Liselotte staat een beetje ongemakkelijk in Fenna's woonkamer. De brunette weet zich geen houding te geven in het onbekende huis. Het is niet heel groot, maar het heeft een gezellige uitstraling. De muren zijn in een warme kleur wit geverfd en de donkergrijze hoekbank neemt het grootste deel van de kamer in beslag.
Aan de muur hangen fotolijstjes. De helft daarvan is gevuld met foto's van een lachende Fenna in het gezelschap van verschillende mensen. De andere helft is leeg. "Ik heb nog geen tijd gehad om die dingen te vullen." Fenna zet twee glazen op het bijzettafeltje dat bij de bank staat. "Je mag gewoon gaan zitten. Doe maar alsof je thuis bent."
Met een klein knikje neemt Liselotte plaatst op de bank. Fenna is inmiddels over de leuning van de bank geklommen om het snoer van de kerstlichtjes in het stopcontact te duwen. "Wat wil je drinken?"
"Heb je iets sterks? Op een of andere manier brengt kerst zonder familie toch elk jaar weer zo'n deprimerend gevoel met zich mee." vraagt Liselotte. Dan valt haar de verbaasde blik op waarmee Fenna haar aankijkt. "Wat?"
"Niks." antwoordt Fenna. Ze aarzelt even voor ze verder praat. "Ik had gewoon niet verwacht dat je.." "Zou drinken?" vult Liselotte aan. "Nee." Fenna schudt haar hoofd. "Zoiets zou zeggen."
"Wat zou zeggen?" Fenna haalt haar schouders op. "Dat je met kerst je familie mist. Ik dacht dat je je gevoelens niet prijs zou geven." verduidelijkt Fenna. "Niet?" "Nee, je bent moeilijk te pijlen, Liselotte. Er staat wijn in het meest linkse keukenkastje. Kijk maar wat je wilt."
*
"Moest je nu echt een kerstfilm uitzoeken waarbij het zoontje doodgaat?" vraagt Liselotte verontwaardigd als de aftiteling over het beeldscherm loopt. "Sorry?" Fenna neemt de laatste slok uit haar glas. "Het plaatje zag er best vrolijk uit.""Je bent vergeven, maar ik ga denk ik maar eens naar huis." Fenna kijkt haar aan. "Nee! Mij bevalt deze niet-eenzame kerst uitstekend."
"Ik kom morgen wel terug. Het is niet alsof ik nog naar iemand anders moet tijdens de kerst." belooft Liselotte.
"Blijf nu maar gewoon hier. Je hebt gedronken en ik heb ruimte genoeg." stelt Fenna voor. "Fenna.." zucht Liselotte. "Liselotte." glimlacht Fenna.
"Alleen als ik de film voor morgenvroeg uit mag zoeken."
"Deal."
~~~~~
Fijne kerst lieve mensen ❤️
JE LEEST
Voor jou
FanfictionTot Fenna's opluchting vindt ze als nieuw teamlid vrij snel aansluiting bij haar collega's. Na de aflopen jaren heeft ze totaal geen behoefte aan gedoe, maar als een moordenaar zijn moorden aan haar opdraagt valt die wens in duigen.