Wafiq sampai je rumah terus mengerutkan dahi..Kenapa Aena tak buka lampu? tidur ke apa. Wafiq memakirkan kereta digaraj dan mengeluarkan barang yang dibeli. Dia buka pintu. Aik kunci. Selalunya Tak.
Wafiq membuka pintu dan rumah gelap sangat. Dia mengerling jam dah pukul 8 ni. Takkan Aena masih tidur petang?.
"Lara Aena!"
Tiada sahutan. Wafiq menuju kebilik Aena dan mengetuk pintu. Tiada juga sahutan. Dia cuma buka dan terbuka. Wafiq membuka pintu dan bilik tu macam tak digunakan seharian. Kosong.
Wafiq mula cemas. Tkkan Aena dah tinggalkan dia? Wafiq masuk dan terus membukaa pintu almari. Baju dah tkde cuma tinggal tiga helai baju sahaja. dan Wafiq ingat peristiwa bersamaan baju itu.. baju hari dia dera Aena untuk kali pertama. Baju Aena baru dapat tahu mengandung dan baju kali terakhir dia dera Aena selepas kejadian keguguran hari tu.
Dia pandang atas almari. Bagasi juga dah takde. Baru dia perasan yang Kereta Aena memang takde..
Wafiq duduk diatas katil Aena. Menyesal? ya dia menyesal sebab tak hargai Aena. Ini adalah penyesalan yang paling besar dalam hidup Wafiq.
Dia mula menghubungi Afiq. Mungkin Afiq tahu.
"hello..Fiq..Kau tahu tak mana Aena pergi?"
"tak..Dia kemana?"
"ak-aku taktahu..Ba-baju dia takde....."
"dia mungkin pergi rumah kawan dia ke? mama dia?"
"aku cari dia dulu"
Wafiq terus mencari Aena. Mula mula sekitar rumah. Dan Rumah Awena .
"Awena!. Amylia!!!"
"Bos? buat apa dekat sini?"
"aena ada dengan awak?"
"takde?saya pun baru balik. Baju pun tak tukar lagi"
"takpe lah. Thanks."
Wafia terus bergerak kekeretanya. Dia mencari lagi. Tetapi tiada. Dia terus kerumah ibu mentuanya
"mama!papa!"
"ya wafiq. Kenapa jerit jerit?"
"Aena ada tak? Aena balik sini tak?"
"tak pun kenapa?"
Wafiq dah kehabisan kata kata..Dah merata dia cari tapi tetap takde. Jawapan sama yang diterima.
"aen-aena dah la-lari...Dia dah tinggalkan Wafiq..."
"APA!!!"
Datin Arifah yang terkejut dengan berita itu terus jatuh pengsan. Dato Nazri Aiman terus memangku Isterinya
"Wafiq tolong papa bawak mama pergi hospital"
wafiq tanpa banyak bicara terus mengangkat wanita itu kekeretanya.
SKIP!
Aena menjejakkan kaki di bumi Los Angelas...Sudah lama ingin kesini tapi nilah baru dia merasai keindahan disini. Dia melangkah keluar dari airport. Tapi masa tu kepala dia berpusing. Tanpa sengaja dia terlanggar seorang mamat America ni.
"Sorry...."
Aena terus jatuh pengsan disitu. Orang ramai tergamam begitu juga lelaki itu. Semua memandang lelaki itu dengan pandangan hairan.
Lelaki tadi mengangkat tubuh aena dan masukkan dia kedalam kereta milik dia. yang dipandu oleh drivernya.
"Sir. do we need to stop at the hospital?"
"no..No need ...Just send me to my home.."
"Lee family's Home?"
"no...My home...Not my family home..."
"okay"
Driver tadi terus memandu keruma lelaki tadi. Menjadi persoalan dikepala drivernya adalah Siapa wanita yang pengsan itu.
Sampai saja. LElaki itu mengendong Aena masuk kerumahnya dan Driver tadi menghantar bagasi miliknya dan milik gadis itu kedalam rumah
"thanks Uncle Max...Don't ever you tell to my mom about this girl okay?"
"okay then..."
"okay you can go back to lee family's house."
Max terus berlalu turun dari kondo milik lelaki itu. Llaki tadi kemudian termenung dibalkoni rumahnya. Apa kerja bodoh yang dia buat? kenapa dia tak tinggalkan gadis itu dihospital saja? kenapa dia bawak balik.
Lelaki itu terus masuk kebiliknya dan mmbersihkan diri. Jngan risau Aena dua letakkan dibilik kosong rumah dia tu.
Usai je mandi lelaki tadi turun kebawah dan memandu membeli makanan.. Habis membeli dia balik rumahnya. Sengaja dia beli makanan halal sebab gadis tadi islam dan dia sendiri pun islam. Cuma dia dah lama tak hidup macam seorang islam yang sempurna.
Balik je rumah lepas dia letakkan lauk yang dibeli dalam mangkuk dia terus pergi tengok Aena.
Aena buka muka perlahan. Kepala dia pening sangat. Buka je mata. Mata dia terus terbuka luas. Rumah sape ni. Dia tengok baju dibadan. Okay still lagi ada. Tiba tiba ada lelaki tegur dia
"how you feel?are you okay?"
"wh-who are you?"
"hey...Don't be scared.. I'm Lee Seokmin..."
"Th-then..wh-why i'm here?"
"okay look.. you hit me .. then you fainted in front of me .. so everyone at the airport saw me with a scary look .. so i take you to my house.."
Aena terdiam..Ya dia ingat sebelum dia pengsan dia ada terlanggar seorang lelaki. Tktahu pulak korean.
"oh...... I remember .. Sorry again .., This is an accident .. are you a korean guy?"
"yes..But i stay L.A....But don't worry i know your language..Malaysian Girl right?"
"yes.."
"What is your name?"
"Lara Aena.."
"Nice name..Okay then...You teach me how to speak in your language...I know but just a little."
"okay okay i will..."
"Okay before that...Let's eat..I have buy a halal food for you."
"eh it's okay...I have to go"
"where?"
"okay .. i came here for the offer of study i received ... so i need to go"
"where is your Offer University?"
"Los Angelas International University"
"okay then..You stay here okay? with me? ..please?"
"but why?"
"erm...I'm a lecturer.."
"okay then? "
"and I teach at LA international University .. So since I met you and you fainted in front of me ... So you have to stay with me ... It's okay .. Do not worry .. Our relationship from now on is as students and lecturers okay? please ..
Aena tergamam seketika. Ini sebuah balasan untuk jasa lelaki itu membawanya dan merawat dia semasa dia pengsan kemacam mana.
"so? how? if no ...It's okay..But remember...This university didn't have hostel...So..where you want stay?"
Aena berfikir sejenak dan dia akhirnya bersetuju
"okay then..But just for few month after i get my work...And can rent a house or room"
"okay"
Seokmin tersenyum dan terus bangun menuju kedapur. Aena tersenyum sendirian memandang lelaki itu 😌
🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...