🌺 Rozstępy są częstym problemem niezależnie od płci i wieku. Rozstępy powstają wówczas, gdy nasza skóra musi się szybko rozciągnąć. Nagły przyrost masy ciała, ciąża, dojrzewanie, szybki wzrost lub nagła utrata wagi mogą przyczynić się do ich powstania. Następuje wówczas zaburzenie w wytwarzaniu kolagenu przez wewnętrzną warstwę skóry. Próbując leczyć rany w przeciążonych tkankach skóra wytwarza większe ilości kolagenu, co przejawia się powstawaniem różowych linii.
🌺 Jak zapobiegać?
🌷Unikaj gwałtownych wahań wagi
🌷Nawilżaj skórę
🌷Uprawiaj sporty
🌷Wykonuj masaże
🌷Jedz produkty bogate w cynk (uczestniczy w syntezie kolagenu) - groszek, fasolę, migdały, zarodki pszenne i (ja nie polecam, bo nie wegańskie, ale...) małże, ostrygi wędzone, węgorz.
🌷Jedz dużo witamin (zwłaszcza: A, C, B1, B2, B12)
🌷Pij dużo wody🌺 Rozstępy są podzielone na dwie fazy rubra i alba. Kiedy się pojawiają i przybierają postać czerwonych pasm, definiowane są jako rubara. W tej fazie mamy szansę, by się ich skutecznie pozbyć. Z biegiem czasu przybierają srebrzystoszary odcień i wówczas nazywane są alba.
🌺 Jak pozbyć się rozstępów?
🌷Olej rycynowy może pomóc zatuszować mało efektowne rozstępy. Wystarczy niewielką jego ilość wetrzeć powolnymi, okrężnymi ruchami w skórę. Masaż powinien trwać od 5 do 10 minut. Zmienioną powierzchnię skóry należy najpierw owinąć bawełnianą szmatką, a następnie - korzystając z termoforu - ogrzewać przez około 30 minut. Zabieg trzeba wykonywać raz dziennie przez co najmniej miesiąc.
🌷 mieszankę na bazie żelu z aloesu z dodatkiem olejku z dziesięciu kapsułek witaminy E i z pięciu kapsułek witaminy A należy nałożyć na skórę aż do całkowitego wchłonięcia. Zabieg trzeba powtarzać codziennie.
🌷 Ubij pianę z jajek i oczyść skórę wodą. Następnie nałóż na nią grubą warstwę piany. Pozostaw do całkowitego wchłonięcia, a następnie spłucz zimną wodą. Na koniec wmasuj w skórę olejek lub balsam, aby utrzymać odpowiedni poziom nawilżenia. Powtarzaj zabieg raz na dobę przez co najmniej dwa tygodnie.
🌷Sok z cytryny ma naturalnie kwaśny odczyn, który pomaga leczyć i zmniejszać widoczność rozstępów, trądziku i innych problemów skórnych. Wmasuj delikatnie, okrężnymi ruchami świeżo wyciśnięty sok z cytryny w miejsce występowania rozstępów. Pozostaw go na skórze przez co najmniej 10 minut, a następnie spłucz go ciepłą wodą.
🌷 Biały cukier jest jednym z najlepszych naturalnych środków wspomagających pozbycie się rozstępów. Używamy go do złuszczenia martwego naskórka. Aby przygotować prosty pilling, wystarczy wymieszać jedną łyżkę cukru z olejem migdałowym (może być inny) i kilkoma kroplami soku z cytryny. Gdy będzie gotowy, należy nałożyć go na rozstępy oraz inne obszary skóry i delikatnie wcierać przez kilka minut. Zabieg powtarzaj codziennie, jeszcze zanim weźmiesz prysznic.
🌷 Sok z ziemniaków zawiera witaminy i minerały, które przyspieszają rozwój i odbudowę komórek skóry. Potnij średniej wielkości ziemniaka na grube plastry. Weź jeden z nich i pocieraj nim delikatnie rozstępy przez kilka minut. Upewnij się, że skrobia z ziemniaków pokryła wszystkie blizny. Sok z ziemniaka pozostaw do wyschnięcia na skórze, a następnie zmyj go letnią wodą.
🌷 Różne preparaty przeznaczone do leczenia rozstępów.🌟 I co sądzicie o tym rozdziale? Należycie do grona 90% kobiet z tym problemem? Ja niestety tak. Podczas którychś wakacji (kiedy sama nie wiedziałam czego nie mogę jeść) byłam poza domem i przytyłam... 7kg... Takie były skórki złej diety. Na przestrogę zostały mi rozstępy na biodrach. Na szczęście urosłam i schudłam dzięki czemu nie mam już nadwagi. Ufff 😪😂
Miłego wieczorka/dnia/nocy kochani 💞🍀 Zachęcam też do zajrzenia do „100 days of productivity" 🌹🌸Źródła🌸
tipy.interia.pl
portal.abczdrowie.pl
CZYTASZ
Ulzzang
RandomZdjęcia ulzzang 🌷 Pielęgnacja (cera, włosy) 🥑 Zdrowe odżywianie 🍱 Ubrania 🌱 K-pop 🎶 Ćwiczenia 🦄 Zdrowe żywienie, hacki urodowe, outfit'y i zdjęcia ulzzang ☀️ 🌟Od razu dodajcie do biblioteki Ulzzang II, bardzo zachęcam 😆