Jaehyun masuk kedalam bilik wad Aena. Dia tersenyum saat melihat Aena.
"Macam mana hari ini?"
"Feel Better.."
"Syukur.."
Jaehyun mengchek keadaan aena dan mencatat didalam buku rekodnya.
"Oh ya petang nanti awak boleh balik.. Seokmin minta saya hantarkan?"
"OKay ke? tak susahkan awak?"
"Ofcourse tak.."
Aena tersenyum. dia melarikan pandangan. Jaehyun pandang dia lain macam Je. Dah sudah jatuh cinta ke bang?
"Awak nak makan tak?"
"No thanks.."
"Okay kalau macam tu saya nak balik bilik saya.. So ada apa apa call ya."
"Okay"
Jaehyun keluar dari bilik itu. Dadanya berdebar hebat sungguh bila berhadapan dengan aena.
Aena pula tersenyum. Adik dan abang memang sama..Sama sama baik.
🍑🍑🍑🍑
"Aena? betulke ni rumah awak?"
"Yes.. Why?"
Jaehyun pandang lagi. Tu bukan kereta abang dia ke?Jae mengerutkan dahi
Aen pandang rumahnya. Rasa ingin saja menampar dahi. Itukan kereta Seokmin.
"Saya turun dulu ya. Thanks hantar saya"
"Okay.. Bye take care"
"Thanks ..you too"
Aena keluar dari kereta jae dan cepat cepat masuk kedalam rumah..
"Aik ...dah sampai?"
"Awak tak kerja ke?"
"Dah habis.."
"Kenapa tak ambil saya.. Jae dah nampak kereta awak dekat luar"
"Ommo saya lupa."
"Aish awak ni"
Seokmin menggaru kepalanya yang tidak gatal. Aena menggeleng dan mencapai begnya
"Saya naik dulu..nak rest"
"Okay..Nnti saya hantar makanan."
Aena mengangguk dan terus naik keatas. Seokmin pula mengintai disebalik cermin. Kereta jae sudah menghilang. Hrap dia tak fikir bukan bukan.
Jaehhyun melangkah masuk kedalam rumah wafiq. Dan menghempaskan badannya
"Huii.. Jom makan. Aku dah masak"
Jae pandang wafiq yang muncul dari sebalik dapur.
"Nantilah"
"Kau kenapa ni? ada masalah dekat hospital?"
"Bukan.. Tpi aku pelik"
"Apasal?"
"Tdi aku hantar aena aira.. Tapi dekat rumah dia ada kereta abng aku.."
Wafiq terkejut. Whut?
'Then?"
"Aku rasa diorang memang couple lah ...Takde peluang aku"
"Aniy..Mungkin dia cuma lawat aena ke... Jngan fikir bukn bukan lah"
Jae memandang wafiq. Wafiq membuat muka menyakinkan jaehyun.
Jaehyun kembali termenung. Dia memikirkan adakah benar aena aira bukan lara aena? tidak mungkin abangnya serumah dengan perempuan lain.
"Eh dah jom makan."
"Ye..Jom."
Mereka bergerak kedapur dan makan. diminda jaehyun masih lagi ligat persoalan itu namun pantas dibiarkan. mungkin kebetulan kereta itu sama.
🍑🍑🍑
"Seokmin!!!!lee seokmin"
Seokmim turun dari biliknya berjalan kearah aena.
"Wae?"
"Saya dapat kerja.."
"Oh ya? dimana?"
"Lawyer office.. Aihhh memang kerjaya yang saya idamkan."
"Wahhh... Bila start nya?"
"Esok.."
"Happy lah ni?"
"Ofcourse.. "
"Okay.. Memandangkan awak dapat kerja.. kita dinner kat luar ya. Saya belanja awak sempena kerja baru awak."
Aena tersenyum manis. Seokmin memang baik dan penyayang..bertuah siapa gadis yang dapat lee seokmin.
"Okay.. Saya pergi siap ya. Bye"
Aena terus berlari naik keatas. Excited benar dia mahu kerja. Seokmin menggelengkan kepalanya dan ketawa perlahan. Dia menuju kesofa ruang tamu dan menonton rancangan kegemaranya sementara menunggu aena.
🍑🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...