Blizny potrądzikowe? Jak sobie z nimi radzić? 🥑

1.9K 115 35
                                    

🌟 Cześć kochani! W poprzednim rozdziale pytałam się jaki temat chcecie następny i „blizny potrądzikowe" zdecydowanie wygrały 😆 Tak więc zaczynamy ✨
EDIT: w jakieś dwie godzinki mamy 30 gwiazdek pod poprzednim rozdziałem (przepraszam, 31 😆) i zostałam poproszona o jak najszybsze wstawienie rozdziału. Są święta... jestem dobrą osobą... zlituję się... macie... 😂💖 Miłego czytania kochani 💕✨

🌺 Przez co powstają blizny potrądzikowe (na pewno nie przez trądzik, ale cii 😂)?
🌷 Nieodpowiednie wyciskanie pryszczy i naruszenie skóry. Możecie poprosić kosmetyczkę, aby nauczyła was odpowiedniego ich usuwania 😄
🌷 Nadmierne przesuszenie skóry (zbyt agresywne preparaty, brak dbania o skórę. Warto udać się do dermatologa).
🌷 Zakażenia.
🌷 Leczenie trądziku u niewykwalifikowanej kosmetyczki (tzw. manualne, kiedy robi to ręcznie).

🌺 Jak im zapobiegać?
🌷 Nie wyciskaj pryszczy brudnymi dłońmi i nie naciskaj na pryszcza, tylko opuszkami palców naciśnij delikatnie na skórę przy pryszczu. Jego zawartość powinna sama dobrze wyjść, a wtedy zdezynfekuj ranę i posmaruj kremem na rany i blizny.
🌷 Nie rozdrapuj blizn i nie zrywaj strupów. To niszczy strukturę skóry, przez co gorzej się będzie goić.
🌷 Nie używaj mydła.
🌷 Używaj kosmetyków do skóry wrażliwej i trądzikowej.
🌷 Staraj się wybierać jak najbardziej naturalne kosmetyki (warto wybierać firmy wegańskie, ponieważ one zazwyczaj są bardzo naturalne i nie będą podrażniały).
🌷 Nie używaj kosmetyków zawierających alkohol.
🌷 Używaj kremów niezatykakacych porów.
🌷 Porzadanym składnikiem jest heparyna, która wpływa na tworzenie prawidłowej tkanki łącznej i ogranicza przerastanie blizny. Nawilża oraz poprawia ukrwienie.

🌺 Jak leczyć blizny i trądzik?
🌷 Chroń skórę przed słońcem (kremy z filtrem sprawią, że nie pojawia ci się przebarwienia w miejscu zmian trądzikowych).
🌷Używaj kremów zluszczajacych i rozjaśniających (my fanki koreańskiej pielęgnacji nie będziemy miały z tym problemów 😆).
🌷 Rób peelingi, aby usunąć martwy naskórek, poprawić krążenie i pobudzić regenerację skóry.
🌷 Możesz stosować chemiczne środki złuszczające. Działanie tych związków opiera się na powodowaniu koagulacji białek naskórka, jego martwicy, a następnie złuszczeniu martwego naskórka, na miejscu którego powstaje nowy. (+Przeczytajcie proszę dokładnie fragment o tych środkach na tej stronie, albo sami poszukajcie informacji: https://portal.abczdrowie.pl/blizny-po-tradziku-pospolitym).
🌷 Zabieg dermabrazji polega na kontrolowanym, mechanicznym ścieraniu naskórka i górnych warstw skóry właściwej (do granicy warstwy brodawkowatej i siateczkowatej) za pomocą tarczy diamentowej (może być stosowana nie tylko na twarzy, ale również na innych częściach ciała). Po takim zabiegu znacznie poprawia się wygląd skóry, która staje się gładsza. Zniwelowane zostają nierówności wywołane trądzikiem, blizny oraz przebarwienia. Na leczonym obszarze produkuje się nowy kolagen, który wygładza i odmładza skórę.
Podobnie działa terapia leserowa.
🌷 Mikrodermabrazja (mechaniczne ścieranie wierzchniej warstwy skóry, na przykład drobnym proszkiem diamentowym)
🌷 Mezoterapia (polega na igłowym lub bezigłowym wprowadzaniu do skóry koktajlu odżywczego i pobudzającego ją do regeneracji)
🌷 Żele silikonowe (najczęściej w postaci plastrów, ale trzeba nosić prawie całą dobę i przez długi okres czasu)
🌷 Presoterapia (noszenie obsiclych ubrań wywierających nacisk na blizny, trwa koło roku).
🌷 Sterydoterapia (polega na śródskórnym wstrzykiwaniu triamcinolonu (rodzaj kortykosterydu) w bliznę. Podobno bardzo skuteczny sposób, ale to raczej dla osób z poważnymi bliznami).
🌷 Laseroterapia (już po pierwszym zabiegu zmniejsza się ilość przebarwień i blizn, jednak zwykle wykonywane są trzy serie laseroterapii na trądzik).
🌷 Krioterapia (głębokie zamrażanie blizn).

🌟 Bonus 🌟
Te składniki będą dobre w produktach do cery trądzikowej:
🌷kwas retinowy
🌷alfahydroksykwasy
🌷kwasu glikolowego
🌷kwas trójchlorooctowy
🌷kwas salicylowy
🌷kwas mlekowy
🌷związki fenolowe
🌷witamina E
🌷wyciągi z cebuli morskiej (Cepam, Contractubex)
🌷żel alantoinowo- sulfmukopolisacharydowy
🌷żel glikozaminoglikanowy

🌟 Cześć kochani 😄 I jak rozdział? Przyda się? Mam andzieję, że trochę pomogłam 💞🌟
Miłego dnia/wieczora/nocy kochani 💖🍀
🌆🏙🌃🌆🏙🌃🌆🏙🌃🌆🏙🌃🌆🏙🌃

🌸Źródła🌸
portal.abczdrowie.pl
strefatradziku.pl
medship.pl

UlzzangOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz