Aena pandang Bawah. Dari balkoni tingkat 12 ni memang nampak semua macam semut.Seokmin mencuit pinggang Aena. Aena menoleh dan tersenyum pahit.
"why dear?"
"Nothing..Cuma Dua bulan lagi saya kena Balik malaysia..Dah janji dengan Aunty Lyn"
"kalau taknak balik just stay here. Nanti saya pujuk Mummy supaya bagi awak duduk sini Setahun lagi. "
Aena memandang Seokmin dan tersenyum. Seokmin memeluk Bahu Aena. Serious sekarang diorang memang rapat
"Tapi nanti Mummy awak marah"
"no need to worry about it... I can handle it..Okay? trust me?"
"i will...Thank you Seokmin...My lovely dear."
"haha..Whose baby you are?"
Aena menroll kan matanya dan tergelak kecil
"Seokmin Baby..."
"tahu tak?saya belajar dari mana?"
"Mana?"
"masa dekat korea dulu saya ada kawan tau..Dan sekarang diorang jadi Kpop Idol.."
"Seventeen?!"
"How you know them"
"urmm..Saya ultimate fans Seventeen"
"haha..Yes.. Diorang comel kn?"
"Haah..Tapi tu lah nak jumpa diorang pun susah"
"nama pun Idol kan? takpe nanti saya bawak awak pergi jumpa diorang"
"Seriously"
"yes dear.."
Aena ketawa dan juga Seokmin. Serious Aena memang tak sedia nak.Balik malaysia walaupun dah Tiga tahun duduk dekat LA.
SKIP!
Aena Memandang Seokmin diatas pentas. Ya hari graduasi Aena hari ini. Aena adalah Top5 Student dalam University tu. Giliran Aena naik atas pentas. Menundukkan sedikit badan tanda hormat dan menghampiri Profesor Wang yang dijemput untuk melaksanakan Hari Graduasi itu.
Aena menghampiri kawan kawannya yang lain. Mereka semua berpelukan.
"congratulations Aena ... You deserve a top5 student title"
"Haha..You too...Bytheway don't forget me.."
"Ofcourse Not..Bytheway keep in touch with Professor Seokmin until you two get married.."
Dan Aena ternganga..So diorang anggap Aena dengan Seokmin tu Couple lah? Aena ketawa kecil
"I'm with Seokmin's professor is nothing Suzanne... We're just cousins. After all he must have been a lover right?"
"For your information..Prof Seokmin is like you.. I know that.. because of the ways he treats you proves his loves to you.. Don't miss him. He is the best man of all the best men in this world.."
Aena terdiam. Memang semua macam tu kan? normal kalau Sepupu layan sepupu baik baik. Aena tersenyum.
" i try...Eh bytheway.. Don't forgot to invite me to your wedding ceremony .... With Mark..Congratulations to you"
"Haha thanks Aena..I will invite you.. Don't worry you will be my bridesmaid..."
"haha..Okay okay"
Aena kembali Diam. Sebenarnya dia nak mengelakkan diri daripada soal jawap pasal Seokmin.Entahlah kenapa.
"thanks Awak..."
"you deserve it aena..tak payah berterima kasih dekat saya patut berterima kasih pada diri awak sebab mampu berjaya"
"tapi awak yang banyak tolong saya"
"awak yang banyak tolong diri awak sendiri."
Kini tempoh Aena tinggal di LA cuma ada 8 bulan. Lepas tu bersedia menghadapi reality.
"Why? "
"nothing... I just think about how my life will be at Malaysia .. how I want to face them all. Mampukah saya? Furthermore I have to face ......."
"Your husband?"
aena mengangguk perlahan. Seokmin mengeluh. Serious dia taknak lagi Aena disakiti.
"okay look...Jangan risau kita balik malaysia sama sama..saya teman awak"
"Tapi career awak?"
"biarkan...Daddy saya punya University kan?"
"tapi..."
"saya taknak awak sakit lagi Aena..Please listen to me..Okay?"
"okay then if you want that i just follow you"
Seokmin tersenyum. Tak susah nak pujuk gadis itu. Nampak macam memang gadis itu betul betul taknak dengan suami dia lagi. apa apa pun tunggu keputusan dia lah.
🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...