BAB 38

103 3 0
                                    

Aena bersandar dikerusinya. Dia terfikirkan luahan Seokmin semalam. Serious tak sangka semua yang dia takutkan berlaku

"Aen..Min tahu aen cuma anggap Seokmin sepupu...Tapi yang min bagitahu ni memang akan melibatkan hubungan kita"

Berkerut dahi Aena memandang Seokmin. Mana taknya tiba tiba..

"Apa dia?"

"I love you...saya tahu awak isteri orang...But i love you.I don't care who are you ..who your husband...Who yout family in law...i love you.."

Terkejut aena..Mana tak nya. Dia cukup takut kalau sepupunya ini jatuh cinta padanya..

"No...Okay ni salah faham..Okay? clear? semua tu salah faham..Bgi saya alasan yang munasabah untuk saya terima awak sukakan saya"

aena bangun dan ingin melangkah...namun ayat Seokmin menghentikan Langkah aena

"Suka? tak boleh dijadikan alasan munasabah ke? saya tak rasa yang saya sukakan awak tu satu salah faham..Kita bukan sepupu kandung cuma sepupu tiri...Memang patut ada perasaan tu bila kita asyik bersama kesana kesini...Alangkan sepupu kandung pun boleh jatuh cinta apatah lagi kita sepupu tiri..Aena..Please.. Suka tak boleh dijadikan alasan ke?..."

"Dan itu bukan kita Lee Seokmin..."

Aena melangkah naik kebiliknya.Seketika kemudian kedengaran pintu utama dibuka dan ditutup diikuti dengan bunyi kereta keluar. Seokmin lah tu.aena mengeluh. Dulu adik sekarang abang pulak.

Pintu diketuk. Aena tersentak dari lamunan. Dia pandang kepintu

"Yes Alaina?"

"Bos panggil.."

"okay note.."

Aena terus keluar kebilik bos baru. Dah dua minggu dia kerja disyarikat itu.

Aena menghembus nafas berat sebelum mengetuk.

"Masuk."

Aena melangkah masuk. Tengku Syabil memandangnya

"Aena? lara aena?"

"ya bos.."

"duduk.."

Aena menurut. Dia duduk dan pandang bosnya. Budak satu sekolah dengan dia dulu lah tengku syabil ni..

"Ni first time we meet after 5 years ago?dan ni pertama kali awak dipanggil kebilik saya kan.?"

"yes.."

"Aen..Kau dah berubah makin cantik.."

"thanks.."

"Okay look. Disebabkan kau baru pertama kali jejak kaki dekat pejabat aku yang cantik ni kan..Aku nk kau uruskan client pembinaan dekat Ampang.."

Aena pandang syabil.Dikecikkan matanya sedikit.

"Oii tahulah mata kau sepet..Tak usah disepetkan.."

"memang semua yang massk bilik kau kau layan diorng macam ni ker."

"ofcourse ...."

"patutlah..."

"ofcourse lah tak...Kau sorang je. Kau kan kawan baik sehidup semati dengan aku..Dah shuhhh pergi jumpa client sana.."

"kau ni dari dulu tak berubah"

"macam tak kenal syabil...Dah dah pergi sana"

"Tulah kau.. Sijil pelajar lepasan Law.. Bachelor lagi. Kau gedik nak kerja engineer architect"

"Eleh..Orang tolong tambahkan pekerja kau bebel kan aku"

"Sangat..Dah pergi jumpa client miss Aena or should i call you miss lawyer"

"Agaklah nak perli aku siot"

Syabil ketawa dan menjelirkan lidah. Aena membuat muka terus bangun dan melangkah pergi. Aishh malasnya nak keluar jumpa client.Tulah gedik nak kerja juga..

"Aen..Ni fail . Thanks tau tolong i jumpa client..Baik lah you. I baru nak cancel je meeting i tu. Bos pulak cakap tak payah cancel. You nak tolong i"

Aena tersenyum senget. Aigoo this boii kurang ajar ye kau dengan aku Syabil

"It's okay. Lagipun i takde kerja juga dekat office better i tolong you kan. Okaylah i pergi dulu. Oh ya. kirim salam dekat bos. Cakap Aen yang rajin ni kirim salam. Bye Syamil"

"Bye"

Aena melangkah. Dia terus masuk kedalam keretanya. Terus dia text Syabil

[laraen💍💕]
Kentut kau bil...Kuangjo kau cakap tkde sape nak jumpa client..Syamil ada kan

[syasybl✨]
kentut tak main arh..Pergi jer lah..Ikut lah arahan bos kau yang kemain peloles ni. Dah shushhh balik cepat yerr

[laraen💍💕]
Pale kau berkayu sia. Blah arh kau. Kwan tak guna. Gi mampos dengan peloles kau. tak peloles pun berutu ada lah. Bye.

[syasybl✨]
Bye goodluck..Love you kawan yg berkurap

Aena meletakkan handphonnya disebelah. Kuangja kata aku berkurap. Dia tu yang berkurap tak sedar diri.. Aena terus memandu ke lokasi yang diberi.

Syabil tersenyum..Sorry aena aku terpaksa jadi orang tengah.

[Tngksyblu😉]
Wafiq..Aen dah ontheway pergi ampang. Goodluck..Pape jangan babitkan aku..Aku taknak hubungan kawan aku antara Aen retak sebab kau. Note?😶

[Wfqaen🙊]
Thanks Syabil..I promise you. Bye

Syabil senyum dan meletakkan handphonenya. Haraplah Aena tak mengamuk besar dekat Restoran tu nanti.

🍑🍑🍑

DAN PABILA CINTA ITU DATANGWhere stories live. Discover now