BAB 35

92 4 0
                                    

"Lambat masuk?"

Aena pandang atas. Dia merengus kasar. Benci tengok muka lelaki dihadapannya..

Irdina menghampiri Aena dan memberikan fail kepadanya

"Ni kak. Fail baru. Afiq nak akak selesaikan"

"Okay thanks Dina"

Aena kembali memandang komputernya. Beralih pula pandangan ke Laptop disebelah Komputer. Seboleh bolehnya dia nak buat Lelaki itu tidak wujud langsung dihadapannya

"Awak sihat?"

Aena masih menaip. Kadang kadang dibelek Fail yang baru diserahkan. Kemudian kembali memandang komputer

"Awak tahu tak Aena..Seorang isteri jika mengendahkan suaminya hukumnya berdosa..Awak nak jadi isteri......"

Kata kata Wafiq terhenti saat Aena bangun lalu menjeling tajan kearahnya dan melangkah pergi. Dia mengeluh seketika. Benar cakap Afiq. Dia dah berubah. Cinta Aena bukan untuk dia lagi.

Aena melangkah ke pantri. Sumpah benci dengar suara lelaki itu. Entahlah kadang kadang rasa rindu. Kadang kadang rasa benci. Tapi memang lebih kepada Benci..

Wafiq menghampiri Aena dan memeluk dia dari belakang. Tersentak Gadis itu. Terus dia berpaling. Wafiq tersenyum

"Kau fikir kau siapa nak peluk aku lepaslah!"

"Saya rindukan awak. Kenapa awak pergi?"

"Lepaslah gila. Aku tak kenal siapa kau"

"Suami sendiri takkan tak......"

"Suami aku dah mati sejak Anak aku mati kau faham. Lepaslah!!"

Irdina menghampiri mereka saat terkejut dengan jeritan Aena. Dia menolak Wafiq menjauh dari Aena

"Sabar kak office ni. Jangan jerit malu"

"Dina bagitahu dekat bakal Abang ipar dina ni jangan kacau akak. Akak rimas. Sedarlah diri dia tu siapa. Rimas tahu tak. Stop lakonan lapuk dia tu akak naik jijik dengan lakonan dia"

Aena terus melangkah keruangnya. Serious semua tengah pandang dia. Ah apa dia kisah, kalau bukan sebab lelaki tu takde nya dia nak jerit jerit macam orang gila

"Fiy.. Boleh tak awak sabar kejap. Afiq dah bagitahu kan dia dah berubah. "

"saya pun dah berubah Dina.."

"but still same.. Dia trauma dengan awak. tolonglah office ni. Malu dia malu juga awak. Perangai awak memang kebudak budakan"

"But i want her"

"then just let her alone first..Saya pun perempuan so saya tahu."

"4tahun Dina saya tunggu dia"

"bukan salah sesiapa. Awak fikirlah Wafiq. Dia Lawyer tau dia study bukan dekat calang calang Universiti. Universiti terkenal dan berpengaruh dekat LA dulu. kalau awak kasar dengan dia boleh je dia tuntut cerai kalau awak taknak ceraikan dia..Dia boleh tuntut fasakh..Jangan main main dengan Lawyer Wafiq..Bukan saya taknak awak bersama dengan dia tapi fikirlah sendiri..Kesan kalau dia failkan penceraian korang tu dapat dekat awak...nama awak tercalar fiy..Think it jangan main buat je tak fikir apa yang akan jadi lepas tu"

Irdina terus melangkah. Terpempam Wafiq. Macam mana dia lupa gadis itu lawyer yang dia paling terkejut. Selama ni Gadis itu berada di LA...Seriously?

Wafiq terus melangkah keluar dari bangunan itu. Semua pandang langkah dia masa dia keluar cuma sorang je tak pandang siapa lagi kalau bukan Aena..Lara Aena..😌

                      🍑🍑🍑

DAN PABILA CINTA ITU DATANGWhere stories live. Discover now