Aena menghempaskan Handbagnya diatas meja. Dia terus meluru ke pejabat Syabil. Muka dia? jangan cakap dah merah tahan marah.
"Tengku Syabil bin Dato Tengku Aliff.!!!apa masalah kau dengan aku kau cakap suruh aku jumpa client lah apa lah last last kau jumpakn aku dengan setan tu.kau sedar tak aku benci dia. Bodoh sangat ke kau sampai tak boleh faham kawan sendiri.!!!"
Syabil tersentak. Dia melihat Aena yang mengamuk depan pintu biliknya. Semua staff menjenguk.
"Apani aena? office kan"
"Apa kau fikir aku kerja bawah kau ..Kau boleh suruh aku sesuka hati jumpa lelaki tu"
"Kau tahu tak dia yang nak jumpa kau!! kau hormat aku sikit ya!"
"Tapi kenapa Syabil. Kau tahu kan dia dah bunuh anak aku!!"
"Aku tahu kau tertekan. Tapi cubalah kau buka mata kau. Dia daa berubah"
"Mata aku dah terbuka luas. Klau tak macam mana aku nak nampak perangai setan dia kan? perangai kau pun. "
Syabil diam. Dah jangka Aena mesti mengamuk.
"Okay look. Kau masuk dan kita bincang elok elok."
"Tak perlu. Dah jelas kau memang sengaja bagi aku jumpa dia. Stop it Syabil."
Aena melangkah pergi. Syabil kembali duduk dan mengurut kepalanya. Msalah orang lain dia pulak yang kena. Syabil mencapai telefonnya dan menelefon Wafiq
"Hello fiy. Kau cakap apa dekat Aen sampai dia marah marah aku?"
"Aku tak cakap apa. Aku pun tak sempat nak cakap dengan dia. Bru tegur dia dah tampar aku then maki aku pastu blah."
"Aduhh dia mengamuk dekat office kau tahu. Satu office dengar suara dia. Cuba bayangkan kuatnya suara dia"
"Srry Bil..Sebab aku kau kena tempias juga. Aku cuma rindu bini aku je"
"It's okay. Takpe lah aku off bye"
"bye.Thanks"
"No problem"
Wafiq menamatkan panggilan. Dia mengurut kepalanya . Sakit dibuatnya taktahu nak buat macam mana lagi nak dapatkan Maaf isterinya.
Wafiq bangun dari duduknya dan melangkah kluar dari bangunan pejabatnya. Dia pening dah 5bulan isteri dia balik tapi tetap tak dapat maaf Aena lagi.
🍑🍑🍑
"Aen? awalnya balik? kerja siap awal ke?"
Seokmin menegur Aena yang berjalan naik kebiliknya. Teguran seokmin dihiraukan. Seokmin tersenyum pahit. Aena masih taknak cakap dengan dia kot.
Seokmin naik kebiliknya. Dia nekad. Takpe lah dia beralah dengan Aena. Dia keluar je dari rumah ni
Seokmin mula mengemas baju bajunya. Seketika kemudian terdengar esakan dari bilik Aena. Seokmin tersentak.Seokmin bangun dan menghampiri bilik Aena
Seokmin mengetuk perlahan namun tiada sahutan. Seokmin membuka pintu. Aena yang masih berbalut baju kerjanya duduk membelakangi pintu. Sambil kepala disembamkan diantara lutut.
"Aen? Gwenchanayo?"
Aena diam. Tapi esakan masih berbunyi.
"Aen..Min tahu aen masih taknak cakap dengan Min..Tapi saya nak sangat cakap dengan Aen..Tapi takpe lah if Aen taknak cakap dengan Saya. Oh ya..Min cuma nak cakap. Esok Min mungkin pindah kerumah lain. Ye lah takut Aena tak selesa tinggal dengan lelaki yang sukakan Aen kan? min cuma nak pesan supaya aen jaga diri baik baik. Jangan skip meal ya?"
Aena mengangkat kepalanya. Tapi masih tidak mengalihkan wajah menghadap Seokmin.
Kenapa dia nak pindah? aku tak marah dia pun. Aku ada buat salah ke dengan dia? ke dia terasa hati dengan aku sebab aku reject dia? takkan lepas anak .sepupu pulak nak tinggalkan dia sorang sorang?. Hati Aena bersoal jawab
"Seokmin nak tinggalkan Aena juga ke? sampai hati awak kan...Takpe lah kalau tu keputusan Min. Aen terima. Aen cuma nak Min tahu yang aen tak pernah marahkan Min... Mungkin takdir Aen kot. Lepas Anak Sekarang sepupu pulak..Min boleh pergi..Tapi jangan pandang belakang lagi ya."
Aena bersuara bila terdengar Seokmin dah nak melangkah pergi. Seokmin tersentak. So Aena bukan marah dia? jadi marah siapa.
"Aniya...Min cuma takut Aen marahkan min je sebab min confess dekat Aen haritu. Sebab tu min rasa kalau Aen tak selesa biar min keluar dari kita jadi musuh kan?"
"Tak..Aen cuma....tskk."
"Waeyo Aen shii?"
"Wafiq...aen jumpa dia dekat kubur tadi..Dia lawat Kubur Bella ...Cakap dah tak cintakan bella tapi hakikatnya dia masih sukakan bella.. tskk dia cakap dia sayangkan Anak Kitaorang..Tapi kubur anak sendiri tak lawat...aen skit hati.."
Seokmin diam..Dia tergamam. Aena menangis sebab Wafiq Hafiy? how is this?
seokmin memeluk sepupunya itu untuk menenangkannya.
"Aigoo...Shhh stop it. Mungkin dia dha lawat awal lagi sebelum dia pergi lawat kubur Bella mungkin?"
"Aniy..Aen ada dekat situ. Aen benci dia...Aen dah mula percaya dia dah berubah dan memang menyesal dan sayangkan anak kami tapi tak...Dia taknpernah berubah"
Seokmin diam. Geurae? is it she still love her husband? it is okaylah Seokmin maybe she's not your mate. Start from now just anggap dia adik sepupu kau je ..Take a note seokmin😌
🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...