Aena berjalan menyusuri kamar kamar disepanjang lorong itu. Esok Lusa majlis perkahwinnya dia dan henry begitu juga Irdina dan Wafiq akan berlangsung. Didewan bawah hiasan sudah memenuhi dewan. Mja meja juga.
Aena melirik nombor kamarnya. 235. Huh jauh lagi ke.. Dan dia melihat nombor kamar disebelahnya 245. Aduhhh dah terlebih. Aena mengundur dan jumpa.
Aena masuk dan terus membersihkan diri. Semasa mandi dia terdengar pintu kamar dibuka.
'irdina mungkin.' desis hati Aena
Dia mencapai bathrobe dan melilit dirinya. Keluar je terus dia
"argh!!!!"
"aena?!"
"apa kau buat dalam bilik aku!!!!" Soal mereka berdua serentak.
dan saat itu pintu diketuk kuat. Ah sudah. Tkkan jabatan agama datang cekup pulak. Dah macam drama
Wafiq membuka pintu dan saat itu dia hampir lemah. Irdina Hnry mummy daddy mama papa Aena dan parents Irdina dan Henry
"apa yang kamu berdua buat ni?"
"henry ...I can explain all "
"nothing to explain Aena...Nothing..."
"no...Saya boleh jelaskan semua ni. "
"apa awak buat dalam bilik ni Wafiq?"
"irdina...Saya boleh jelaskan....Saya masuk sini sebab nak bersihkan diri...Saya betul betul taktahu Dia ada dalam bilik ni..Dia yang salah masuk bilik"
"tapi ni memang bilik kami . " henry menyampuk dan membuatkan wafiq kehilangan kata. Irdina menekup mulutnya dan Aena memandang Wafiq
"ni bilik korang?"
"yes...Aku dah tanya semalam dekat kaunter semalam. Bilik 235 atas nama pengantin Henry Ishac dan Lara Aena...Kau punya bilik 245. "
"henry...Sumpah aku taktahu...Aku tanya dekat Kaunter tadi dia cakap bilik ni. Sumpah aku memang taktahu..."
"its okay lah Fiq..."
"irdina awak maafkan saya sayang..."
"saya maafkan awak cuma saya takkan kahwin dengan awak. Awak menceroboh bilik orang. Awak....."
"irdina..."
"stop it Wafiq Hafiy...Aunty kecewa dengan kamu sebab kamu tak mampu jaga Irdina."
"aunty....Wafiq boleh jelaskan semua...Irdina please bagi saya satu peluang lagi. Saya janji takkan sia sia kan awak."
"nothing Wafiq...you should married with Aena...Korang satu bilik dan awak cuma pakai tuala je. Aena pakai Bathrobe..."
"Alice Irdina? kamu betul betul ke?"
"yes Mummy...Masa dekat America dulu. Grandpa selalu cakap..If seorang lelaki berdua duaan dengan perempuan dalam Sebuah bilik. Jangan kahwini dia.Mungkin sekarang alasannya tak sengaja. Tapi nanti sengaja."
"irdina...How could you wish me married with this girl....Saya taknak..Saya cintakan awak"
"kalau kau cintakan adik aku kenapa kau masuk bilik Aena..alasan kau bila kau tanya dekat kaunter dia cakap ni biliknya kan? tak boleh ke kau korbankan airliur kau tu sikit. Untuk tanya atas nama pengantin mana?kau tahu kan esok lusa kau aku irdina dan aena akan nikah sekali.. kenapa kau tak tanya dulu"
wafiq sudah kehilangan kata kata. Aena menangis dan irdina menghampirinya
"Shhh...Stop crying Aena...Akak tak salah pun"
"tapi Dina...Akak rasa bersalah pada dina"
"kau tak payah rasa bersalah lah. Kalau bukan sebab kau mesti semua takkan jadi"
"kau jangan salahkan Aena Wafiq...Kau yang salah. Kau yang silap masuk bilik bukan dia"
"korang semua sama. Aku benci kau Aena. Jangan harap aku akan kahwin dengan kau !"
Pangg!!
"don't ever you dare to be rude with my daughter....Kamu dah malukan dia dan kamu taknak bertanggungjawab"
"but this is not my fault uncle"
"salah kamu atau bukan kamu tetap kena kahwin dengan Aena....Kalau tidak sesen pun harta daddy kamu takkan dapat..Dan malam ni juga kamu boleh keluar dari rumah daddy"
"How could you daddy....Daddy......"
"keputusan daddy muktamad"
"Mummy? takkan mummy nak Wafiq kahwin dengan Aena....Mummy suka Irdina kan?"
"Sorry to say...Dari dulu mummy sukakann Aena jdi menantu mummy...Tapi sebab kamu nakkan Irdina mummy restui kamu. "
Wafiq kehilangan kata kata lagi. Dan sekarang cinta dia musnah. Dia kena kahwin dengan kawan baik dia. Dia kena kahwin dengan gadis pujaan Afiq. Kelibat Afiq yang tadinya ada kini menghilang. Irdina juga begitu. Dan Aena sudah tiada didalam bilik itu.
Wafiq terduduk akhirnya. Irdina I'm sorry....
Henry yang melihat sedikit kecewa dengan tindakan adiknya yang menyuruh Wafiq kahwin dengan Aena sebab dia memang cintakan Aena. Redha itu jalan terbaik.😔
🍑🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...