BAB 45

85 3 0
                                    

Aena membersihkan diri dan bersiap sedikit lalu turun untuk Makan malam. Aena mula berjalan perlahan menyusuri jalan yang selalu dilaluinya. Htinya gusar. Tadi Jaehyun call dia. Mana dia dapat number? ofcourse kerja seokmin. Tapi bukan tu titik punca kegusaran hati. Tetap berita yang disampaikan.

"Aena..Aunty Pah dekat hospital. Tekanan darah dia rendah. Mungkin banyak berfikir. "

"Teruk ke jae?"

"Kritikal. Awak taknak balik ke?"

"Bukan taknak balik...Jae tap..."

"Think about your mom. Aena i know you wanna run from Wafiq but your mom in critical condition Aena.She want to see you"

Aena terdiam seketika. dia mengeluh. Memang itu tujuannya dia nak lari dari Wafiq.

"Okay. I will back soon."

"When?"

"Tomorrow.. Send me the location."

"Okay then. I have to go. take care there.."

"Okay thanks"

Aena menamatkan panggilan dan mengeluh. Dia memejamkan matanya dan

Pinnnnnnn

Aena buka Mta. Ya Allah. Punya mengelamum sampai tak perasan dia ditengah jalan nasib tak kena langgar. Aena bow dekat kereta yang hon dia tadi dan melintas cepat. Orang tadi hanya tunduk bow juga dan meneruskan pemanduan.

Aena wake up. Takkan kau nak mati dekat Korea? aigoo. Jangan ikutkan perasaan kau

Aena kembali berjalan. Dia memang tak boleh tumpukan perhatian. Jaehyun dah ingatkan dia dekat wafiq. Sakit pulak hati dia. Aena terus berjalan sampai kesungai Han. Dia duduk dikerusi yang kosong. Ramai pulak orang dekat sini malam macam ni.

"Aena... Why are you crying hmm?"

Aena tak angkat kepalanya. Dia benamkan kepalanya diantara lututnya. Hati dia risau tentang mamanya. Sedih ingatkan pasal Wafiq semua bercampur baur.

"Lara Aena binti Dato' Sri Aiman. Why?Look at me"

Aena pandang atas. Dia tergamam Bila nampak Wafiq berdiri depan dia.
Aena lap airmatanya dan berjalan meninggalkan tempat tu.

"Apa awak nak"

Aena tidak menoleh kebelakang untuk memandang Wafiq.

"Aena awak salah faham je sayang"

"I don't care anymore. Go and die with your SAYANG."

"Okay if can't with SAYANG i will use Baby?"

Wafiq tersenyum sedikit. Aena jengkel sedikit dengan lawak hambar dari wafiq itu.

"Stop it and please don't disturb me anymore. I hate you. Go die with your Baby or Sayang"

Wafiq kejar aena dan capai tangan gadis itu. dan terus membawa aena kepelukannya.

"I'm sorry aena.. Awak salah faham. Semua yang awak nampak tak betul pun. Saya cuma temankan Ailee je."

"Stop it wafiq..I didn't trust you anymore"

"Why?"

"Sebab awak pernah tipu saya.. Dahlah baliklah"

"Mama masuk Hospital aena. Sampai bila nak ego ni?"

Aena diam. Wafiq tarik tangan aena meninggalkan tempat itu. Jonghae yang memerhatikan terdiam. Siapa lelaki itu?

Aena merentap tangannya kasar. Wafiq pandang Aena.

"Why?"

"I can walk by myself. Tak perlu pegang tangan saya. "

Wafiq menoleh kedepan kembali dan berjalan. Aena mencebik. Blah kau Wafiq. Galah.

Aena berhenti berjalan bila nampak ada girl Korea mendekati Wafiq.

"Aigoo.. Chanwoo oppa....Arghh!!"

Wafiq terkejut bila girl tu jerit dekat dia. Aena ketawa perlahan. LAwak lah tengok Wafiq.

"Aigo ommo.. Gosh Jung Chanwoo oppa from iKON"

"Sorry girl.. I'm not K-idol.."

Girl tu semua terdiam. Bukan ker? asal muka sama nih.

"Aniya..Chanwoo oppa?"

"Not me.. I'm malaysian. Sorry"

"Oh.. But can we take a picture.. Your look like my idol.."

"Oh sure."

Girl tu keluarkan Camera nya dan kawannya yang sorang lagi tu tangkapkan begitulah seterunya sampai lah girl tu berambus.

Yeker Muka Wafiq macam Chanwoo dari iKON? rasanya tak.. Eh tapi ada lah juga sikit sikit.

Wafiq menoleh. Dia pandang Aena yang mengelamun. Wafiq menghampiri aena dan menarik tangan gadis itu.

"eo? awak ni kenapa?"

"Awak lah termenung. Dah jom balik jangan jadi ikan temenung sudah."

Aena mencebik. Huh fikir bagus ke hape hah ikan buntal.Aena mengikut langkah Wafiq sampai kehotelnya. Amboi sampai hotel pun tahu.sah dah kerja Seokmin.😒
     

                            🍑🍑🍑

DAN PABILA CINTA ITU DATANGWhere stories live. Discover now