Aena mengemas bajunya. Serious rasa gementar sangat. Seokmin mengetuk pintu dan tersenyum.
"Ready?"
"Tak! kalau saya taknak balik?"
"you should go back..."
"But i'm not ready..."
"You have Aena..."
Aena menunduk. Sungguh dia tak sedia nak menghadapi kenyataan. Anak dia? dia memang tk pernah lupa dan sebab tu juga dia taknak balik. Dia takut dia benci orang.😌
Seokmin mengusap kepala Aena. Aena memandangnya dan dia tersenyum.
"Don't worry.. You have me..."
"Tapi saya dah kahwin Seokmin"
"Adik saya ada... Saya ada.. Jangan risau kita satu rumah je nanti.. Saya cakap dengan Husband awak.And i will protect you"
Aena mengangguk dan tersenyum. Serious dia taktahu kenapa dia harap sangat yang Seokmin akan jaga dia if Wafiq dera dia lagi.
SKIP!
Seokmin menggenggam tangan Aena. Aena memandangnya.
"Mummy have wait for you"
Aena memandang khadapan. Aunty Lyn dengan uncle Lee didepan.
"Take care ya sayang..Maaf kalau selama kamu tinggal disini Aunty jarang tengokkan kamu..Kirim salaam pada Mama Papa kamu.."
"Will Aunty... Aunty pun selama Aena tinggal dekat sini tak kurang pun apa yang dah aunty dan sekeluarga Sediakan untuk Aena.."
"Love you sayang"
"love you more aunty."
Aena memeluk Aunty Lyn dan Unclenya.
"aena dah buktikan yang Aena berjaya banggakan Uncle..Hati hati disana"
"okay Uncle..Thanks bagi peluang dekat Aena"
"no problem.seokmin please take care Of Aena...and Jaehyun. Anything happens please call me or your mummy"
"I will Daddy.. Mummy. We have to go now.. Bye"
"Take care ya Seokmin. Sampai call mummy. Aena"
"Don't worry mummy. I will call you later. "
Aena dan Seokmin menyalam Pn.Lynda dan Suaminya dan terus berjalan masuk Kebalai berlepas. Aena makin gementar. Sebenarnya bila dia masuk Zon balai Berlepas ni rasa macam dah masuk Malaysia
🍑🍑🍑
Aena dan Seokmin melangkah keluar dari Balai ketibaan. Rindu malaysia sebenarnya. Dia raba dalam Handbagnya. Handphone dicapai
"hello Dina.. Ni akak... Did my car still here?"
"akak Aena dah balik malaysia ke?"
"shhh...Don't speak louder dear.. Yes i'm here..Did my car still at airport?"
"Yes ... Still remember where your car?"
"not actually"
"okay Dina Send Gmbar tempat tu"
"okay okay....Don't tell that to other okay? especially Wafiq or Afiq..."
"o-okay"
Seokmin Memandang Aena hairan. Kereta? Airport?"
"Your car here?"
"ya.. before i came to LA.. I drive my car.. Sebab taknak Wafiq tahu"
"then? now where we go?"
"kita Balik rumah Mama Dulu. Lepas tu Kita cari hotel"
"kenapa hotel?"
"sebab wafiq selalu datang rumah Mama...I'm not ready to See him"
Seokmin mengangguk. Entah kenapa rasa macam semangat nak tengok Cerita diorang ni berakhir dan dia dapat Aena.
Aena terus mendapatkan keretanya. Masih ada ya walaupun dah 4 tahun ditinggalkan dekat sini tak berkarat.
Aena memandu kerumah Mama.. Bukan taknak bagi Seokmin bawak tapi dia tak biasa bawak kereta sebelah Kanan.
Afiq mengintai disebalik DInding. Welcome Home Aena... Serious dia happy bila Aena balik sekurang kurangnya Wafiq dah tak seksa . Actually kereta tu dia yang jaga. Cepat cepat dia hantar tadi bila Irdina suruh dia cepat hantar katanya Aena dah balik. Tapi siapa lelaki sebelah dia tu?
"Jinjja Daebak!!! woaa... I didn't know malaysia so amazing like that Aena"
Aena tergelak melihat Seokmin. Okay orang pertama kali jejak malaysia setelah berpuluh tahun tak datang kan. Cuba bayangkan dia datang masa umur 12 tahun sekarang dah umur 26 tahun. 14 tahun tak datang.
"Seokmin..Please slow your volume.. Orang tengok lah"
Seokmin memandang Aena. Bru dia perasan orang tengok dia. Haha biarh Orang handsome juga
"but Aena...Malaysia is Amazing.. Tu nampak tu...Oh my god"
"Seokmin. Dekat LA pun ada kan."
"Shhh.. saya nak fokus. Dah bawak kereta diam diam"
Aena tergelak tengok Seokmin macam budak budak lah. Umur dh 26 pun masih macam budak budak.😌
🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...