Aena masih berdiri diluar rumah. Sumpah dia gementar nak masuk. Seokmin menarik tangan Aena dan matanya menyepet bila terkena matahari. Aena masih kaku membuatkan Seokmin Menoleh
"Waeyo? kaja jumpa Mama papa awak.."
"Sa-saya takut!"
"Hey...You have me.. Jom jom jangan takut"
"But...."
"it's okay...Jangan risau diorang marah awak. saya marah diorang balik. Don't worry you have me.."
Aena mengeluh dan kemudian tersenyum.Lalu mengangguk. Sungguh hati dia berat sangat nak masuk rumah tu.
"Asalamualaikum....."
Datin Atifah dan Dato Nazri Aiman menoleh. Reaksi diorang? Ofcourse terkejut. Datin Atifah tanpa banyak bunyi terus memeluk Aena. Seokmin menjauh sedikit memberi ruang.
"Aena kemana sayang? kenapa tinggalkn mama dekat sini? aena dah tak sayang mama ke. "
"Ma-maafkan Aena mama...Aena salah. Aena pengecut sebab tu Aena lari dari masalah"
"No...Mama dah tahu semuanya..Wafiq dah cerita kisah kamu dengan dia. Mama tak marah kamu. Cuma kenapa kamu pergi tanpa berita. Mama rindu kamu sangat sangat"
"Maafkan Aena ma..Aena salah.. Aena dah balik Aena pun rindu mama.."
"Aena..Kamu sihat?"
Aena memandang pula Ppanya. Dato Nazri tersenyum memandang Anaknya itu.
"Sihat pa."
Aena memandang Seokmin lupa pulak dia dengan sepupunya sorang tu.
"Mama..Kenalkan..Ni..."
"Calon suami baru?"
"Eh tak... Ni lah Anak sulung Uncle lee dengan Aunty Lyn...Seokmin"
"Lah sepupu kamu rupanya..Maaf ya seokmin. Aunty tak berapa kenal kamu. Adik kamu pun aunty kenal masa dia datang sini dulu tu pun baru je. Kamu pun dah lama tak balik malaysia.."
"ah it's okay Auntyy. I understand.."
Seokmin menyalam Ibubapa Aena Bgitu juga Aena.Datin Atifah mengelap airmatanya yang masih bersisa. Tak sangka setelah 4 tahun Aena balik. Cantik pulak tu.
"Kenapa taknak bagitahu Wfiq?"
"Tolonglah Mama..Papa, aena merayu sangat. Aena tak sedia nak jumpa dia."
"Tapi dia tunggu aena"
"Nanti bila aena dah sedia aena Jumpa dia"
"Tapi.."
"Papa tolong? nanti Aena balik LA kang baru tahu"
Seokmin mencubit Pinggang Aena. Aena memandang Seokmin.
"What?"
"Tak baik cakap macam tu. Saya tak bawak blik LA kang"
"Ish okay fine. Saya salah. Okay Mama papa...Maafkan Aena..."
Mama papanya hanya ketawa. Macam macam anaknya itu. Dia dengan sepupunya rapat sangat. Haraplah takde perasaan cinta yang tumbuh.
🍑🍑🍑
"Hello...Yes Jaehyun Ibnida."
"Ne i know you are..Sape lagi nak jawab call kau kan. Oh ya. We need to see"
"Haha..Wait what?! you in malaysia now?"
"No.. That's why i want to see you.. Kau datang LA"
"Be serious hyung-_-"
"Ofcourse i do.. Aku kat malaysia ni. Nak jumpa tak?"
"Boleh juga.Aku ajak sepupu tiri Kita ni"
"Who?Aena?"
"Why you so stupid Hyung...Serious you annoy me now ...Ofcourse lah Wafiq.."
"Haha..Just joke.. Okay okay ."
". Dekat mana"
"Dekat syurga ni..Cepat ya"
"Hyung-ahh..be serious...Jeballyeo. that was not jaemi hyung.. you annoy me too much right now hyung-_-"
"Hahah..Rilex dongsaeng-ahh later i message you the location."
"Hyung ..Do you know malaysian? this is not LA or hangug...You still new"
"Sebab tulah hyung ajak kau keluar. Sebab hyung didn't knows malaysian road..Hyung tunggu dekat starbuck Gangnam dekat depan bangunan BiGHiT Ent ni..Cepat tau nanti tutup pulak kedai dia"
"Aishh jinjayeo hyung-ahh..,"
"Hey pergilah siap sana..Nanti 5 minit lagi i wll send you the location and you just come with our stepcousin in law okay uri saeng"
"Okay then bye.. I want to dress up"
"Oh ya. Please jangan pakai Perfume busuk kau."
"What!! you too much hyung..You always annoy me.."
"haha..Okay okay i'm sorry. Bye. See ya"
"see you"
Jaehyun menamatkan panggilan. Wafiq lalu dibelakangnya. Jaehyun memandang. Llaki tu sudah banyak berubah sedikit walau masih mengingati isterinya.
"Sape call kau"
"Abang aku... Jom abang aku ajak keluar"
"malas lah.."
"jomlah..Dia nak jumpa kau.."
"buat apa? malaslah.."
"Alahai..Jomlah dari kau duduk rumah takde kerja nak dibuat. Weekend macam ni"
"Ish kau ni tu lah ...Mana lah kau ni sesat agaknya. okay lah pukul berapa nak keluar?"
"Entahlah abang aku tak bagitahu lagi. Dia inform tempat. Biasalah pertama kali jejak malaysia"
"Haha..Okay okay"
Wafiq menukar siaran dan Menontonnya. Jaehyun ketawa memandang Sepupu nya.Dalam masa 4 tahun ni 2 tahun dia ambil masa untuk okay. Dan akhirnya dia okay.Seronok tengok dia.
"Hoi Gila..Kau Kenapa gelak sorang sorang"
"Aku happy sebab kau dah berubah jadi lelaki yang kuat."
"Sebab korang jugak kan. Kalau takde korang mungkin mati dah aku minum racun tikus"
Wafiq ketawa. Jaehyun turut ketawa. Sumpah tak sangka Sepupu ipar dah pandai buat lawak.
"Eh siaplah. Abang aku dah send location ."
"jap arh..Cita tengah best ni"
"Ish cepat lah. "
"iye Doctor Jaehyun"
Wafiq bangun dan bersiap. Actually bukan siap apa pun cuma pakai minyak wangi dan capai dompet letak dalam Poket seluar. Capai handphone dan kemaskan rambut sikit . Kemaskan baju T-shirt tu sikit dan siap.
Wafiq keluar dan Jaehyun sudahpun tunggu dia. Aik selalunya Jaehyun yang lambat. Rindu abang dia lah tu.
"Okay jom"
"jom"
Wafiq mengunci pintu rumah dan Brjalan beriringan dengan Jaehyun sampai ke Basepark. Wafiq terus memandu sampai ketempat tu.
🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...