Seokmin mengetuk perlahan pintu bilik Aena. Aena yang sedang menyusun baju memandang Lalu tersenyum harini hari terakhir dia tinggal dirumah Seokmin. Dan menurut perjanjian if Aena dah dapat Bilik sewa atau rumah sewa dia boleh pindah. Dan sekarang dia dah dapat Bilik sewa.
"Are you serious want to leave me..."
"Seokmin..Why? janganlah macam ni.. Saya tak jauh pun"
"But....."
"why? takut rindu saya?"
Seokmin mengeluh sedikit. Aena memandang wajah seokmin dan seokmin terus berlalu kebalkoni rumah. Aena pelik juga. Kenapa lah mamat tu Emo sangat.
Aena menzipkan Bagasinya dan berjalan kearah Seokmin. Dia mencuit pinggang Seokmin dan tersenyum.
"Why Lee Seokmin?"
"awak lah... want to leave me alone here.."
"auu....Seokmin.Saya bukan nak balik malaysia ke Pindah Itally ke. Saya cuma nak pindah Rumah je.. Kan dah janji haritu. Lagipun dekat je. Klau rindu pun boleh jumpa kan? bukan awak taktahu bilik sewa saya dimana. Di University pun boleh"
Seokmin menunduk.Entah kenapa rasa Emo gila. Airmata yang ingin mengalir diseka. Bila teringat balik semua kenangan dia dengan Aena dalam rumah tu dia jadi taknak lepaskan Aena pergi. Tujuh bulan Aena tinggal dengan dia dan sekarang dia nak pergi.
"Seokmin.. Why you so emotional?"
"because of you Aena..."
"why? what i do?"
"our memory in this house..Did you forgot all our memory?"
"ohmygod Seokmin..Kita boleh berjumpa kalau rindu"
"not same Aena...I will miss your smile ..Your laugh..Your voice..dan masakkan awak.."
"Seokmin -ahh...I don't know why i think that..But did you love me? sorry for asking you this question"
Seokmin terdiam. Dan dia memandang Aena. Aena pun pandang dia dan Sumpah dia tak dapat tahan Airmata tu dari mengalir dan akhirnya mengalir
"Okay look. Don't cry please.. Okay okay what you want?"
"stay with me forever?"
Aena terdiam. Tinggal dekat situ selama lamanya?
"it's okay if can't ...From now i didn't want to see your face again..You can go and forgot me and our memories.."
Aena tergamam. Pegangan dibahu dilepaskan. Aduh rasa bersalah pulak. Kalau dia tahu macam ni dari awal dia tolak tawaran Seokmin untuk dia duduk disitu. Aena mengeluh dan menarik nafas sedalam yang boleh dab menghembusnya berat
"Okay i will.. I will stay with you here...Don't worry..I will okay? saya tak pindah kemana mana..Nanti saya call tuan punya bilik tu saya cancel sewaan saya. Okay?"
Seokmin masih tidak memandang Aena. Aena mengeluh dan mengeluarkan telefonnya dan mendail Number tuan punya bilik
"Hello..This is Lara Aena the person who want to rent One of Room in your home..."
"......"
"yes..Arr actually i want to cancel that.. Aha sorry again. "
"......"
"no. I have meet my aunty at a few hours ago...And she offer me to stay with her.. Then i just say yes. Sorry again"
"......"
"okay thanks...Sorry ya"
"....."
"Bye. Sorry for disturbing you"
Aena menamatkan panggilan dan Seokmin memandangnya. Aena memandang seokmin dan mengangkat sebelah kening
"Thank you Aena.. "
"Aik bukan tadi merajuk?"
"hehe..."
Aena menroll kan eyesnya dan berlalu kebilik. Susunlah baju balik dalam almari. Ni semua Seokmin punya pasal. Emo je lebih
Seokmin tersenyum menang. Akhirnya Aena tak jadi pindah.entah kenapa Seokmin tak nak lepaskan Aena pergi. Sebenarnya nak je dia jawab soalan Aena tadi 'yes i love you' tapi malu lah. Nanti dia cakap apa pulak.
Aena menyusun dan menyusun tiba tiba ada gambar jatuh dari sebalik Baju. Okay tu gambar kahwin dia. Aena cepat cepat ambil dan simpan dalam handbag nya.
Selesai menyusun baju Aena duduk dikatilnya dan mengambil gambar tadi. Baru dia sedar yang dia dah Tujuh bulan tinggalkan malaysia tanpa khabar berita. Entah entah Wafiq dah bahagia . Dan ada anak dengan Bella. Dalam tak sedar Aena mengeluh
"Why? kenapa mengeluh?"
Aena menoleh dan cepat cepat dia sorok gambar tu bawah bantal. Seokmin berjalan menghampirinya dan tersenyum.
"nothing. Cuma rindu keluarga saya"
"kenapa tak call. Selama tujuh bulan ni awak tak pernah rasanya call family awk?"
"err..Did you want eat? saya masak"
"Aena answer my question"
"Seokmin please .. I want to cook some food For our dinner.."
"okay then"
Seokmin bangun dan meninggalkan Aena didalam bilik, Aena mengeluh perlahan dan Menyimpan Gmbar tu dalam selaan bajunya. Kemudian terus keluar dan masak makan malam mereka. Seokmin? Entahlah dia biarkan nanti pandai lah dia datang meja makan.
🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...