Wafiq melangkah turun kebawah. Jaehyun memandang Wafiq.
"Kau tak masuk hospital ke?"
"Aniya...Aku ambil cuti. Tak sihat sikit"
"Oh..Dah makan ke?"
"belum...Nantilah tak selera"
"Eh janganlah....Tak makan macam mana nak makan ubat."
"Nantilah"
"Okay look. Kita pergi rumah abang kau je. Aku sebenarnya esok kena Outstation..Kau tak sihat macam ni risau nak tinggal sorang sorang."
"Aku okay...Dah kau nak keluar ke?"
"Haah...Ingat nak ajak kau breakfast kat luar"
"Kau pergilah.."
"Jomlah sekali..Aku hantar kau rumah abang kau..."
Jaehyun masih menolak sebab dia tahu seokmin tinggal dengan Aena.
"Takpe"
"dahjom aku hantar..."
Wafiq masih berkeras ingin menghantar jaehyun. Disebabkan tak larat sangat dah dia biar je Wafiq papah dia pergi kereta.
"Eh kau tunjuk jalan ya"
"rumah Aena..Sampai kau kejutkan aku tau"
"Buat apa....."
"ikut je. Aku tidor ya? tak larat"
"ha okay.."
Jaehyun mula melelapkan mata. Wafiq mengerutkan dahi kenapa rumah Aena?Wafiq tidak mengambil pusing dan mula memandu
Hampir setengah jam memandu. Wafiq sampai dihadapan rumah Aena...Okay ni yang pelik. Knapa ada kereta seokmin
"Jae..Kita sampai"
Jaehyun buka mata perlahan. Dia pandang sekeliling.
"Jom masuk?"
"Buat apa? rumah aena kan"
"Sebab abang aku ada dekat dalam...Diorang tinggal sekali. Aunty tipah suruh...Biar seokmin boleh awasi Aena"
"But....."
"Jom cepat"
Wafiq turun dari kereta dan membantu Jaehyun masuk kedalam. Wafiq mengetuk pintu dan...
"Jae? Waeyo?"
"Amugeotdo Aniya...Fever..."
"Aigoo...kaja masukk..Wafiq pun ada?"
"mmm.."
"Jom jom masuk.."
Mereka masuk kedalam rumah. Seokmin meletakkan adiknya diatas Sofa ruang tamu. Dia terus bergerak kedapur dan mengambil sebekas air.
Wafiq memerhatikan segenap ruang. Banyak gambar Aena graduate dengan maybe masa dia dekat LA dulu..Ada juga gambar Aena dengan Seokmin..Nampak mesra.. Bunyi tapak kaki melangkah menghentikan lamunan Wafiq. Dia pandang Atas. Aena sedang melangkah turun dan menghampiri jaehyun dan mmeriksa keadaan jaehyun
"He had a heavy Fever..Kena check doktor juga ni.. Jangan biar. Aigoo doctor pun demam..."
"Doctor pun manusia kan?"
Aena tak pandang Wafiq dibelakangnya. Dia tahan je jangan marah hari ni. Sengaja turun dia tahu Wafiq sampai tadi.
"Awak nak makan apa apa tak Jae? saya masak?"
"tak selera nak makan.."
"aen...Awak buatkan Bubur zinger je...Takpun mushroom...Jae ni bila demam mengada"
"Aigoo jahatnya abang ni"
"Okay..Sekali gus saya masak ya. Nnti boleh lunch sesama.."
"Okay juga"
Sahutan Wafiq diendahkan Aena. Dia terus bangun dan melangkah kedapur. Kalut je nak jawab.
Aena mula memasak. Seokmin memandang Wafiq.Wafiq jeling Seokmin.
"Wafiq Hafiy..Can we talk ? just two of us?"
Wafiq pandang Seokmin. Seokmin buat muka tanda soal. *how?donno tanya Seokmin kehkehkeh*
Wafiq pandang Jaehyun. Jaehyun angguk dan Wafiq kembali tengok Seokmin
"Kau biar betul?"
"Yes...Dua hari lepas dia balik terus menangis. Aku fikir dia marah aku tapi tak.. Dia cemburu tengok kau lawat kubur bella"
"Kau tak buat cubaan menipu aku kan?"
"Ofcourselah tak bido. Aku tolong kau sekarang ni"
"Serious aku fikir kau nak khianati aku..Aku fikir kau nak rampas bini aku"
"Mula mula ya. tapi bila fikir dia bini kau. Kau pulak dah banyak tolong adik aku masa dia duduk sini. So aku buangjelah perasaan suka aku pada dia"
Wafiq mengeluh. Dia fikir dia dah takde harapan nak pujuk Aena.Rupanya ada lagi"
Seokmin memandang Kearah pintu bila dengar Aena jerit namanya.
"Nae? waeyo?"
"Belikan saya barang kejap."
"Bak senarai"
"Ni"
Seokmin menghampiri Aena dan mengambil Kertas itu. Wafiq pandang Seokmin bila seokmin hulur kertas itu pada dia"
"Kau belikan..Aku jaga adik aku"
"oh..Okay"
Wafiq segera bergerak. Seokmin tersenyum. Tuhan tabahkanlah hati dia untuk terima realiti kehidupan.
🍑🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...