Wafiq melangkah masuk kedalam rumah Bapa Mertuanya. Dia memandang Ailee disebelah Aena.Dia tersenyum memandang Prempuan itu.
"Asalamualaikum Mama..Papa"
"hah dah sampai..Masuk masuk..Aena sendukan nasi untuk Wafiq"
Aena yang sedang sibuk melayan tetamu yang hadir pandang Wafiq yang tengah pandang Dia.aena mengeluh kasar dan mencapai pinggan. Ailee tahan Aena
"Akak..Biar Ailee je buat."
"Baguslah buat okay akak banyak kerja"
Irdina pandang Ailee. Dia jengkel sikit. Aigoo orang nak bagi Aena dekat dengan Wafiq. Dia sibuk. Sebenarnya benci juga dengan Ailee Armanda ni mengada je dari tadi asyik pandang Wafiq. Oh lupa diakan taktahu yang Aena tu Bini Wafiq
"Fiq..Awak tengok tu Ailee tu...Mengada lah dengan Wafiq"
SeokmiN jaehyun Henry dan Afiq yang sedang bercakap terhenti saat mendengar ayat Irdina
"Why?"
"Aunty Pah suruh Akak Aena sendukan nasi untuk Wafiq. Tapi dia yang mengada." Biar Ailee je yang buat. Lagipun takmanis isteri oranv yang layan lelaki lain"... Eyy kepala Tepung dia. Dia taktahu ke Wafiq tu Husband akak aena. Samdol lah dia tu"
Henry dan Seokmin bangun dan menghampiri Ailee
"Eh abang?"
"Ailee pergi ambilkan Air dekat abang jap."
"Tapi...."
"biarje Aena buat untuk suami dia."
Ailee tergamam. Suami? wafiq?aena pandang Seokmin. Giloss ke hape sepupu dia tu
"Okay ailee ambilkan"
Ailee meninggalkan nasi putih yang belum diisi lauk diatas meja. Aena mengeluh. Dia lah yang kena letakan lauk ni?
"Aen..Kenapa buat macam tu? dia suami awak kan?"
"Hnry seokmin...Don't waste your time to ask me the same Question everyday. I'm already tired."
Aena terus menyudukan lauk kedalam pinggan Wafiq dan menghantarnya lalu kembali membuat kerjnya.
SKIP!!
Henry menapak masuk kedalam pejabat Aena. Dia terus berdiri dihadapan aena dan Henry menarik tangan Aena dan memandu kesebuah tempat..
"Yahh!!!nak kemana ni!henry?"
Henry memberhentikan kereta Dihadapan KLiA. Dia terus menarik tangan Aena dan membawanya kebahagian International Departure
"Hey nak kemana N....."
Henry menutup mulut Aena.. Aena kaku
"Just Keep queit and follow me..."
Aena diam. Dia mengikut Kaku henry. Masuk kedalam Pesawat. Aena masih diam. Dia sedang berlawan perasaan kemana Henry nak bawak dia.
Selepas 5 jam dalam Flight. Aena dan Henry sampai ditempat yang ingin dituju..
"phillipine?"
"Ya...Phillipine..Awak ingat tak? tempat ni lah kita pergi masa mula mula awak jadi tunang saya dulu?saya tak nak cakap pasal tu..Tapi saya nak cakap Psal sweet memories awak dekat sini.."
Aena pandang Henry. Maksud dia?sweet memories macam mana?macam macam yang berlaku contohnya...Dia dengan Wafiq Main game dekat pantai Batangas. Naik itu naik ini ,dia shopping baju dengan wafiq, dia makan aiskrim kelapa dengan wafiq , Wafiq Caring pasal dia...Wait what? Wafiq?!
"Yes...Your Sweet memories with Wafiq Hafiy...Lelaki yang awak cinta suatu ketika dahulu. Lelaki yang dah jadi suami awak dan yang dah awak tinggalkan selama 4 tahun dan lelaki yang awak benci selama 5 tahun setengah. Awak sedar tak? kebahagian awak adalah dia?"
"Aena awak tahu tak. Walaupun awak datang sini dengan membawa status sebagai tunang saya tapi sweet memories awak bukan nama saya tapi terukir dengan nama Wafiq..Aren't you remember that Lara Aena? awak lupa ke how you avoide me , banyak mana alasan yang awak guna semata mata untuk bersama dengan lelaki yang bernama wafiq? awak lupa ke macam mana masam nya muka awak bila saya nak join awak dan wafiq keluar shopping? bila saya kacau awak dan wafiq berdua.. Aena awak lupa ke semua tu?"
Bagaikan Henry membaca semua yang difikiran Aena. Aena pandang Henry yang tengah pandang Laut. Aena kembali pandang laut. Teringat dia masa masa dia ketawa sebab Wafiq.
"Aena...Awak tak sedar ke yang awak dan Wafiq dah berkahwin hampir 6 tahun? Awak ingat tak. Macam mana awak nak avoid saya supaya awak dapat berdua je dengan Wafiq. Awak ingat tak macam mana teruknya awak nak jaga hati saya dalam masa yang sama nak jaga hati Semua orang sebab awak cintakan Wafiq dan bukan saya?"
"Semua dah berubah Henry.. itu dulu sebelum semua ni terjadi"
"Sebab ? anak awak? aena..Anak awak pasti nak Mama dan Papanya bersatu kan?dia taknak sebab kematian dia buatkan parents dia berpisah.Nak ke awak tengok anak awak terseksa sebab awak?"
"apa yang saya dah buat sampaikan awak cakap macam tu henry?"
"Semua yang awak buat sekarang salah...Tak boleh terima kenyataan yang kematian anak awak adalah takdir..Tak mampu memaafkan Suami sendiri dan menyalahkan suami sendiri tentang kematian tu..."
"Dah memang salah dia...Dia yang bunuh awak tak rasa apa yang saya rasa Henry...Awak tak pernah rasa sakit tu. Awak tahu tak hidup saya macam anjing kurap setiap hari..Saya dilayan macam hamba yang dibeli dengan wang yang beratus juta. Sakit Hnery..Bila anak sendiri yang awak jaga sepenuh hati dan berkerja keras untuk sara hidup dia nanti mati dibunuh oleh orang yang awak sayang...Sakit sangat.."
"Aen...I Know your feel..Tapi aena cara awak ni buatkan roh anak awak tak tenteram. Awak macam tak mrelakan dia untuk pergi. Awak tak kesian ke dengan anak awak?"
"Stop it Henry"
"Awak langsung tak fikir semua tu. Saya cakap semua ni bukan sebab saya kesiankan Wafiq tapi saya kesiankan Anak awak"
Aena berpaling membelakangi Henry. Henry tahy Aena sudahpun menangis teruk.
"Henry.. I told you to stop it..Why you don't..terseksa selama 4 tahun tu tak cukup ke?"
"and how with your Son? kalau awak terus menerus buat macam ni selama nya pun roh anak awak takkan pernah tenang"
aena melangkah meninggalkann Henry. Andwea dia benci dengar semua tu. Cukuplah dia menangis selama ni. Dia dah letih nak hadap dunia realiti ni.Begitu kejam
🍑🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...