BAB 5

103 6 0
                                    

Kini masuk 3 bulan Aena jadi tunang Si budak Henry tu. Kadang kadang Henry ada melawat Aena. Masa mula mula dia terkejut bila tahu Aena ni yang mummy dia cakapkan.

Harini Diorang sekeluarga dengan keluarga Henry dan Wafiq pergi bercuti di Fillipina. Atas desakan Henry yang ajak.

"aena kamu dah siap packing? kita nak bertolak dah nih"

"ya mama..Dorang dah smpai ke?"

"dah..Semua dah ada dekat bawah. Wafiq dulu yang sampai. Jom"

mendengar nama wafiq aena tidak khabar apa terus turun. Tidak menafikan Aena masih menyukai Wafiq

"hoi kau tunang orang lambat nak mampus turun kau buat apa dekat atas? ingatkan tunang?"

"kepala hotak kau. "

Semua dah ada jadi mereka pun bergerak kekereta

"okay Aena naik dengan Henry. Afiq dengan mummy dia...Wafiq dengan Iqah. Mama dengan papa dan mummy henry dengan daddy dia and Adik henry okay."

"Aunty ....Aena naik dengan Wafiq saja lah. My car full with my mummy's and Sister's baggage....It's okay right Aena?"

"errr...."

"It's okay Henry..Just put the baggage in my car"

"haha...It's okay Just let them on my car...Aena boleh kan naik dengan Wafiq?"

"Henry..Just put the baggage in my car...Aena is your fiancé ...Takkan nak suruh dia naik dengan aku"

"it's okay kan Aena?"

"ish udahlah gaduh gaduh semua. Okay cenni Wafiq dengan Aena naik sekali okay memandangkan Kereta Henry penuh"

Aena hanya mengangguk sengaja melakonkan wajah sedih padahal dalam hati bersorak.

Mereka pun memulakan perjalanan. Entah apa mimpi si henry suruh Aena naik dengan Wafiq sedangkan dia boleh je suruh tunang dia naik dengan parents dia.

"wah kau kan Aena..Makin berseri sejak jadi tunang orang"

"stop It wafiq...Aku tak suka pujian kau."

"Eh belagak....Ingatlah kau nak kahwin lagi  2 bulan tau. "

"huhhhh..."

Wafiq mengerling Aena sedikit. Keluhan aena tu macam tk happy je

"kau kenapa?"

"awal sangat aku nak kahwin..Kau pun tak kahwin lagi..Padahal dulu pernah janji nak kahwin sama sama"

"Nanti kita kahwin sama sama...Tapi kau kena cari calon untuk aku"

"cariklah sendiri. Dahlah malas nak layan kau. "

Aena menghidupkan Radio Dan menguatkan Volume  wafiq hanya menggelengkan kepala. Afiq adalah orang yang paling kecewa masa Aena tunang.

🍑🍑🍑

Jejak je kaki dekat Fillipina tu Aena senyum tak henti..Yeay boleh pergi pantaiii..

diorang semua balik bilik masing masing ....Okay kedudukannya adalah Aena bersebelahan dengan Wafiq. Afiq dengan Henry . Iqah dengan Adik henry dan yang lain macam biasa.

[ Lara fiy😌]
Fiy...Kau nak ikut aku tak?"

[fiqkiut💕]
Kemana?kenapa tak ajak tunang kau jerr😐

[Lara Fiy😌]
alah...Taknak ikut sudahh..😑

[fiqkiut💕]
Kemana kau nihhh😌

[Lara Fiy😌]
Pantai....Ptang nanti

[fiqkiut💕]
Iyalah...Nk ajak sape je?

[lara FIy😌]
Tkyah ajak sape...K bye

[fiqkiut💕]
Hmmm yelah. Nasib kau kawan aku kalau tak dahlama aku potong badan kau taktahu duduk diam.

[Lara Fiy😌]
Biarlah..Bluerrkkkk

Aena tersenyum menang. Yeay Dapat pergi dengan Wafiq.Aena mandi semua and bersiap sikit sikit. Then dia baring atas katil dia . Bila ingat status dia ...Dia mengeluh. Kenapalah Henry?

Petang tu Diorang keluar senyap senyap sebab taknk orang tahu . Sampai pantai batangas. Wafiq tergamam

"kenapa kau tak cakap tempat ni cantik Aena"

"sebab tu aku ajak. Jom duduk sana tu"

Aena menarik tangan Wafiq ke tepi pantai. Air laut menampar kaki. Aena berjalan sendirian kesana kemari.

"aena...Nak ikut"

"kalau aku taknak ajak kau takdelah aku suruh kau kesini jom...Main air"

wafiq ketawa dan menyertai Aena. Seketika kemudian mereka makan. Fuh memang Cantik tempat ni.

Aena ni actually fandom Seventeen kpop idol. That's why dia tahu tempat secantik ni.

"Aena kau tak takut ke Tunang kau nampak kita berdua"

"biarlah. Kawan je kan? dah lepas makan kita main"

"Apa?"

"tu..Banana boat..Haha..."

"bido kau kena main ramai lah tu kita dua je...kita main tu je"

"whuttt...Benda tu? biar betul"

"ye..."

"aku takut jatuh lah"

"aku ada lah bido"

"k😑"

"merajuklah tu. Dah jom"

Wafiq menarik Aena ketempat itu dan mereka naik benda Alah tu *k ayee taktahu nama dia*

Aena banyak gelak masa naik benda tu. Then dah habis tu diorang duduk dekat tepi pantai tu. Sunset

Tiba tiba ada orang tegur dan duduk disebelah Wafiq

"sini korang...Puas aku cari...Kenapa tak ajak saya Aena?"

"eoh? Henry?"

"haha iya..Terkejut ke.."

"jangan salah faham tau henry aku sebenarnya"

"eoh Wafiq..Tkpe lah kau kan kawan dia..Mesti korang rapat aku tak kesah. "

"sorry henry"

"it's okay..Sekurang kurangnya awak tunang saya"

"gediknya...Henry?"

Henry yang tengok laut masa tu pandang Aena yang panggil dia. Aena terus baling pasir dekat baju Henry

"eoh!? Aena .....!!"

Aena terus bangun dan lari dari situ. Henry bangun dan kejar Aena. Wafiq hnnya jadi pemerhati. Dan Afiq yang kebetulan Ikut Henry masa tu tahan cemburu.

Henry yang dah dapat Aena terus tarik Aena masuk dalam laut

"henry ishacc !!!!basahlah saya...."

"haha..Poor you"

"too much lah  ...."

"hahahaa..."

Henry terus tarik Aena naik kedarat dan jalan beriringan ke Tempat Wafiq dab Afiq.

"eh Afiq? ikut henry ya?"

"mm"

Afiq terus pandang sunset tanpa pandang Aena. Wafiq sedar itu. Aena haaya senyum.

"aena?"

"what?"

"Aena's whose baby you are?"

"Mama's baby..."

"hmmm?"

Aena pandang Henry dan faham .K ayat dia ...Dah pandai ek tiru ayat Sebongi Aena

"Henry Ishac's baby..."

"haha...Love you"

Aena tidak menjawab sebalik nya terus pandang depan. Malu mungkin dengan Kwan kawannya lagi lagi dengan wafiq yang tengah Pandang diorang dengan senyuman.😣

                      🍑🍑🍑🍑

DAN PABILA CINTA ITU DATANGWhere stories live. Discover now