BAB 36

100 3 0
                                    

Aena termenung lagi. Dia pandang kota Seoul dari balkoni bilik hotelnya
Kali ini bercuti bersama keluarganya but not only her Family

"Akak Aena.. Diorang panggil turun jomlah"

Aena menoleh. Ya Keluarga Henry dan keluarga Wafiq juga menyertai mereka.

"Okay wait akak siap dulu. Sejuk dekat bawah"

"okay Dina tunggu akak dekat luar. Bye"

"Err Wa-wafiq join sekali?"

"Haah.Mula mula taknak tapi lepas dipujuk oleh Mama Atifah barulah dia setuju"

"oh..Ok-okayy"

Irdina keluar dari bilik Aena. Aena mengeluh berat dan bersiap.

"Dina kenapa duduk depan ni?"

"Oh Wafiq.. Takde tunggu akak Aena keluar."

"Kalau macam tu biar saya je yang tunggu dia"

"Okay ke ni?"

"Okay je."

"Okay then..Afiq mana?"

"Ada dekat bawah."

Irdina mengangguk dan terus bergerak meninggalkannWafiq. Seokmin berjalan ingin menghampiri Bilik Aena terhenti saat melihat Wafiq

Dia berdiri disitu untuk melihat sebab Wafiq berada dihadapan bilik Aena

"Hai"

Aena merengus kasar. Terus dia menutup pintu bilik kasar dan melangkah. Seokmin tersenyum senang

"Aena..Tunggulah"

"Kau nak apa hah."

"Jalan sekali jom"

"No need lah aku benci pandang muka kau"

Seokmin terus berjalan dan berlagak biasa. Aena terus memaut lengan Seokmin saat lelaki itu melangkah dihadapannya

"Kau tak payah susah susah nak berjalan dengan aku bukan ke dulu kau tak hingin berjalan dengan aku. So tak usah terhegeh hegeh ya. Aku dah ada pasangan."

Aena terus berjalan meninggalkan Wafiq. Seokmin tersenyum sinis saat memandang Wafiq. Wafiq pula sakit hati + rasa nak lempang je muka Seokmin.

"Sorry Min..saya"

"it's okay i understand you.. Jom turun"

Aena tersenyum serious rasa selesa dengan seokmin. Dia memahami Aena.

Turun je mereka mata afiq terbuntang melihat dia memeluk lengan Seokmin.

"Sorry guys lambat. Ada orang gila dekat bilik saya tadi

Wafiq turun dengan wajah masam. Afiq mengangkat keningnya memandang Wafiq.

"mama papa mana? jae?"

"Di-diorang ada dekat cafe dah. Kami tunggu korang je ni..Jom lah gerak.."

Aena mengangguk mendengar jawapan Irdina. Serious Henry Irdina dan Afiq melompong saat melihat Aena menarik tangan Seokmin. Seokmin Pula mengangkat kening kepada wafiq Seperti menyoal 'so siapa yang Aena pilih sekarang'

Wafiq merengus kasar dan terus melangkah meninggalkan mereka semua.Irdina hanya menggeleng. Apalah kesudahan cerita diorang ni.

🍑🍑🍑

"Aen...Awak baliklah dulu dengan diorang. Saya dengan Jae tak dapat join sekali...Saya kena teman Jae dekat sini dia taknak balik lagi"

Aena  Seokmin Okay dah kenapa Jae dan dia tak balik sekali. Pasal semalam tu ke

Flashback

"Aena...Awak memang taknak baik dengan suami awak?"

"Jae..Awak ajak saya datang sini sebab nak tanya saya pasal ni je ke?"

"bukan..Saya cuma tanya je.."

"Saya baru ingat datang lotteworld ni nak happy happy but now awak dah hancurkan mood saya."

"bukan..Saya cuma minta kepastian awak.. Seandainya awak masih nakkan Suami awak saya taknak kacau awak..Sebab saya tahu macam mana terseksanya dia masa awak takde"

"Then what? serious mood saya dah down"

"Okay look. Kita lupakan pasal tu Mianhae..."

Aena tersenyum. Dia mengangguk dan berjalan lagi disekitar taman tema itu

"Aenn. If lah suatu hari nanti. Bila dua adik beradik suka kan awak serentak. Apa awak nak buat?"

Aena diam. Dia pandang jaehyun dan ketawa dibuat buat

"just pilih siapa yang sesuai..Lepastu bercinta lepas kahwin so sweet tau"

"okay if one day nanti saya sukakan awak...Macam mana?"

"Apa yang awak karutkan ni. Dah dah jom kita naik tu"

Aena berjalan dan membiarkan Jaehyun dibelakang terpinga dan kecewa.

"Min..Jae marahkan saya pasal semalam?"

"Molla..i don't know.. Dia cuma bagitahu macam tu je"

"Can i see him.."

"Ofcourse..Dekat cafe"

Aena mengangguk dan berlalu pergi ke cafe. Aena jenguk sikit dan nampak Jaehyun tengah kacau Kopi dia. Aena hampiri Jaehyun dan tegur

"Jae.. I'm so sorry if saya daa sakitkan hati awak..Tapi saya taktahu apa yang buatkan awak marahkan saya.. Tapi tolonglah maafkan saya"

Jaehyun pandang Aena. Dia tarik nafas dan hembus berat. Serious bila difikirkan balik dia yang salah bukan Aena

"It's okaylah. Saya tak marah pun..Kalau hal saya dengan Seokmin balik lewat sikit tu bukan sebab saya merajuk dengan awak.. Sebab saya ada kerja sikit dekat sini..Jangan risaulah"

"betul ke?"

"iya.. "

"if macam tu...Saya join awak boleh kan?"

"duduk korea lagi lama?"

"nope..Join awak breakfast"

Jaehyun ketawa dan mengangguk. Wafiq yang kebetulan baru nak melangkah masuk Cafe dan panas hati melihat adegan itu. Tak guna Jaehyun pun nak ambil bini dia ke😤

                      🍑🍑🍑

DAN PABILA CINTA ITU DATANGWhere stories live. Discover now