Aena membuka mata perlahan. Lemah sangat nampak dia. Perut dia rasa kosong dan dia rasa sakit ..
Dia pandang sekeliling dan nampak Afiq. Dan Mamanya
"afiq..."
Afiq membuka mata. Dia terus menghampiri Aena. Dan mengejutkan Datin Arifah.
"aunty. Aena dah sedar"
"afiq where is my baby?"
DatinnArifah menghampiri anaknya. Setelah 3 hari tak sedarkan diri.
"sayang sabar ya...Bukan rezeki kamu"
"no..Afiq say something..Did my baby here? where my baby?"
"aena ...Okay calm down...Okay"
"anak aku mana!!"
"aena tenang sayang..."
Yang diluar meluru masuk bila dengar Aena menjerit. Wafiq juga begitu. wajah dia pucat gila.
"mummy? irdina? henry? anak aku ada lagi kan? mama? wafiq?"
"Lara Aena...Anak awak dah Takde...Awak bleeding"
Aena menekup telinganya. Dia tak percayakan semua tu. Diorang tipu dia. Anak dia mana
"korang tipu Aena...Anak aena ada lagi kan? korang tipu je kan? cakaplah henry afiq...Dorang tipu saya je kan?"
"No...That's true Aena...Your baby is gone...Sabar ya"
"tak...Dia ada lagi...anak aku ada lagi"
Aena memandang disuatu sudut dan matanya mencerlung bila nampak Wafiq.
"kau yang bunuh anak aku. kau tak guna kau manusia tak guna .Aku benci kau. Kau keluar KELUAR!!!"
Semua memandang Wafiq yang tertunduk. Dato Nazri Aiman dan Dato Zulkifly membawa Wafiq keluar.
"aena sabar sayang...Mama tahu kamu sedih..Tapi jangan salahkan suami kamu..Dia pun sedih juga"
"tak mama...Dia yang bunuh...Dia yang pukul Aena...dia yang bunuh"
Melihat keadaan Aena yang tampak terkawal Hnry terus menyuntikkan ubat penenang. Aena akhirnya terkulai lemah.Semua keluar dan hanya tinggal Henry didalam.
"i feel sorry to you Aena...Jngan nangis lagi ya. Saya sakit tengok awak nangis...Saya doakan senyuman tu masih ada...Saya tahu apa yang awak rasa selama ni."
henry akhirnya keluar dari bilik itu. Sumpah dia tak sanggup tengok wajah Aena. Sedih dia bukan tak tahu selama ni Wafiq seksa Aena. Bukan taktahu selama ni Aena terseksa sebab Wafiq.
"apa kamu dah buat sampai dia cakap kamu yang bunuh anak korang?"
"mummy..Fiy taktahu..Fiy cuma takde kat rumah masa semua ni terjadi"
"kamu kemana? kamu tak masuk office pun hari tu"
"fiy jumpa client. Sebab tu fiy call Fiq untuk tengokkan Aena. Sebab Aena cakap Dia Pning kepala"
"luka dia macam kena pukul. Dia macam kena pukul dengan teruk sangat. Mulut dia pecah."
Henry memulakan semuanya. Dan Wajah Wafiq pucat lagi. Henry senyum sinis
"okaylah semua. Henry kena balik bilik. Lepas ni Saya ada Operation case..Oh ya Irdina nanti nak balik tunggu abang ke dengan Sape sape?"
"Dina balik dengan Afiq nanti."
"okay then."
Hnry terus pergi dari situ. Sakit pulak hati Henry. Dah buat tak mengaku. Tulah syaitan yang bertopengkan manusia
Irdina mencuit lengan Afiq . Afiq mengerti dan bangun
"afiq pergi hantar Irdina dulu ya"
"hah baik baik"
Irdina bangun dan terus berlalu. Bnci pulak lama lama dekat situ. Bukan dia taktahu juga perangai Wafiq.
"awak rasa kenapalah dengan Aena tu?"
"entahlah irdina.."
"dia kena pukul ke"
"irdina...Stop it..Jangan bahas lagi. Saya sakit hati tengok kakak ipar saya kena buat macam tu. "
"okay okay..Calm down sayang...Dah jom hantar saya balik...Saya nak minta tolong kawan saya sikit"
"kita memang nak balik"
Irdina tersenyum memandang kekasihnya. Siapa sangka? takdpat abang. Adik pun okay juga. Jodoh kan?
🍑🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...