Hoofdstuk 1

436 13 9
                                    

"Everything I do, I do for you"
~unknown

"Sorry mag ik iets vragen?" Ze glimlacht zelf voldaan als ze hoort dat haar stem, ondanks haar zenuwen, zelfverzekerd klinkt. "Natuurlijk, waar kan ik u mee helpen." De man voor haar glimlacht vriendelijk. "Ik ben de nieuwe rechereur. Waar moet ik me melden?"

"Eindelijk! We verdrinken in het papierwerk momenteel. Je bent onze reddende engel." Het enthousiasme van haar gesprekspartner werkt aanstekelijk. "Je moet bij Van Zijverden zijn. Ik loop wel even met je mee."

Hij loopt voor haar uit over de gang. "Mag ik nu iets aan jou vragen...." "Fenna." vult de blondine aan. "En ja hoor, ga je gang."

"Fenna." herhaalt de man. "Ik ben Ibrahim Amezian, maar iedereen noemt me Bram. De enigste mensen die me bij mijn volledige naam noemen zijn meestal boos." Hij schudt Fenna's uitgestoken hand. "Hoe wist je dat ik hier werkte, ik stond tenslotte gewoon tussen de mensen."

"Ik ben een uitstekende rechereur." knipoogt Fenna. "maar dat wapen in je holster was een best goede aanwijzing." Bram's wangen worden een beetje rood. "Hier is het." Hij opent de deur en maakt een klein buiginkje. "Ga je gang. Ik zal aan je denken, succes."

Fenna glimlacht. "Dankje." Ze haalt een keer diep adem en loopt het kantoor binnen. "Hallo? Meneer Van Zijverden?" De man aan het bureau kijkt op van zijn werk.

"Ik ben de nieuwe rechereur. Bram zei dat ik me hier moest melden?" Het laatste stuk van haar zin klinkt als een vraag. Van Zijverden staat op. "Dat klopt. Dan moet jij Fenna Kremer zijn?" Fenna knikt.

"Welkom." Hij schudt Fenna's hand. "Normaal gesproken spreek ik altijd de gang van zaken door, maar Liselotte begint zometeen met het presenteren van een nieuwe zaak dus het lijkt me handiger als je je spullen even naar je werkplek brengt. Staan ze in je auto?"

Fenna knikt en excuseert zich dan om de spullen te gaan halen. Gelukkig staat haar auto dicht bij de ingang; het is koud buiten. De winter was op komst. Met haar koffiemachine en een tas vol spullen staat ze even later weer binnen.

Ze loopt richting Bram en een andere man. Bram ziet haar aankomen en begint vrolijk te zwaaien. "Fenna! Je kan je spullen hier neerzetten." Hij gebaart naar een leegstaand bureau. "Dit is Evert." Bram wijst naar de man naast hem.

Fenna steekt haar hand uit. "Fenna." Voor hun gesprek zich verder kan vorderen, valt Bram's oog op het apparaat. "Je weet dat we hier ook koffie hebben toch?"

Fenna glimlacht en knikt. "Meestal is de koffie op een politiebureau niet te zuipen." Bram grinnikt. "Dat is waar. Mogen wij hem ook gebruiken?" "Ja, tuurlijk." antwoordt Fenna. Bram kijkt goedkeurend. "Jij mag blijven!"

~~~~~~~~
Ja, ik ben me ervan bewust dat Liselotte er nog niet was toen Fenna begon bij de rechereche in Friesland. (Van Zijverden trouwens ook niet.)Ik vind een moordvrouw verhaal zonder Liselotte niet leuk dus nu is ze er wel al. 😇

Voor jouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu