BAB 22

95 6 0
                                    

Wafiq memandang keluar jendela pejabatnya.Amylia mengetuk pintu

"yes Amylia?"

"sorry for distubing. Tapi bos ada meeting sekarang dengan dato'."

"oh ya?sorry i lupa. Thanks ingatkan"

"it's okay bos"

Wafiq terus mengambil bukunya dan terus je Keluar dari biliknya. Amylia mengeluh sedikit. Dah sebulan lebih bosnya asyik termenung je sampai time meeting kena 10 kali ingatkan. Masa lunch 5 kali diingatkan. Waktu balik pun kena ingatkan dia kalau tak tidur dia dekat Office. Dan paling takleh blah tu bila tak diingatkan dia naik angin.

"aena bilalah kau nak balik. Kesian aku tengok laki kau ni hah."

Amylia melangkah keluar dari Bilik pejabat Wafiq dan kembali ketempatnya.

🍑🍑🍑

"Aena?"

"yes?"

"Malam ni saya tak balik rumah tau..I have to go to my family home...My stepmother call me. Can you stay alone tonight?"

"oh it's okay..don't worry about me"

"okay then if like that.. I just worry that you can't stay home alone...Maybe you scarred or something...Or you will miss me"

Aena ketawa Mndengar gurauan Seokmin. Seokmin turut ketawa

"Nonesense ...But maybe i will miss you. Hha"

Seokmin ketawa senang. Dah jatuh cinta kah seokmin terhadap gadis itu. Aena memandang keluar tingkap kereta dan mengeluh perlahan.

"why?"

"nothing just think something..."

"what?"

"esok saya nak pergi University naik apa? terpaksalah saya tahan teksi.."

"oh it's okay. You can use my car.. Nanti saya suruh driver ambil saya. Jangan risaulah pasal tu"

aena serba salah. Sebenarnya tidak tahu kenapa sampai keluar soalan itu. Nanti tak pasal pasal lah Seokmin ingat dia cuma nK gunakan kesenangan seokmin je

"Tak apa. Saya boleh guna teksi. Nanti orang cakap saya cuma nak kikis duit awak pulak. Sengaja tumpang kesenangan"

"aniya. Just use it.. Saya yang arah awak."

"errr...O-okay...Seokmin...."

"Yes?"

"errmm...Actually i have my work..."

"as?"

"pelayan dekat Restoran Deluxe area kolej.But malam lah"

"Oh...Bila start kerja?"

"esok malam..Boleh kan kalau saya kerja tu balik lewat malam. Sebab kedai tu sampai pukul 12 tengah malam"

"if awak nak ...saya tak kesah saya ikut je..."

"thank you Seokmin..."

"you're welcome.."

Seokmin tersenyum pahit. Gadis itu dah dapat kerja mesti dia dah boleh sewa bilik atau rumah nanti. Dia akan tinggalkan seokmin. 😩

Aena pula kembali diam dan memandang keluar tingkap. Rindu pulak dekat irdina semua. Otaknya ligat mengingati mimpi yang dialaminya semalam.

Wafiq yang terlibat dalam kemalangan pesawat yang teruk. Pesawat terhempas dan tiada yang selamat. Henry dan Irdina dibunuh dengan kejam. Mama dan papa sudah tiada...Oh tuhan selamatkanlah keluarga dia disana..

DAN PABILA CINTA ITU DATANGWhere stories live. Discover now