BAB 24

83 5 0
                                    

Aena bangun dari baringnya. Sumpah kepala dia rasa pening sangat. Dia kerling jam. Dah pukul 8 pagi tak pernah dia bangun lewat macam ni.

Aena bangun dan terus mencapai tuala ditepi pintu dia terus membersihkan diri.Entah kenapa tiba tiba demam pulak. Selesai je mandi Aena terus bersiap sedikit dan keluar dari bilik. Terdengar bunyi bising didapur. Dia tersenyum Seokmin lah tu😌

"Good morning Seokmin"

Seokmin menoleh. Dia memandang Aena dan tersenyum manis.

"Good morning. How you feel today?"

"Armm..feel better..."

"Good then. Have a sit.. breakfirst dah siap."

"Oh god. Sorry saya tak tolong awak.."

"it's okay. saya tahu awak tak sihat"

Aena tersenyum dan mengambil tempat duduknya. Seokmin meletakkan Nasi Goreng Dihadapan Aena. Atau lebih tepat Nasi goreng Kimchi. Woa.😱

Aena memulakan suapan. Seokmin menunggu reaksi Aena.

Satu...

Dua ....

Tiga....

Dan......

"Omg!! sedapnya. Pandainya awak masak. Ya tuhan sedapnya!"

Seokmin ketawa melihat Aena. Sebenarnya seronok dapat pujian dari gadis itu.

"Thanks..mendiang Omma saya yang ajar.."

"Oh..Seriously this is so delicious..I like it.."

Seokmin ketawa. Dia menyuapkan nasi kedalam mulutnya dan merek Makan sambil bergelak ketawa.

🍑🍑🍑

"Jae?? kau tak masuk kerja?"

"Aniya..Aku cuti harini. Kau lah demam pulak. Kenalah jadi doktor dekat rumah"

"hehe.Sorry susahkan kau. Tapi kalau kau nak masuk kerja pergilah. Afiq ada. Mummy pun Ada"

"Aunty Far dengan Mama Ifah suruh Aku jaga kau. Dah dah just stay here and aku pergi buatkan bubur"

Jaehyun melangkah pergi turun dari biliknya. Sumpah dia demam bukan sebab lain. Sebab dia rindukan Aena. Serious sedar tak sedar dah 10 bulan Aena pergi takde khabar berita pulak.

Walaupun semua pihak dah tahu apa yang jadi antara Aena dan Wafiq. Sebab Aena lari semua tapi serious keluarga Aena masih layan dia dengan baik. Tu lah salah satu sebab buatkan Wafiq asyik menangis dia rasa yang dia bukan seorang lelaki yang berguna. Walau dah dera anak diorang sampai separuh mati pun diorang masih terima Wafiq dalam keluarga tu.

"Woi dahlah termenung. Jom makan.."

"jae..Kau letak lah situ. Aku tak selera"

"kau ni..Dah 2 hari kau tak makan. Nak sihat macam mana? tak rindU Office ke?"

"Asalamualaikum!!"

Terdengar suara orang memberi salam. Siapa lagi kalau bukan Irdina dengan Afiq.

"waalaikumusalam. Atas atas"

Diorang berdua naik keatas. Irdina masuk dan tersenyum. Sangkaan Wafiq salah. Bukan Irdina dengan Afiq tapi Irdina dengan Henry

"Macam mana?"

"feel better lah. Thanks henry lawat aku"

"Kau tetap kawan aku walau macam mana pun."

"Awak tak jaga kesihatan ke? ishlah. Awak tahu tak Afiq bebel bebel dekat saya suruh tengokkan awak"

"Dina..If dina busy it's okay. Nnti Saya bgitahu lah dekat Afiq. Lagipun Jae ambil cuti. Dina pun mesti tahu sebab saya Demam."

"Rindukan Aen?Dina tahu actually bukan tu yang dina maksudkan. Awaklah susah nak makan. Ni mesti kes dia taknak makan kan Jae Oppa?"

"yes..oppa dah penat pujuk dia makan"

"Fiy. Even macam mana pun Kau kena makan lah. Nanti kalau bini kau tahu dia lagi sedih"

"Sedih ke dia? aku cari dia tapi dia cari aku ke henry?"

Henry Irdina Dan Jaehyun terdiam. Kadang kadang rasa nak bagitahu je dimana Aena sekarang tapi rasa bersalah sebab dia dan janji dengan Aena tak nak bagitahu Wafiq.

"mungkin dia tengah rindu kau"

"Dan mungkin juga dia dah lupakan aku.."

"Fiy tak baiklah. Saya kenal Akak Aena.."

"tah kau ni Wafiq..Aena tu Cousin aku tau. Tak mungkin lah dia lupakan Husband dia"

Jaehyun bersuara menyakinkan Wafiq. Wafiq menunduk. Entah kenapa emosi dia tak terkawal harini.

"Maaf ya aku marah korang"

"it's okay. Aku faham perasaan kau. Dah sekarang ni apa kata kau makan. Jae dah letih pegang bubur kau. Biar Dina je yang suap"

Jaehyun menyerahkan mangkuk bubur kepada Irdina dan Irdina mula menyuap Wafiq. Jaehyun Menggelengkan kepala.

'bila lah kau nak balik wahai sepupu tiri tak guna. Kau dah susahkan laki kau'

Jaehyun bergumam dalam hati. Kadang kadang kesian tengok Wafiq terseksa sbab Aena. Tapi kadang kadang rasa kesian dekat Aena sebab pernah lalui kisah paling perit. Haih..😌

🍑🍑🍑

Ding dong~~

Seokmin dan Aena serentak menoleh. Seokmin ingin bangun tapi dihalang

"it's okay.. I will open it.."

Aena bangun dan bergerak kepintu. Dia buka pintu perlahan dan akhirnya reaksi terkejut diterimanya

"Aunty Lyn?!"

"Aena?!"

"Mummy?!"

🍑🍑🍑

DAN PABILA CINTA ITU DATANGWhere stories live. Discover now