Hari yang dulunya ditunggu tunggu oleh Irdina Henry Wafiq dan Aena kini menjadi suram. Aena diapit oleh mama dan mummy wafiq diam tertunduk. Dia memandang irdina disebelah Mama Aena. Irdina hanya tersenyum pahit.Henry pula kelihatan tidak bermaya.
Saat sahnya Aena menjadi isteri Wafiq. Airmatanya terus merembes keluar. ada tiga sebab kenapa dia menangis. Firstly sebab impian dia nak kahwin dengan wafiq tercapai. Kedua sebab lumrah kehidupankan sedih sebab kita bukan tanggungjawab parents kita lagi. Ketiga sebab Henry dan Irdina. Irdina menangis saat saksi menyatakan sah. Henry meluru keluar saat itu. Rasa bersalah sangat pada mereka berdua. Baju kahwin yang dah ditempah milik Irdina dipulangkan kembali.
"congrats Akak Lara Aena...Moga bahagia dengan Wafiq"
"Irdina..I'm so sorry...."
"nothing to sorry kak...Dah jangan nangis..Buruk lah pengantin ni menangis"
Aena ketawa dalan tangisan begitu juga Irdina. Wafiq datang untuk menyarungkan cincin. Habis sahaja upacara itu Wafiq terus meninggalkan Aena. Irdina senyum paksa.
"Abang henry mana dina."
"Kat luar..."
"boleh akak tengok dia?"
"just go akak..."
Aena bangun dari duduknya dan keluar dari dewan. Keliahatan seorang lelaki berdiri sambil menyeka airmatanya
"henry ishac..?"
Henry terus menyeka airmatanya. Dia menoleh memandang Aena Dan tersenyum.
"eh awak buat apa dekat luar?"
aena hanya diam. Dia menghampiri Henry dan henry memandang Aena
"You should stay inside...Awak mana boleh keluar ni. Masuk lah."
tetap diam dan terus menghampiri Henry. Henry masih menyoal gadis itu
"hey? masuklah. Jom saya bawak masuk..."
"shhh....Awak kenapa menangis?"
"hah?i'm?crying?haha..Mana ada..."
"saya nampak...Henry saya minta maaf..Percayalah saya sayangkan awak. Maafkan saya"
"shh Lara Aena...Kawan kanak kanak saya yang manis ni...Jangan menangis..Cinta awak untuk Wafiq bukan untuk saya...Saya tahu itu. Saya redha awak jadi milik dia. Jaga dia ,Awak tahu tak. awak adalah gadis pertama yang berjaya curi hati saya. "
Mndengar itu Aena tidak memperdulikan sekeliling dia terus memeluk Henry. Dan menangis😌
"I'm so sorry henry....Saya tak patut buat macam tu pada awak. Saya bodoh sebab sia sia kan awak. Saya tak patut kecewakan awak..Saya minta maaf"
Henry meleraikan nya. Dia memandang Aena dan tersenyum. Airmata yang ingin mengalir diseka. Dia mengelap airmata gadis itu
"don't cry ...Awak tak salah dan tak pernah buat salah pada saya...Takdir kita. Mungkin nanti saya akan terima gadis yang memang diciptakan untuk saya...Dah jangan menangis.. buruknya awak. Promise me that you'll never cry again...Okay?"
"Henry ....Yes i will...Thanks sebab pernah bahagiakan saya..."
"No problem..Awak pun pernah bahagiakan saya...And now...You're not my baby..But Wafiq's baby...Okay?"
Aena mengangguk dan memeluk Henry. Irdina tersenyum pahit melihat abangnya dan Aena. Dia faham perasaan abangnya. Masa di America pun selalu cerita pasal Aena. Henry membalas pelukan aena dan tersenyum dalam tangisan. Sungguh hati dia sakit bila gadis yang dipuja menjadi milik orang lain.😢
"Alice Irdina.?"
Irdina mengelap airmatanya dan menoleh , dia kenal suara itu. siapa lagi kalau bukan Lelaki yang pernah curi hati dia. Wafiq Hafiy
"buat apa dekat sini?"
"awak suruh saya kahwin dengan Aena dan awak sendiri tak kuat dengan semua ni?"
"mana ada...Saya menangis sebab gembiralah "
"Gembira atas penderitaan saya? how you Irdina"
"stop It Wafiq...awak dah jadi suami orang"
"no. Saya tak pernah mengaku dia isteri saya. Cinta saya hanya untuk awak. Ingat tu!"
Afiq yang duduk disalah satu kerusi didalam dewan itu menekup wajahnya. Dulu Henry? sekarang abangnya. Ya Tuhan. Knapa bukan dia dapat Aena. Kenapa dia perlu diuji sebegini. Aena . Lara Aena akan menjadi kakak iparnya. Kuatkah dia ingat menghadap muka gadis itu. Kuatkanlah.
Cinta yang pernaah wujud dalam diri Wafiq kini hancur. Dia berjanji pada dirinya. Dia akan melayan Aena seperti seorang hamba bukan Isteri.
🍑🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomantizmCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...