BAB 26

91 5 0
                                    

"Aena?"

"Yes prof?"

"Focus in my class please..I saw you didn't give you focus on my explaination"

"Sorry Prof.."

Aena menunduk dan mula memberikan Fokus pada penerangan profesor dihadapan. Sebenarnya berita dari Aunty Lyn tu buatkan dia rasa tak tenang. Wafiq demam teruk dah seminggu. Mama masuk hospital tekanan Darah. Dia risau😌

Habis je kelas haritu. Seokmin menerpa dia. Aena tersenyum manis saat lelaki itu menerpanya.

"How today?"

"it's okay..But..Saya risaukan mama"

"and your Husband?"

"Hell no...kenapa perlu saya risaukan dia"

"hello..I know my Cousin..Or should i told you that you are my first love. Kehkehkeh"

"ish lah..Janganlah mention the first love. Cinta monyet lah"

"haha okay okay. i know you..Awak Risaukan suami awak. Jangan mengelak lah "

"No and never..Dah jom balik?"

"Okay okay but let's eat first.."

" saya masak"

"aniya...Nak kimchi.."

"rumah Aunty?"

"yup...Mummy masak. Dia suruh bawak awak"

"ofcourse suruh bawak anak sedara kesayangan"

"okay fine..Mummy just love you she did not love me.."

"alolo..Ofcourse she love you..Because you are the most handsome boy in that family? or should i say you are the one who's with nickname 'Anak mak'? sebab awak manja?"

"Aena...!"

"haha okay okay..don't worry tak de sapa tahu apa tu Anak mak...Awak tahu ke?"

"Nak jujur ke tipu"

"mana pun boleh"

"kalau tipu tahu..Kalau jujur sikit sikit lah"

Aena ketawa kuat. Keyhh yang ni lawak. Dia marah kita sebab panggil dia anak mak ingatkan dia tahu. Rupanya dia taktahu.

"Okay apa yang sikit sikit?"

"anak mak is..Someone who closed with his or her mom...someone who always want stay with their mom.."

"Aniya..Semua orang nak tinggal dengan mak diorang kan..Aduh anak mak tu yang semua nak ikut cakap mak. Semua yang dikongkong oleh mak diorang.Itu anak mak"

"oh hehe..Aena!!"

"what?"

"awak baru je cakap saya anak mak..Awak tanya saya kenapa"

"hehe..Sorry Seokmin..Okay maafkan saya ya"

"Nasib comel.okay dah jom balik. Makan."

"okay jom"

Aena mengambil begnya dan keluar beriringan dengan Seokmin. Pelajar dalam kolej tu dah tahu pasal diorang berdua. Dan takde sape yang berani bantah hubungan diorang berdua sebab Seokmin anak pemilik fakuliti ni atau lebih kurang sepupu Aena dan dah tahu diorang rapat sebagai sepupu.

🍑🍑🍑

"asalamualaikum..Sorry for late"

"It's okay..Aena masuklah. "

Aena melangkah masuk.Dia terkejut sebab ada Henry!! yes Henry Ishac..

"Hai Aena..How are you?"

"rrmm...I-i fine .."

"good then.."

Aena paling kekok. Dahlah datang datang terus nampak Henry dekat situ. Seokmin rancak berborak dengan Henry Aena pulak masih diam.

Diorang makan. Dan Aena hanya melihat. Tahukah Mereka dimalaysia tentang keberadaan Aena bersama Sepupu dia. Henry akan beritahu mereka semua ke?

"Aena? awak taknak balik? suami awak demam panas sekarang. Dah seminggu"

Aena masih memandang kebandar Los Angelas yang pesat. Sambil berpeluk tubuh kemudian mengeluh

"Henry..Kalau awak datang sini semata mata nak pujuk saya tengokkan lelaki tu maaf saya taknak"

"No..Not like that.. Just ask you if you want to see him.. Actually your husband miss you so much.. Bak kata Seokmin dulu masa dia mula mula datang sini dan ucap dekat Adik dia Neomu Bogoshipeo...Aena Jaehyun ada dekat malaysia tau"

"saya tahu Henry"

"then? tahu dia sekarang duduk dengan Wafiq? sepupu tiri awak duduk dengan Suami awak.."

"thenn? awak nak bagitahu dia yang saya duduk dengan seokmin? awak nak bagitahu dia yang Saya sekarang dekat LA?"

"Aena..Listen to me first?"

"Henry listen here.. Saya terhutang budi dengan awak sebab sudi tolong saya untuk lepaskan diri dari lelaki itu. Tapi seriously now saya nak bebas dulu.. Saya nak lupakan apa yang dia pernah buat dulu. Sakit lagi hati saya bila ingat apa yang dia buat."

"Aena look..."

Aena terus berpaling ingin melangkah namun Henry pantas mencapai tangan Aena.

"What again Henry?"

"didn't you miss your Son? anak awak Aena? awak tak rindu dia? awak taknak lawat kubur dia? awak lupa pada dia ke? dah setahun awak duduk dekat sini. Berapa tahun lagi awak nak lari?"

Aena tertunduk..Ayat itulah yang paling dia hindari dari dulu. Dia taknak menangis lagi sebab tu. Dia dah cukup terseksa sebab tu

"henry please..Let me go..Saya taknak dengar apa apa..Maaf saya memang taknak balik...Saya tak rindukan sapa sapa..Stop it..."

Aena melepaskan diri tapi Henry cepat cepat peluk dia. Aena akhirnya menangis dalam pelukan henry. Henry menenangkan Aena. Terpaksa juga dia tekan pasal Anak Aena

"okay look. I'm sorry.. Saya tahu awak rindukan anak awak..Saya terpaksa aena ...Awak terlalu ego,."

"KEnapa awak bela dia? awak tahu dia salah..."

"ya. Semua manusia boleh berubah kan."

"tapi lelaki macam dia memang takkan pernah berubah . Insaf dia hanya seketika."

Aena meloloskan diri dan terus turun kebawah dia mencapai beg nya dan Terus keluar rumah. Seokmin tergamam. Begitu juga dengan semua orang diruang tamu.

Henry turun dan semua bertanya apa yang jadi. Lpas je setengah cerita Hnry Seokmin terus mengejar Aena. Aena bukan tahu sangat jalan LA..Apatah lagi jalan rumah ni. Aduhai.😌

Aena Berjalan dan berjalan. Entah nak kemana. Dia pun taktahu nak kemana. Bukan dia tahu jalan disini.

Seokmin memandang ketepi tepi jalan. Ha sudah Mana pulak lah Aena ni. Tba tiba hujan turun. Dah sudah Drama melayu lah pulak hujan hujan bagai😌

Seokmin memberhentikan kereta. Dan dia nampak Aena dekat tepi jalan tu.

"Aena!! kenapa jalan sorang sorang..Too dangerous you know"

Aena tak banyak cakap terus peluk Seokmin. Okay takpe kan? sepupu juga. Seokmin membalas.

"why?"

"balik...Tapi bukan rumah mummy awak"

"okay okay. Jom balik rumah saya"

Seokmin memimpin Aena kekereta dan dia mula memandu. Aduhai baju basah. Aircond lagi sejuk gedik gedik dah😩

🍑🍑🍑

DAN PABILA CINTA ITU DATANGWhere stories live. Discover now