Hoofdstuk 24

178 10 10
                                    

Als de zon het begin van de dag aankondigt, is de ruimte op Fenna na leeg. De man was weggaan door een deur die zich ergens achter haar bevindt. De zon verlicht de ruimte die voorheen grotendeels in het donker gehuld was. De vloer lijkt van beton. Op de muren ziet Fenna resten van blauwe en groene verf. Verf die jaren geleden voor een kleurrijk geheel hadden gezorgd.

Ze kon met geen mogelijkheid nagaan hoeveel tijd er al in de ruimte verstreken was, maar ze troosten zich met de gedachten dat het team momenteel naar op zoek zal zijn. Liselotte, Bram en Evert moesten inmiddels weten dat ze niet thuis was gekomen. Fenna weet zeker dat ze niet zullen opgeven tot ze haar gevonden hebben. De blondine moet alleen volhouden tot      haar team de ruimte binnenstormt.

Vandaag moest het 15 januari zijn. 15. Als de man zijn patroon zou volgen zou het team nog 23 dagen hebben om haar te vinden. F6. Zes februari. Mark's verjaardag. De dag waarop ze zou sterven en ze kon niets doen om het te stoppen.

Het frusteerde haar. Het niets doen. Het feit dat ze hier alleen maar kon hangen terwijl de uren langzaam wegtikken.

"Ik heb gehoord dat je de code hebt weten te ontcijferen." kondigt de stem zijn aanwezigheid aan. De hand ligt weer op haar rug. Fenna schopt met haar benen naar achter in de hoop iets te raken. Haar linkervoet raakt niets en als ze haar rechtervoet naar achter schopt, klemt een hand zich stevig om haar enkel. Er druk iets tegen haar enkel. Iets dat voelt als een sleutel. Het voorwerp wordt zo hard in haar huid gedrukt dat er een klein stoompje bloed ontstaat. "Stop." De mannestem blijft op dezelfde toon, maar er klinkt een dreigende toon in door. Een toon waardoor Fenna besluit haar verzet te staken. Voor nu.

"Knap van je." gaat de stem onverstoord verder. De hand, die inmiddels weer op haar rug ligt, verschuift naar haar zij. Vanuit haar oogzoek ziet ze de man verschijnen. Zijn zwarte haren, donkere ogen. Fenna kan haar verbazing niet verbergen bij het zien van zijn hele gezicht. "Jij-jij bent dood."

De man grijnst en haalt zijn schouders op. "Zoiets heb ik ook gehoord."

~~~~~~~~~

Goeiemorgen lieve mensen,

Het is vandaag 4 april aka mijn verjaardag dus omdat te vieren kunnen jullie vanavond nog een hoofdstuk verwachten! 😇

Voor jouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu