Jak dbać o higienę jamy ustnej? 🥑

3.6K 238 35
                                    

🌟 Przecież wszyscy chcą mieć idealny i błyszczący wręcz uśmiech. Nie trzeba jednak wybierać się na wybielanie aby go uzyskać. Wystarczy, że będziecie odpowiednio dbać o higienę jamy ustnej. Przeczytajcie do końca i dowiedzcie się jak >.<
🌷 Najważniejsze: myj żeby conajmniej dwa razy dziennie przez około trzy minuty.
🌷 Używaj przeciwzapalnych płynów do płukania jamy ustnej.
🌷 Pozbądź się złych nawyków takich jak: obgryzanie ołówków/paznokci, otwierania zębami butelek, używanie zębów zamiast nożyczek krawieckich, czy rozgryzanie twardych rzeczy jak orzechy, albo cukierki.
🌷 Po wieczornym umyciu zębów nic już nie jedz i nie pij (oprócz wody).
🌷 Kawa, herbata i czerwone wino powodują powstawanie nalotu na zębach. Aby tego uniknąć możemy pic napoje przez słomkę i myć żeby po ich spożyciu.
🌷 Nitkuj zęby.
🌷 Nie wkładaj palców do ust. Czy to żeby pomoc sobie w przewracaniu papieru, czy tym bardziej zająć czymś myśli.
🌷 Unikaj silnego podpierania brody na dłoniach i zgrzytania zębami.
🌷 Po gumę do żucia (nawet tę bezcukrową) sięgaj rzadko i żuj ją przez kilka minut.
🌷 Ogranicz liczbę przekąsek i napojów w ciągu dnia.
🌷 Dbaj o dietę.
🌷 Spożywaj więcej wapnia, który znajdziesz w: mleku i jego przetworach, tofu, brokułach, jarmużu, figach, natce pietruszki, fasoli, groszku, sezamie, selerze, marchewce.
🌷 Przed pójściem spać staraj się rozluźnić np. przy pomocy masażu.
🌷 Oczywiście jeśli marzysz o śnieżnobiałych zębach nie możesz palić. Palenie sprawia, że żeby stają się żółte i złe działa zarówno na nie jak i cały organizm.
🌷 Jedz dużo truskawek (korzystaj zwłaszcza, kiedy jest na nie sezon. Możesz kupić ich więcej i samemu zamrozić. Lepsze własne niż kupione w sklepie >.<), ponieważ naturalnie wybielają ząbki (i są pyszne).
🌷 Myj żeby po koloryzujących owocach jak np. jagody.

🌟 Mam nadzieję, że ten rozdział pomoże wam w osiągnięciu pięknych i zdrowych ząbków ^^ Czy do tej pory robiliście te rzeczy? Dajcie znać w komentarzu, która rada była dla was najcenniejsza >.<
12 gwiazdek + 2 komentarze
= kolejny rozdział
Co wy na taką nową zasadę? <3

Ps. Jutro jadę do Warszawy do taty. Mam zamiar przez tydzień oglądać anime i uczyć się trochę języków. A na drugi tydzień (jak wspominałam w nominacji) jadę na narty do Włoch. Nie mogę się doczekać! ⛷
A jak wy spędziliście/będziecie spędzać ferie? 💖

UlzzangOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz