Aena bangun dari tidurnya dan berlari kekamar mandi. Tekak nya loya. segala isi perut dimuntahkan. Aena membasuh mulut dan terus duduk dikatilnya.
Dia memegang perut. Oh tidak mengandung kah dia. Mcam mana kalau dia mengandung dan Wafiq taknak mengaku.
Aena mengerling jam. Sudah pukul 7 pagi. Dia terus bangun dan mandi.Selesai bersiap dia terus menyiapkan sarapan. Dia mengejutkan Wafiq
"a-awak...Bangun. kerja"
Wafiq membuka mata. Dia memandang Aena dan terus masuk kekamar mandi. Tak susah pun kejutkan Wafiq ni😌
"Aena..Siang nanti mummy nk datang rumah. Kau jangan cerita banyak dekat mummy kalau tak mati kau aku kerjakan. Faham"
"fa-faham.."
"kau kenapa? sakit?"
"tak. Saya okay"
Wafiq yang ingin melangkah keluar dari rumah dihalang oleh Aena
"awak..Makan dulu. Saya dah sediakan sarapan"
"taknak. Aku makan kat luar."
Wafiq terus keluar dari rumah dan Aena mengeluh. Oh tidak. Mummy nak datang kan? mummy datang selalunya akan buat spot-check. Aena bergegas naik keatas dan mengambil beberapa helai bajunya dan mengunci pintu biliknya.
Aena mula menyusun dialmari Wafiq. Dia mengemas katil dan bilik. Dia turun pula kebawah dan Kemas dibawah. Selesai saja mengemas dia ingin keruang tamu. Nmun belum sempat melangkah. Pandangannya berpinar. Aduhh kenapa ni.
Aena memegang kepalanya dan tak sempat capai apa apa dia dah rebah tak sedarkan diri.
SKIP!
Pintu utama dibuka. Datin Farihah Melangkah masuk diikuti dengan Datin Arifah. Mereka berdua memang merancang ingin datang melawat anak menantu.
"Aena..Mummy dan mama datang ni"
Tiada sahutan.
"Lara Aena? mana kamu"
Tiada bunyi.
Datin Arifah meninjau didapur manakala Datin Farihah diBilik.Dan
"Ya Allah anak aku. Far sini sini dapur. "
DAtin farihah bergegas kedapur dan terkejutnya dia melihat Aena terbaring didapur. Mreka berdua terus membawa Aena kehospital.
Setelah setengah jam menunggu doktor keluar dari bilik wad. Dan tersenyum memandang dua wanita itu
"macam mana keadaan dia?"
"tahniah puan...Puan berdua akan jadi nenek. Puan Lara mengandung 1 bulan. Kndungannya masih dalam fasa baru jadi perlu dijaga dengan elok. Jngan biarkan dia buat kerja berat berat"
"Allhamdulillah.Far call Wafiq dulu ya Pah"
"okay okay..saya masuk dulu"
"okay"
Datin Farihah menelefon suaminya dan memberitahu tentang itu. Juga pada wafiq dan ahli keluarga yang lain.
"tahniah Adik..."
"thanks akak Iqah."
"yow kakak ipar.Tahniah. Kan dah cakap haritu kau mengandung tak percaya"
"kau mengarut Fiq. Baru sebulan kan"
Wafiq hanya memerhati. Dan saat itu daddy nya menghampiri Wafiq
"kamu nampak sedih kenapa?"
"mana ada...Wafiq masih terkejut tak sangka sayang wafiq mengandung"
"anugerah..Jaga elok elok"
"hah lepas ni kalau Wafiq sibuk..Hantar je rumah mummy ke mama ke.Kami boleh tengokkan"
"eh takpe mummy...Wafiq akan kurangkan sikit aktiviti dekat Office."
"Kakak Aena!!! Congratualationsss"
Jerit Irdina yang baru saja sampai bersama henry. Wafiq terkejut dan memandang Irdina. Walaupun dah 6 bulan tak jumpa Irdina dan tak bercontact antara satu sama lain tapi Wafiq masih menyimpan perasaan terhadap gadis itu
"thank you Irdina...Henry"
"no problem lah...Bila nak bersalin nih..Tak sabar nak main dengan dia..Bby girl tau"
"ish Dina nih...Aena kan baru je pregnant..Dah suruh bersalin"
"biarlah...Actually abang pun nak main juga kan dengan anak akk Aena nanti"
"To Be Honest lah...Memang pun..."
Mereka ketawa namun bukan wafiq. Dia tersenyum pahit bila Irdina langsung tidak menghiraukan dia.
Wafiq mengejar irdina semasa dia hendak pulang. Irdina memandang Wafiq
"yes? wafiq? or should i call you Abang Wafiq?"
"irdina..Kenapa awak berubah "
"awak suami orang Wafiq. Dah lah jaga isteri elok elok. Dia mengandungkan Zuriat awak"
Irdina berlalu pergi. Sedih jugalah sebab dia tak dapat Wafiq tapi dia gembira tengok Aena bahagia dengan lelaki yang dia cintai. Walaupun dia tahu Hnry hampir setiap malam menangis sebab gadis itu.
'semoga Aena bahagia dengan lelaki yang dia cintai. Cinta tak semestinya memiliki kan?'
Airmata yang mengalir diseka dan terus turun kelobi utama untuk pulang. Henry sudah menunggu dikereta sejak 1 jam yang lepas. Katanya tak larat tapi Irdina tahu abangnya tak mampu tengok Aena lama lama. Dia akan menangis😌🙃
🍑🍑🍑
YOU ARE READING
DAN PABILA CINTA ITU DATANG
RomanceCINTA TU BILA DIA DATANG TAK BOLEH DILIHAT TAPI DAPAT DIRASA .CINTA SELALU ADA CUMA KITA YANG SENTIASA MENAFIKAN ATAS SEBAB TERTENTU. Pernah bertunang dengan Kawan kanak kanaknya HENRY ISHAC dan ALICE IRDIANA berpasangan dengan Lara Aena dan Wafiq h...