Aena mengacau air yang berada didalam teko. Entah apa yang dikacau rasanya gula dah larut dekat sejam juga dia mengacau air tu.
"Aen? Kenapa kau ni?"
"Takde apa..Kenapa datang dapur Awena?"
"risaukan kau lah. Sejam kau duduk dapur. tengok tengok tengah termenung."
"ya Tuhan..Sorry ya. Jom jom kedepan. Tunang kau mana?"
"ada borak dengan suami kau"
"wafiq?"
"habis takkan Henry pulak"
"ohh"
Aena dan Awena melangkah kedepan.Wafiq memandang Aena . Aena hanya mengendahkan.Ayat Wafiq dua hari lepas sangat menyakitkan. Setelah apa yang berlaku senang dia menuturkan
"pelacur macam kau layak dapat layanan macam tu!"
Pelacur?dia anggap Aena pelacur? kejam betul lelaki itu. Habis wanita yang dia bawa setiap hari tu bukan pelacur ke?
Mereka mula berborak borak. Aena banyak ketawa dengan Awena. Lama tak nampak senyuman dibibir gadis itu.
"thanks lawat aku..."
"sama sama...Ni pun sebab kau kawan aku...Eh cepat cepat dapat baby..Nnti panggil aku mummy"
"eh kau ni..."
"haha..Okaylah kami ada kerja nak buat...Bye Aena Wafiq. Terima kasih ya atas makanan tadi"
"takde masalah. Bye jaga diri kau ya. Aiman. Jaga kawan aku"
"okay bos."
Aena ketawa dan Awena serta tunangnya masuk kedalam kereta dan beredar dari situ. Wafiq terus masuk kedalam.
"Awak nak makan ke? tadi kami makan awak tak makan?"
"takyah. Aku makan dah. Lagipun jijik makan masakkan pelacur macam kau"
Aena tersenyum tipis dan naik kebiliknya. Terasa hati okay🙃
Kedengaran pintu utama ditutup . Okay Wafiq keluar lagi. Rutin harian dia.
Aena turun kebawah. Melihat jam sudah mencecah jam 7 malam. Ptutlah dia keluar.Aena mula membersihkan diri dan Solat.
SKIP!
"We meet again Aena!"
Senyuman sinis dibibir Bella seakan akan dihiraukan oleh Aena. Aena terus berlalu kedapur . Bella yang sakit hati terus menyentap lengan Aena
"auu sakitlah bella"
"tahu pun. Sedarlah diri kau tu siapa dalam rumah ni. Jangan mentang kau bini Wafiq kau nak sombong. Hey sekalipun kau tu Wife Wafiq tapi dia tak pernah layan kau sebagai isteri. "
"awak nak apa Bella. Tolong lah jangan kacau saya. "
"Simple..Tinggalkan Wafiq"
"saya takkan tinggalkan wafiq dengan mudah tanpa sebab"
"okay dan aku akan buat sebab supaya kau tinggalkan Wafiq."
"Go on dan selamat berjaya"
Aena yang ingin menoleh terkejut dengan tindakan Bella yang sengaja jatuh memegang pipi
"Auchh...Pipi I!! baby...!"
Wafiq menghampiri Bella dan Aena. Tergamam Aena saat itu. Wafiq sudah naik angin
"Apa lagi masalah kau ni Aena. Kau nak mati ke dengan aku"
"baby..Dia tampar i...I cakap baik baik. Je i cuma tanya dia sihat ke. Dia terus tampar i then suruh i tinggalkan You.. "
Wafiq memandang Aena yang menggelengkan kepalanya.
"Tak wafiq...Dia suruh saya tinggalkan awak...Dia nak saya tinggalkan awak saya taknak. Saya tak tampar dia pun. Dia tipu"
Kini pipi Aena ditampar oleh Wafiq. Bella tersenyum puas dibelakang Wafiq memandang Aena.
"kau memang tak serik. Ni padahnya bila kau cakap Bella tipu aku dan kau tampar bella tadi.Jom sayang"
Wafiq menarik tangan Bella masuk kebiliknya. Aena jatuh terjelopok. Apa salah dia sampai dibuat macam ni.Takde perasaan ke dia.
Aena terus masuk kebiliknya. Sumpah dia tak tahan kalau terus macam ni. Sampai bila dia Nak buat Aena macam sampah
🍑🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...