Beberapa minggu lagi Aena akan berkahwin. Tahu tak sepanjang beberapa bulan lepas. Banyak perkara yang terjadi. Contohnya Wafiq akan berkahwin sama tarikh dan sama tempat dengan nya.. Tahu tak apa yang lawak? Wafiq akan kahwin dengan adik Henry. Tau tak apa yang paling lawak yang pernah Aena buat? aena tak mampu nak halang Wafiq untuk terus jadi adik ipar dia dan dia tak mampu untuk luahkan perasaan cinta dia pada wafiq. That's so funny right ? bila ditanya kenapa nak kahwin serentak. Katanya nak tunaikkan janji kitaorang yang pasal kawin sesama tu.
"sayang.....?"
Aena cepat cepat mengelap airmatanya. Dan berpaling melihat Henry dimuka pintu.
"yes?"
"why are you crying?"
"mana ada..."
"don't lie on me...I hate liars.."
"aigoo...Saya cuma tak sangka kita akan kahwin lah.."
"auchh...ini reality sayang...Dah jom nak tengok baju wedding tak?"
"kejap saya siap dulu"
"no need to dress up.....Awak dah cantik"
Aena tersenyum. Henry terus menarik Aena dan Msuk kedalam kereta. Alahai bakal suami aku ni 😌. Masuk je dia tak gerak lagi
"awak tunggu siapa?"
"Irdina dengan Wafiq..Diorang kata nak naik sekali"
Dan masa tu pintu belakang kereta dibuka. Wajah Alice Irdina terjengul dan tersenyum
"Sorry for late.Wafiq tu hah dress up dia mengalahkan Dina.Sorry ya kak"
"Ish sayang ni...Masuklah cepat dah lambat lah"
Aena tersenyum tidak ikhlas.Henry melirik Aena disebelah dan Terus meraih tangan Aena.
"Why baby?"
"takde apa...Cuma mungkin letih kot banyak sangat kerja"
"so mulai saat ni jangan buat kerja banyak banyak.....After we married . Saya upah orang gaji tpi separuh masa ajelah..."
"Awak ni lah...Dah dah tengok depan nanti kenduri kahwin jadi kenduri arwah pulak"
"It's okaylah...Sekurang kurangnya kita mati bersama.."
Aena ketawa dan diikuti dengan dua makhluk tak diundang turut ketawa. Okay baru sedar ada diorang tu
"Sweetlah diorang ni kan sayang..Bila lah saya nak dapat bakal isteri macam Aena tu..Caring aje"
"iyalah..Sayang tahu lah kita ni tak sweet macam Akak Aena..."
"aigoo sayang...Awak dah perfect dah lah..tak perlu jadi orang lain...Awak dah cukup sempurna dihati saya.."
Aena tersenyum pahit. Kalau lah wafiq macam tu dengan dia. Mesti happy aje.
Sampai saja di hadapan butik pengantin milik teman mama Aena mereka turun. Aena dan wafiq mendahului .Manakala Irdina dan Henry dibelakang
"Hai selamat datang Ke butik Pengantin Vanice. Boleh saya bantu?"
"saya datang sebab nak tengok baju pengantin saya. Hari ini saya ada appoinment dengan Miss Vanisha. "
"Oh..Puan Aena dan Encik Henry? wah padan benar baju itu . Mari.saya panggilkan Miss Vanisha"
"Oh bukan..Saya Aena cuma dia bakal adik ipar saya."
"oh begitu..Maafkan saya. Puan dan Encik boleh duduk dulu."
"terima kasih."
Mereka duduk di kerusi yang disediakan. Wafiq memandang Aena
"Aen..Nak tanya?"
"tanyalah..."
"kau dah sedia ke terima aku jadi Adik ipar kau?"
"apasal tanya?kau tak sedia terima aku jadi kakak ipar kau?"
"bukan macam tu...Setiap kali kita berjalan berdua. Bila orang tanya siapa aku kau jawap adik ipar..kenapa tak cakap kawan kau? kita kan....."
"sebab aku nak biasakan kau ni adik ipar aku bukan kawan aku...."
Belum sempat Wafiq bersuara Henry dan irdina sudah menapak.
"Wai...Rancak sembang?"
"mana ada..."
tidak lama kemudian Miss Vanisha keluar dan mereka mencuba dan mengukur kembali baju itu. Setelah selesai mereka pulang kerumah.
Sepanjang perjalanan. Tidak henti Irdina daripada bercerita tentang gaunnya. Wafiq hanya melayan dngan baik. Aena didepan mampu tersenyum pahit. Cemburu😌
🍑🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...