🌟 Wszystkie z nas chcą mieć piękne zadbane paznokcie, ale to nie jest takie proste... Co można zrobić, aby im pomóc? Zaraz się dowiemy! >.<
🌺 Jak dbać o nie od wewnątrz?
🌷 Jedz dużo białka
(jajka, mleko, ryby, owoce morza, soja, pistacje, kurczak, indyk)
🌷 Jedz dużo wapnia
(mleko, ryby, tofu (soja), orzechy, warzywa zielonolistne, strączki, marchew)
🌷 Jedz dużo żelaza ✨
(kasza gryczana/jaglana/jęczmienna, orzechy, burak, siemię lniane, strączki, quinoa, mąki pełnoziarniste, kakao, warzywa zielonolistne, tofu (ma najwiecej)
🌷 Jedz dużo cynku
(mięso, wątroba, ryby, ostrygi, nasiona dyni, słonecznika, otręby pszenne, kiełki pszenicy, cebula, czosnek, gorzka czekolada, arbuz)
🌷 Jedz dużo krzemu ✨✨
(warzywa ze skórką, otręby, płatki owsiane, szparagi, fasola, piwo jęczmienne, zioła)✨ Żelazo z mięsa wchłania się w 10%, a z warzyw w 5%. Aby zwiększyć jego przyswajalność do posiłku można dodać witaminę C (brokuł, pomidor), lub mięso. Żelazo z warzyw (niehemowe) przyswaja się bardzo dobrze, kiedy go nam brakuje. Z kolei żelazo w mięsa (hemowe) będzie dostarczane do krwi niezależnie od tego, ile już jest go w organizmie, przez co wiele osób ma zbyt dużo żelaza w organizmie, co powoduje szybsze starzenie się i wiele chorób. Tak więc mięso nie jest dobrym źródłem żelaza, ponieważ mogą przyczyniać się do jego odkładania się i bardzo poważnych chorób, w tym do chorób układu krążenia, serca, wątroby oraz niektórych rodzajów raka.
✨✨W diecie przetworzonej, oczyszczonej, rafinowanej i bogatej w pokarmy odzwierzęce – nie znajdziemy wiele krzemu. Aby pozyskać ten cenny pierwiastek musimy jeść prawdziwe jedzenie pochodzenia roślinnego – nieoczyszczone, w stanie naturalnym. Krzem gromadzi się bowiem w roślinach głównie w skórkach i osłonkach nasion (np. ryż biały ma już tylko połowę krzemu jaki posiada ryż pełnoziarnisty).
🌺 Od zewnątrz tez jednak trzeba zadbać o paznokcie:
🌷 Po każdym zamoczeniu skóry używają kremu do rąk, który wsmaruj też w paznokcie i skórki dookoła nich. Dobrze, aby krem miał filtr UV, ponieważ skóra rak szybko się starzeje.
🌷 Skóra rąk i paznokcie nie lubią gorącego powietrza (jak najrzadziej używaj np. suszarki i używaj po tym kremu)
🌷 Regularnie rób dłoniom peeling, porządnie wmasowując go też w palce. Nie uszkodzisz paznokci, a skórki wokół będą miękkie i zadbane.
🌷 Zamiast malować codziennie paznokcie kolorowym lakierem staraj się na codzień malować je odżywką ✨ będą bardziej wytrzymałe, lekko błyszczące i odżywione).
🌷 Jeśli pracujesz przy komputerze staraj się mieć krótkie paznokcie. Stukanie nimi w klawiaturę bardziej niszczy (unikaj także stukania w stół, obgryzanie ich i otwierania nimi różnych rzeczy).
🌷 Nie skub lakieru (po prostu go zmyj... XD).
🌷 Staraj się jak najrzadziej wycinać skórki (czasami to konieczne). To przyspiesza ich narastanie.
🌷 Nie nakładaj tipsów! Bardzo niszczą i osłabiają paznokcie. I nie są już zbyt modne...
🌷 Zamiast obcinania paznokci wybierz ich piłowanie. Najlepiej wybierz pilnik papierowy, lub szklany, nie metalowy.
🌷 Piłuj paznokcie w jednym kierunku.
🌷 Oliwa z dodatkiem soku z cytryny rozjaśni paznokcie.
🌷 Zalej łyżkę siemienia lnianego szklanka wody i gotuj do powstania gęstej papki. Po wystudzeniu należy moczyć paznokcie przez kwadrans (siemię lniane powinnismy jeść jak naczęściej).
🌷 Dobrze jest wcierać w paznokcie płynną witaminę A lub E, czy olejek rycynowy.
🌷 Nie używaj zmywaczem do paznokci z acetonem (znajdź jakiś delikatny nawilżający i rozjaśniający).
🌷 Nie odkrywaj i nie skub skórek przy paznokciach. Zamiast tego ostrożnie je obcinaj.
🌷 Używaj także odżywki w płynie do skórek paznokci.✨ Rodzaje odżywek (możesz stosować jako bazę pod lakier):
🌷 Wzmacniające, przeznaczone do kruchych i łamliwych paznokci. Sprawiają, że płytka paznokcia staje się twardsza i bardziej odporna na łamanie.
🌷 Regenerujące, odżywcze. Nawilżają i wspomagają odrastanie zdrowych paznokci.
🌷 Kremy, oliwki, maseczki. Intensywnie pielęgnują przesuszone i zniszczone paznokcie i skórki. Stosuj je jako kurację – po nałożeniu trzeba je wmasować (nie nakładaj potem lakieru – nie będzie się trzymał tłustawej płytki).Yayyy Ale długi rozdział. Mam nadzieję, że przypadł wam do gustu 😄
12 gwiazdek = kolejny rozdział
Jadę dziś do Włoch. Chcecie, żebym przy rozdziałach dodawała dodatkowo jakieś zdjęcia z wyjazdu? ❄️
CZYTASZ
Ulzzang
RandomZdjęcia ulzzang 🌷 Pielęgnacja (cera, włosy) 🥑 Zdrowe odżywianie 🍱 Ubrania 🌱 K-pop 🎶 Ćwiczenia 🦄 Zdrowe żywienie, hacki urodowe, outfit'y i zdjęcia ulzzang ☀️ 🌟Od razu dodajcie do biblioteki Ulzzang II, bardzo zachęcam 😆