Het bureau is even rumoerig en onrustig als altijd. Geuniformeerde agenten lopen in en uit. Rond de balie wachten mensen op hun beurt en er gaat geen kwartier voorbij zonder telefoontje.
Evert zit met zijn handen in zijn haar. Letterlijk. Bram en Evert hadden ongeduldig in het lab staan wachten tot Liselotte klaar was met het analyseren van de bewakingsbeelden. Hun ongeduld was blijkbaar te voelen geweest, want Liselotte had hen na een nijdige "zo kan ik niet werken" beide de ruimte uit geschopt.
Sindsdien ijsbeert Bram door de ruimte terwijl hij hard op alle feiten op een rijtje zet. En Evert, Evert zit met zijn handen in zijn blonde haren en staart naar de lege stoel tegenover hem. Het lukt hem niet meer om logisch na te denken.
Soms zou hij zweren dat Fenna gewoon even koffie was halen en zich daarna weer met een tevreden blik in de lege stoel zou laten vallen, maar het koffiekopje op haar bureau stond er al de hele tijd. Niemand had de spullen op haar bureau aangeraakt sinds ze was verdwenen.
Het rumoer van het bureau hoort hij niet en de stem van Bram dringt maar vaag tot hem door. Zijn team dat normaal gesproken in een hoog tempo zaak na zaak oplosten, was deze keer niet eens in staat om aanwijzigen te vinden. Uitgerekend nu, nu Fenna hen zo hard nodig had. Fenna. Lieve Fenna.
Links van hem duwt Liselotte de deur met zo veel kracht open dat die met een luide knal tegen de muur aan vliegt. Evert schrikt op uit zijn gedachten ook Bram blijft stokstijf staan en stopt meteen met het opdreunen van de feiten; midden in een zin.
"Ik heb iets!" roept Liselotte. Het duurt even tot Liselotte's woorden tot hen doordringen en in die tijd heeft Liselotte de afstand naar Evert's bureau al overbrugd.
Ze legt een foto op het bureau en het lachende hoofd van Pieter kijkt de drie rechereurs aan. "Lies, dat is Fenna's collega. Die Pieter. Hij is dood." Bram kijkt haar verbaasd aan.
"Ja, klopt. Bijna dan. Dat is inderdaad Fenna's collega, maar hij is niet dood." Een tweede foto wordt op het bureau gelegd. De foto toont hen een wazig beeld van dezelfde man. Deze keer gekleedt in een zwarte hoody. De helft van zijn gezicht wordt bedekt met de zwarte stof, maar het is overduidelijk Pieter.
"Fack." mompelt Bram. "Die klootzak heeft Fenna."
"Waarschijnlijk." voegt Liselotte er zachtjes aan toe.
~~~~~~~~
Vanavond gaan we vieren dat we klaar zijn met de examens, om er daarna volgende week nog gewoon eentje te moeten maken. Super logisch.
JE LEEST
Voor jou
FanfictionTot Fenna's opluchting vindt ze als nieuw teamlid vrij snel aansluiting bij haar collega's. Na de aflopen jaren heeft ze totaal geen behoefte aan gedoe, maar als een moordenaar zijn moorden aan haar opdraagt valt die wens in duigen.