Zielona herbata (historia, właściwości, rodzaje) 🍵

2.2K 114 31
                                    

🌟 Zacznę od tego, że wszystkie wiadomości, których użyje w tym rozdziale znalazłam w książce pt. „Porady lekarza rodzinnego. Zielona herbata - cudowny lek" autorstwa Kubanowskiej Anny, którą możecie nabyć w formie Ebook'a aż za...
3zł i 39gr na stronie Empiku:
🌷 http://www.empik.com/zielona-herbata-cudowny-lek-porady-lekarza-rodzinnego-kubanowska-anna,p1083581473,ebooki-i-mp3-p

Jest to krótka lektura (36 stron), ale jest ładnie zrobiona 😄🌸Tak więc zaczynamy! Postaram się przekazać Wam jak najwiecej informacji o zielonej herbatce 💖🍵Ps

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Jest to krótka lektura (36 stron), ale jest ładnie zrobiona 😄🌸
Tak więc zaczynamy! Postaram się przekazać Wam jak najwiecej informacji o zielonej herbatce 💖🍵
Ps. Kursywą będą fragmenty „żywcem" z książki.

🌺 Zielona herbata i jej prozdrowotne właściwości są znane ludziom od tysiącleci. Jej wpływ na wiele uciążliwych dolegliwości jest obszernie udokumentowany przez badania naukowe.
Szerokie spektrum pozytywnego działania zielonej herbaty dotyczy takich chorób, jak:
🌷 otyłość
🌷 cukrzyca
🌷 miażdżyca (skleroza)
🌷 choroby układu sercowo- -naczyniowego (zmniejszenie ryzyka zawału serca)
🌷 próchnica zębów
🌷 choroby nowotworowe.
Zielona herbata pomaga zwalczać bakterie, wirusy i infekcje.
Tradycyjna medycyna chińska reko- mendowała zieloną herbatę jako pana- ceum na wiele dolegliwości, m.in.:
🌷 bóle głowy i ciała
🌷 problemy systemu trawiennego
🌷 detoksykację, czyli oczyszczanie organizmu
🌷 depresję.

🌺 Zielona herbata uznawana jest także za środek o działaniu energizującym (czyli dodającym energii i pobudzającym), a także przedłużającym życie.

🌺 Historia zielonej herbaty
🌷 Zielona herbata jest znana już od około 4700 lat. Odkrycie tego naparu przypisuje się chińskiemu cesarzowi Szen-Nung, któremu to do wrzątku, przez przypadek, wpadł listek her- baty. To właśnie w Chinach powstała tradycyjna ceremonia jej parzenia.
🌷 Do Japonii herbata dotarła dopiero w VIII wieku i początkowo była pija- na jedynie na dworze cesarskim.
W Europie napar z zielonych
liści Camellia sinensis pojawił się
w XVII wieku za sprawą żeglarzy portugalskich.
🌷 W Polsce herbatę zaczęto pijać na dworze królewskim, za panowania Jana Kazimierza.
Zielona herbata była stosowana w Chi- nach jako napój leczniczy. Ten trend powraca w obecnych czasach. Po raz pierwszy o prozdrowotnych właści- wościach zielonej herbaty wspomniał słynny farmaceuta z dynastii Tang.
Napisał on, że herbata jest lekiem na wszystkie choroby. Jej unikatowe właściwości sprawiły, iż również w dzisiejszych czasach stała się ona symbolem zdrowego trybu życia.

🌺 Skąd pochodzi herbata?
🌷 Herbaty zielone w Chinach zbierane
są w 18 regionach, jak np. Syczuan, Yunnan, Anhui, Fujian, Hunan i Zhejiang.
🌷 Herbaty zielone pochodzące
z Japonii uprawiane są na wy- spach Kiusiu i Sikoku oraz w środ- kowej partii wyspy Honsiu.
🌷 Herbata zielona jest także uprawiana w innych krajach:
Indie, Kenia, Sri Lanka, Indonezja, Turcja, Wietnam, Argentyna, Iran.

UlzzangOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz