Aaaa Szybko poszło z tymi gwiazdkami. To drugi rozdział dziś XD
🌟 Jest to pierwsza cześć o diecie wegetariańskiej/wegańskiej. Niedługo (12 gwiazdek) pojawi się kolejna >.< Mam nadzieję, że rozdział was zaciekawi. Nawet ja, będąc na diecie wegetariańskiej od urodzenia i wegańskiej od kilku lat sporo się dowiedziałam pisząc ten rozdział >.<
Ten rozdział powstał zwłaszcza dzięki ludziom, którzy pytają mnie często: „Ale dlaczego nie jesz mięsa? Przecież ludzie to mięsożercy!" No właśnie nie... XD Przekonajcie się sami! >.<
🌺 Cechy, które wskazują, że jesteśmy roślinożercami:
🌷 Zęby:
Płaskie żeby służące do rozcierani pokarmu. Nie posiadamy również szczęki wypełnionej ostrymi zębami jak mięsożercy. Zobaczcie sami:Mięsożerca 👆
Wszystkożerca 👆
My 👆
🌷 Język:
tylko prawdziwi mięsożercy mają szorstki język, roślinożercy posiadają gładki język. Dlatego roślinożercy mogą sączyć wodę ustami, ale nie mogą się jej pić językiem, tak jak to robią zwierzęta mięsożerne, które używają tylko języka do picia.
🌷 Ruch szczęk:
nasza zdolność do rozcierana pokarmu jest cechą tylko roślinożerców. Innymi słowy poruszamy szczęką w bok. Mięsożercy nie mogą ruszać szczęką w poprzek, jest to niemożliwe.
🌷 Ślina:
owocożercy (łącznie ze zdrowymi ludźmi) posiadają zasadową ślinę, przystosowaną do trawienia węglowodanów. Mięsożercy mają kwaśne pH śliny.
🌷 Żołądek:
żołądek mięsożercy ma kształt okrągłego woreczka i wydziela 10 razy więcej kwasu solnego niż żołądek roślinożercy (i nasz). Żołądek roślinożercy jest podłużny o złożonej strukturze.
🌷 Wątroba:
wątroba roślinożerców, łącznie z człowiekiem, posiada zdolność do eliminowania niewielkich tylko ilości kwasu moczowego. Natomiast wątroba mięsożerców jest o wiele bardziej aktywna, zdolna do usuwania z organizmu od 10 -15 razy więcej kwasu moczowego niż wątroba orangutana i człowieka. Kwas moczowy jest zawarty w mięsie, a mięsożercy posiadają enzym zwany urykazą, służący do metabolizowania kwasu moczowego. My go nie wydzielamy, zatem musimy neutralizować ten silny kwas naszymi minerałami alkalizującymi, głównie wapniem. Powstałe kryształki wapnia moczanowego są jednym z wielu patogenów u ludzi jedzących mięso, które w tym przypadku zaostrzają lub przyczyniają się do powstania dny moczowej, zapalenia stawów, reumatyzmu i zapalenie kaletki maziowej.
🌷 Jelita:
roślinożercy (i człowiek) posiadają układ pokarmowy 12 razy dłuższy od tułowia. Umożliwia to powolne wchłanianie cukrów i innych substancji rozcieńczonych w wodzie z owoców. W przeciwieństwie do nas, mięsożercy mają układ pokarmowy tylko 3 razy dłuższy od ich tułowia. Jest to niezbędne, aby uniknąć gnicia mięsa wewnątrz zwierzęcia. Drapieżniki wydzielają silne kwasy trawienne, pozwalające na szybkie strawienie i wchłanianie w ich bardzo krótkim przewodzie.
🌷 Metabolizm cukrów:
glukoza i fruktoza, znajdująca się w owocach, dostarcza paliwa do naszych komórek bez przeciążania naszej trzustki (chyba że jemy dużo tłuszczu). Mięsożercy nie radzą sobie dobrze z cukrem. Są podatni na cukrzycę, jeśli podstawą ich diety są owoce.
🌷 Enzymy trawienne:
nasze enzymy trawienne są dostosowane do łatwego trawienia owoców. Produkujemy ptialinę, znaną również jako amylaza ślinowa, aby rozpocząć proces trawienia owoców. Zwierzęta mięsożerne nie produkują ptialiny i mają całkowicie inny proporcje enzymów trawiennych.
🌷 Tłuszcz:
człowiek nie radzi sobie dobrze z tłuszczem powyżej małych ilości. Mięsożercy czują się wspaniale na wysoko tłuszczowej diecie.
🌷Tolerancja zarazków:
większość mięsożerców jest w stanie strawić zarazki i mikroby, które byłyby zabójcze dla ludzi, tak jak te, które powodują zatrucie jadem kiełbasianym.
🌷 Ręce:
owocożercy oraz człowiek są zaopatrzeni w długie ruchliwe palce. Nasze przeciwstawne kciuki czynią nas dobrze wyposażonymi do zbieranie owoców na posiłek w przeciągu kilku sekund. Pazury drapieżników umożliwiają im złapanie zdobyczy również w przeciągu kilku sekund. Tak samo jak my nie moglibyśmy złapać i rozerwać skórę jelenia gołymi rękami, tak lew nie mógłby zebrać jabłek czy bananów.
🌷 Sen:
ludzie zwykle nie śpią przez 15 godzin. Mięsożercy przeważnie śpią i odpoczywają od 18-20, a czasem więcej, godzin na dobę.
🌷 Wzrok:
nasz zmysł wzroku posiada pełne spektrum kolorów, umożliwiając odróżnienie owocu dojrzałego od niedojrzałego na odległość. Zwierzęta mięsożerne przeważnie nie widzą wszystkich kolorów.
🌷 Rozmiar posiłku:
owoc jest proporcjonalny do naszego zapotrzebowania żywieniowego. Mieści się w dłoni. Kilka kawałków owocu wystarcza, by stał się posiłkiem, nie zostawiając nic do zmarnowania. Mięsożercy najczęściej jedzą całe zwierzę, które upolują.
🌷 Czystość:
człowiek jest najbardziej wrażliwy ze wszystkich zwierząt pod względem czystości naszego jedzenia. Mięsożercy są najmniej wybredni, jedząc brud, robaki, organiczne zanieczyszczenia i inne elementy wraz z ich pożywieniem.
🌷 Narodziny:
ludzie zwykle mają jedno dziecko naraz. Zwierzęta mięsożerne mają mioty.
🌷 Sutki:
drapieżniki posiadają liczne sutki na brzuchach, ludzie mają 1 parę sutków.
🌷 pH diety:
zwierzęta mięsożerne czują się wspaniale na diecie, która je zakwasza, podczas gdy ta dieta jest zabójcza dla ludzi, stanowi początek wielu stanów chorobowych. Dla człowieka najlepsze jedzenie jest alkalizujące.
🌷 Naturalny apetyt:
ślina napływa nam do ust pod wpływem widoków i zapachów owocowego targu. To są żywe produkty, będące źródłem naszego pokarmu. Ale zapach zwierząt zazwyczaj nas odpycha. Nawet poćwiartowane, surowe mięso nie jest dla nas apetyczne, nie cieknie nam ślina na ich widok czy zapach. Nie mamy ochoty odgryźć kawałek. Nawet ugotowane mięso bez soli i maskujących smak przypraw i dodatków nie jest dla nas zachęcające. Mięsożercom napływa ślina do ust, gdy poczują zapach zdobyczy i reagują na zapach zwierząt tak, jak na zapach jedzenia.
🌷 Empatia:
Wzruszamy się na widok małych zwierzątek, obojętnie czy są to szczeniaczki, świnki czy owieczki. Zwierzęta czynimy naszymi przyjaciółmi, bohaterami filmów, wzrusza nas ich miłość i inteligencja. Jeśli z nimi mieszkamy, kochamy ich jak najbliższą rodzinę i przyjaciół. Nie godzimy się na zabijanie i znęcanie się nad zwierzętami. Gdy jakiemuś zwierzęciu uda się uciec z transportu do rzeźni wszyscy kibicują, aby udało mu się przeżyć. Odwracamy głowę, gdy widzimy przemoc wobec zwierząt, nie jesteśmy w stanie na to patrzeć.🌟🌟🌟
Weź 2 – letnie dziecko, królika i jabłko i umieść razem w kojcu. Jeśli dziecko zje królika i zacznie się bawić jabłkiem, wtedy można uznać, że człowiek jest mięsożercą (padłam, kiedy czytałam to XD)
🌟🌟🌟🌸Źródło🌸
Dolcevegana.com
CZYTASZ
Ulzzang
CasualeZdjęcia ulzzang 🌷 Pielęgnacja (cera, włosy) 🥑 Zdrowe odżywianie 🍱 Ubrania 🌱 K-pop 🎶 Ćwiczenia 🦄 Zdrowe żywienie, hacki urodowe, outfit'y i zdjęcia ulzzang ☀️ 🌟Od razu dodajcie do biblioteki Ulzzang II, bardzo zachęcam 😆