Aena menghempas pintu. Keyh cemburu😌Menyesal maafkan Wafiq. Seokmin ketuk pintu bilik Aena.
"What?"
"Bukalah...Min nak cakap"
Aena mengelap airmata yang mengalir. Dan bangun lalu membuka pintu
"Waeyo?"
"Keluarlah...Kita cakap dekat atas.."
Aena keluar dan melangkah naik keatas tanpa banyak bantahan.Seokmin mengeluh. Aigoo Lee Jaehyun suka buat masalah.
"Aen okay look..I know you disappoint with Wafiq..But can just you hear my explaination?"
"What?dahlah saya taknak tertipu lagi dah...Letih..Awak Henry Jaehyun semua sama..Tak beza. Penipu!"
"aigoo... Aena . Yang nak kahwin dengan Ailee bukan Wafiq lah. jaehyun yang nak kahwin.. "
"Habis kenapa wafiq yang pergi tempah baju"
"Jae ada kerja dekat office dia so dia minta lah Wafiq temankan Ailee memandangkan saiz diorang sama"
"Betul ke?"
"Ofcourse ya...Awak agak agaklah Wafiq nak kahwin dengan Ailee..Ailee tu muda lagi kot..Baru 19 tahun."
"Betul ni?"
"Yes...Dah dah jangan nangis buruk lah"
Aena menunduk. Kenapa cepat sangat ya dia percaya? seokmin memaut Bahunya dan memeluk Aena
"Min..Can i ask you for something?"
"What?"
"Saya nak pergi korea..."
"FOr?"
"Tenangkan fikiran. Boleh belikan tiket...Just for me...Don't follow me?"
"But..You don't know how Korean "
"Saya belajarlah. Boleh kan?just for this time."
"But with me?"
"Aniya...Just me..Okay?"
Seokmin mengeluh. Dia mengangguk juga akhirnya. Aena tersenyum senget dan kembali memandang kehadapan. Balkoni ditingkat atas menampakkan Bandaraya kuala lumpur yang sesak.
Skip!!
"Thanks min.."
"Awak sampai korea call saya ya?"
"Insha allah..."
"Awak betul ke nak pergi sorang sorang..Saya...."
"Prhatian kepada penumpang AirAsia QZ......"
"I have to go...Thanks for everything...Jangan cakap dekat siapa ya saya pergi korea ni.."
"Kalau saya mampu simpan..."
Aena tersenyum pahit. Dia menarik bagasinya kedalam balai berlepas dan memberikan pasportnya pada pengawal disitu.
Seokmin memandang pemergian Aena. Dia mengeluh. Sorry Wafiq aku dah usaha tapi dia yang tak percaya.
Seokmin mengorak langkah meninggalkan Balai berlepas. Dia mencapai handphonenya dan menghubungi adiknya
"yeobeoseyo?"
"Jaehyun..kau ada kerja tak?"
"Takde...Tak oncall kenapa?"
"Jom keluar...Aku nak cakap"
"Hah set...Abang belanja..."
"Ye ...Mmang abang selalu belanja kau makan kan.."
"Hehehe...Okay nanti hantar location"
Seokmin menamatkan panggilan. Dia memandu hingga kerestoran Ampang .
"Yow yow..."
"Adab kau mana dik..Duduk lah pesan air"
Jaehyun tersengih. Dia menarik kerusi dihadapan Seokmin dan memesan air.
"Apadia nak cakap?"
"Aku kena Balik LA...Kau jagakan rumah Aena boleh? aigoo terlepas..."
Seokmin menepuk dahi macam mana boleh terlepas jaga rumah aena ni
"Aena mana?"
"Aigoo Jae..Aena pergi korea dia tak bagi aku cakap dekat sesiapa.."
"Ish kau ni abang..."
"Dah dah..Esok aku dah nak balik LA.."
"Nanti aku suruh Wafiq jagakan..abang kau kirim salam dekat mummy ya..Aku rindu dia"
"Kau lah tak balik LA.."
"Macam mana nak balik...Kalau aku asyik Oncall je.."
"Mummy setiap hari tanya kau dkt aku.. Atleast call dia ke apa."
"Hyong ahh bukan mummy je rindu aku ..Aku pun rindu dia sangat sangat.."
"Nanti apa apa call aku ni. Maybe tahun depan ke aku balik malaysia..."
"Nae.. I wait you.Nanti pape aku call kau ya ohya lagi satu kau tahu aena nak duduk area mana?"
"ermm...Tak pasti tapi tak silap aku dia cakap dkt gangnam..Nanti lah aku bagitahu korang."
"Okay okay..Sampai LA esok call adik ya. Cakap dkt daddy mummy yang jae sayang diorng ada masa jae balik. Arraseo?"
"Nae saeng ahh.. Take care hah dekat sini...Okaylah..Aku gerak lu..."
"Ha okay..Drive safe"
"adik pun."
Seokmin mencapai dompetnya dan membayar. Dia menuju kekereta dan memandu.
🍑🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...