"Tahniah puan encik.. Positif.."
Aena terdiam. Wafiq dah pandang dia dan tersenyum lebar. Aena turut tersenyum wlau dengan senyuman pahit..
"Tapi kandungan puan Aena masih awal jadi perlu jaga elok elok. Jangan buat kerja berat berat. Jangan fikir banyak banyak. jangan stress okay?elakkan kerja berat berat tu"
Wafiq mengangguk. Aena masih diam. Apa yang dikatakan doktor Kaylee terus bermain dimindanya. Andwae..
"Terima kasih doktor.. "
"Sama sama..Tahniah sekali lagi."
Wafiq dan aena melangkah keluar dari bilik pemeriksaan. Wafiq masih menggenggam tangan Aena yang masih diam.
"Sayang? kenapa? tak suka ke?"
"Tak..Takde lah.. Cuma terkejut tak sangka kan.."
"Itulah rezeki..Jga elok elok ya.. Jaga diri awak sama..JAngan fikir sangat pasal apa apa.."
"Okay saya janji tak fikir apa apa.."
Wafiq ketawa senang. Dia terus memandu kerumah ibu bapa mereka.
"Kan mama dah cakap tak percaya"
"Kan aen cuma taknak berharap je."
"Yelah. Aen nak makan apa apa tak ni?
"Aena letih ma.. Aen nak tidur.."
Wafiq mngerutkan dahi melihat perubahan isterinya. Knapa tiba tiba moody ni.
"Saya hanta...."
"Takpayah."
Aena terus naik kebilik lamanya. Wafiq terdiam. Serious taktahu kenapa tiba tiba marah.
"Sabar ya.. Orang mengandung memang macam tu. Nnti okaylah tu..Dah jom makan dulu mama masak tadi.."
"Hah tu lah. Mummy baru nak makan je tadi masa wafiq bagitahu pasal nI. Jomlah mummy pun lapar."
"Okay juga.."
Aena duduk atas katilnya dan termenung. Macam mana sekarang? kenapa dia kena hadap semua ni? cuma 9 bulan tempoh dia hidup dengan Wafiq..lepas tu dia akan tidur untuk selama lamanya...
Aena mengalirkan airmatanya. Sepatutnya sekarang dia kena gembira dengan suaminya dengan keluarganya.. Tpi lain yang jadi ..
Aena mengelap airmata . Dia taknak nangis lagi. Tapi tak boleh. Dia tetap menangis. Ya tuhan mampukah dia hadap semua ni
Wafiq masuk dan aena cepat cepat lap airmatanya. Wafiq menghampirinya dan memeluk dia dari belakang.
"Sayang kenapa menangis ni?"
"Tak...Takde apa.."
"Cakaplah.."
"Saya cuma terfikir..Mcam mana kalau saya mati nanti?siapa jaga awak..Siapa jaga anak kita "
"Kenapa cakap macam ni? saya tak suka lah.."
"Kan ada orang bersalin lepastu mati..Saya takut ..Saya takut kalau saya tak sempat tengok muka anak kita."
Wafiq peluk Aena dan menenangkannya..
"Hey..Shhh jangan cakap macam tu.. Dah dah saya tak sukalah."
"Tap..."
"Dah dah.. Kita stop pasal ni okay? jangan cakap lagi.."
Aena mengangguk. Wafiq peluk dia. Dia takut ..Dia takut dia tak dapat jumpa diorang lagi. Serious dia takut semua tu jadi. .
"Akak...Aigoo!!! congratss... Tk sangkanya dah nak jadi makcik dah Irdina..."
Aena menoleh kearah pintu. Dia ketawa dan irdina menghampirinya.
"Abang ...Kau buat apa sia dekat akak Aen..Dia menangis ni"
"Taklah dina.. Abang wafiq tak buat apa pun..Akak nangis sebab happy je."
"Aigoo sweet.."
Mereka ketawa.. Seokmin melangkah menghampiri mereka. Dia tersenyum memandang Aena.
"Amboi happynya awak budak cengeng."
Aena menoleh. Seokmin tengah senyum pandang dia. Aigoo kuangjanya ayat.. Budak cengeng.
"Amboi dia.. Suka ja kata kita ni cengeng.. Bila awak balik Min?"
"Baru je. Saya flight semalam.. Taktahu pulak ada berita happy... Apa yang happy sangat ni?"
"Aen...Pregnant...Two month.."
Riak wajah seokmin berubah. Bukan bukan tak suka.. Tapi pasal aena.. Dia kan mengalami tekanan darah yang rendah.. How he know? sebab masa doctor kaylee cakap dia ada sekali.
"Min kau kenapa?"
Soalan wafiq membuatkan Seokmin tersentak. Lantas mengukir senyuman. Dia taknak Wafiq fikir lain.
"Aigoo congratulations Aena..Saya tak sangka awak pregnant..haha jaga baik baik ya congrat Fiq."
"Thanks.."
Seokmin kembali diam. Aena dah lupa pasal tu atau dia memang sengaja?
"Heyyo.. Aigoo gelak tak tunggu kami pun."
"Hah pengantin baru dah sampai.."
"Hehe.. Hai kak Aen.. Congrats ya untuk kandungan.."
"Thanks Ailee.."
"Welcome.. Oh ya Ailee dengan Jae ada belikan akak buah.. Tapi entahlah akak makan ke tak.. Ni"
Jaehyun serahkan Bkul buah keTngan Wafiq.
"Sayang nak?"
"Tknak lah..Nnti je lah."
"Okay then"
Aena pandang Seokmin yang masih diam. Dia tahu seokmin terkejut dan risau pasal dia. Sebab dia dah tempah risiko sendiri.
"Min.. Why?"
Seokmin tersentak. Dia pandang Aen yang tengah pegang tangan dia. Dia ukir senyuman.
"Nothing.. Cuma teringat pasal.....Tkde apa lah"
"Pasal apa abang? ada girl LA ke nak kenalkan?"
"Aniyo..Jangan mengarut. Teringatkan student kat University je.."
"Blik sebab apa?"
"Sebab min ada tertinggal something kat rumah awak dulu.. Ada jumpa tak masa kemas bilik saya? buku warna Hijau?"
"Eo? taktahu pulak.. Bilik awak tak kemas apa lagi.. Macam mana awak tinggalkan macam tu juga sekarang. Tak buka pun."
"Oh kalau macam tu.. nanti saya pergi ambil okay? saya turun dulu"
Seokmin melangkah meninggalkan bilik itu. sebenarnya dia tengah fikir pasal aena .. Aena lupa ke risiko dia mengandung tu?bukan tak suka cuma risau. Wafiq tahu tak pasal tu? aigoo Aena😌
🍑🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...