Rodzaje maseczek + przepisy (8) 🥑

5.8K 346 25
                                    

🌟 Przed nałożeniem maseczki oczyszczamy twarz, robimy peeling i robimy parówkę (albo łatwiej położyć na twarz ręcznik zwilżonymi gorąca wodą !nieparzący!).
Nie nakładamy maseczek na oczy, brwi i przednią część szyi (tarczyca).
Nie życzmy się po mieszkaniu, tylko relaksujemy się, kiedy mamy maseczkę 🌱

🌺 maseczki poprawiające napięcie skóry – nakładane są w formie wilgotnej i w momencie wysychania powodują napięcie, które usprawnia krążenie skóry i lepiej odżywia jej komórki.

🌺 maseczki ujędrniające – nakładane są w formie wilgotnej i w momencie wysychania ujędrniają tkanki.

🌺 maseczki złuszczające – umożliwia usunięcie martwych komórek skóry i zanieczyszczeń.
🌷
•Łyżka miodu, 2 migdały, sok z cytryny.
•Migdały należy pokruszyć i dokładnie wymieszać z miodem, a następnie dodać łyżeczkę soku z cytryny. Nakładamy na twarz okrężnymi ruchami, delikatnie ją przy tym masując i pozostawiamy na 15 minut do wyschnięcia. Po upływie czasu spłukujemy ciepłą wodą.
🌷
•1 łyżeczka miodu, 2 łyżeczki mleka, pół szklanki płatków owsianych.
•Dobrze rozdrobnić płatki owsiane (blender) i wymieszaj wszystkie składniki. Po przygotowaniu, w formie delikatnego masażu nakładać na twarz i pozostawić na 15 minut, a po upływie czasu spłukać ciepłą wodą. W przypadku tłustej skóry, do preparatu można dodać pięć kropli soku z cytryny.

🌺 maseczki nawilżające – stymuluje tworzenie ochronnej bariery, która pomoże uniknąć parowania wody z warstw skóry. Dzięki temu zapobiega powstawaniu zmarszczek mimicznych.
🌷
•Banan.
•Pastę z owocu nałożyć na twarz, a po 15 minutach spłukać zimną wodą.
🌷
•Ogórek
•Zmielić i nałożyć na twarz. Po 15 minutach zmyć zimną wodą (pamiętajcie o dwóch plasterkach na oczka ;))
🌷+poprawia koloryt skóry
•2 morele, pół banana, żółtko jajka, łyżka miodu.
•Wymieszać składniki i zostawić na 15 minut. Później spłukać.
🌷+poprawia koloryt skóry i orzeźwia ją
•8 obranych ze skórki winogron bez pestek.
•Rozgnieść i nałożyć na twarz. Zmyć po 15 minutach.
🌷
Świeży olej lniany rozprowadzić po skórze twarzy i zostawić na 30 minut po czym spłukać.

🌺 maseczki stymulujące – pobudzają krążenie w naczyniach krwionośnych i odżywiają komórki.

🌺 maseczki rozjaśniające – absorbują nadmiar melatoniny, eliminując tym samym plamy, przebarwienia i piegi.

🌺 maseczki regenerujące – usuwają martwe komórki, aktywując przy tym warstwy skórne odpowiedzialne za ich regenerację.
🌷
•2 łyżki miodu, utarte (rozgniecione, wcześniej ugotowane na twardo) jajka, sok z cytryny.
•Zmieszać składniki i nałożyć na twarz na 20 minut. Porządnie spłukać.

Zrobię osobny rozdział z maseczkami dla osób zmagającym się z trądzikiem. Ogólnie cały rozdział o tym 💖
Macie jakieś propozycje na kolejne rozdziały? Piszcie w komentarzach 🌱

UlzzangOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz