang Daddynya. Afiq juga begitu. Kenapa nama Wafiq yang selalu disebut
"betul tu Wafiq...Kat luar bahaya"
"akak je lah hantarkan...Akak kan perempuan"
Wafiq mengerutkan dahi. Knapa asyik nma dia diseru
"akak ada kerja lah. Dah dah hantar je. Klau jadi apa ap Wafiq tanggung"
"afiq?"
"ak-aku kena kemas library...Okay bye Aena"
Afiq melangkah naik ke atas dengan perasaan sakit hati. Sikit sikit Wafiq. Apa tak wujud ke dia? tak layak ke dia untuk hantar gadis itu
Wafiq hanya bersetuju dan menghantar gadis itu. Afiq sedikit mendongkol. Kata tak suka tapi hantar juga.
"thanks Wafiq hantar aku...Eh btw sorry susahkan kau"
"ah takpe. Masuklah. Sejuk kat luar kau demam kang"
"okay then...Oh ya cepat ya balik nak hujan ni. Nanti kau demam."
"Okay. Goodnight Aena. Take care"
"kau pun. Night."
Aena melangkah masuk kerumahnya dengan senyuman. Jejakan idaman hantar sampai rumah then wish goodnight siapa sahaja tidak gembira.
Wafiq segera pulang kerumah disebabkan Angin sudah bertiup laju. Hujan dah nak turun ni. Moga sampai rumah cepat.
🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...