BAB 15

152 7 0
                                    

Aena berjalan disekeliling rumah. Seketika kemudian dia duduk dan menangis. Macam mana nak hidup macam ni. Wafiq insafnya sekejap je. lepas tu dia akan jadi lelaki paling kejam

Aena masuk kedalam rumah. Saat itu Wafiq balik dengan Bella. Bella tersenyum sinis. Aena mengendahkan kewujudan dua makhluk itu.

Bella terus kedapur dan menegur sinis Aena

"hey. Hidup lagi kau. Aku ingatkan dah mati? opss sorry anak kau kan yang mati? haha..Tu lah jangan sombong.Kan dah mati budak tu.Kenapa lah tak kau je yang mati"

"Bella please...Jangan kacau saya...Tolonglah jangan sentuh pasal anak saya..Saya mohon..Awak nak apa dari saya"

"aku dah cakap Aena..Aku nak kau tinggalkan Wafiq dan lepas tu aku takkan kacau kau lagi"

"awak ambil lah wafiq. saya dah tak kesah. Kalau itu yang awak nak saya ikut semua tu. Jangan risau saya memang dah nak pergi dari sini"

"baguslah. Kn senang macam ni. Ni tak ,suka bagi aku naik angin. Klah bye. Jijik tengok muka kau"

Bella melangkah kedepan. Aena menutup matanya dan memegang dada. Sesak sangat tahan tangis macam ni. Akhirnya airmata dia mengalir. Trdengar suara Wafiq melayan Bella

"Baby..Nanti kalau kita ada anak kan you nak anak apa?"

"boy lah..Handsome macam i"

"taknak...I nak girl boleh cantik macam i."

"haha..Suka hatilah janji anak kta kan"

"ya baby"

Aena menutup mata dan bersembunyi disebalik meja makan didapur. Sumpah dia sakit hati. Wafiq tak pernah layan dia macam tu

SKIP!!

"Wafiq..."

"apa kau nak? cepatlah aku dah lambat"

"makan dulu. Saya dah masakkan"

"aku dah cakap kan tak payah. Kau tak faham bahasa ke. "

"wa-wafiq...Tak boleh ke awak cintakan saya macam mana awak cintakan orang lain?"

"huh....Cinta? kau nak.Aku cintakan kau? sedar diri tak? cinta tu takkan prrnah hadir kalau aku benci kan kau lah Aena...Cinta aku hanya untuk Alice Irdina.Kau faham kan sekarang? so jangan nak berangan aku cintakan kau"

Wafiq terus keluar dari Rumah. Oh Allah. Peritnya jiwa menahan semua ini. Kenapa mesti dia. Airmata mengalir lagi. Kenapa kau tak kuat Aena..Kau dah janji dulu kau akan kuat walau macam mana pun Jadi.

Aena Terus naik kebiliknya dan duduk diatas katil. Dia memandang sampul surat yang diterima Dua hari lepas. Tawaran belajar diUniversity di America.

Patut tak aku pergi? hidup masih panjang lagi. Aena akhirnya membuat keputusan. Bagasi dikeluarkan dan disusun baju bajunya. Sambil menangis dia menyusun baju.

Dia hanya meninggalkan sehelai dua saja baju didalam almari. Biarlah baju itu hendak dibuang atau dibakar oleh Wafiq dia tidak kesah.

"hello...Irdina?"

"hello ya kak? kenapa ni?"

"takde apa apa...Irdina boleh tolong akak tak?"

"tolong apa?kenapa tak minta tolong Abang Henry je?"

"akak nak minta Irdina belikan akak tiket ke America. Boleh?"

"America? buat apa?"

"akak nak sambung belajar"

"wafiq tahu?"

"please Irdina..Kalau irdina keberatan tak apa akak buat sendiri"

"okay look.Nanti Irdina suruh Abang Henry belikan ya."

"Thanks Dina..Nanti akak bayar balik"

"no need akak...Nanti kita jumpa ya"

"okay."

Wafiq berjalan melepasi personal asisstant nya dengan wajah yang macam nak makan orang. Wafiq terus memanggil Amylia kebiliknya

"ya Bos"

"panggilkan Subhan Aiman.. now Amylia"

Amylia terus keluar dan panggilkan Aiman. Ingatkan boleh sejukkan hati yang dipanaskann oleh aena..Tapi lain pulak jadi bila nampak Bella tengah berpelukan dengan jantan bangla mana tah.

Boleh pulak bila ditegur dia kata tak kenal. Pnas nya hati. Sumpah aku benci kena play macam ni

"Kau pahal weh? cemas Tunang aku sorang tu"

"aku panas ni"

"aircond tak buka ke. Jap aku panggil Amylia suruh bukakan"

"aku panas hati jangan kau buat lawakk ya Aiman.Aku panas hati dengan Bella ni"

"apasal?"

"dia curang belakang aku Aiman.Sumpah aku benci dia"

"Hahaha...Kau kena main dngan bella? dan kau nak panas...Weh dah banyak kali aku cakap pada kau. Dia bukan serious dengan kau"

"Aku rasa bersalah lah weh"

"dengan siapa pulak..."

"Bini aku....Aku banyak pukul dia sebab Bella..Dia gugur pun sebab aku pukul dia. Kononnya Dia Tuang air atas bella"

"what!! jadi selama ni kau..."

"ya...Aku kesian dengan dia"

"aduhai...Salah kau lah. "

"macam mana Aku nak minta maaf?"

"minta je lah maaf...Eh jap kau panggil aku sebab ni je ke?"

"ya ..."

"Kau tahu betapa Takutnya Amylia Awena panggil aku . Dia cakap bos mengamuk."

"kau jangan bagitahu Amylia ya. "

"pahal?"

"nanti dia bagitahu Dato...Aku nak betulkan balik salah aku"

"okay kalau macam tu aku balik kerja dulu"

"okay"

Wafiq menyandarkan badannya kekerusi. Sakit kepala macam ni...Macam mana dia nak minta maaf ya. Huh baru sekarang nak minta maaf.

                         🍑🍑🍑

DAN PABILA CINTA ITU DATANGWhere stories live. Discover now