🌟Cześć kochani! Wiem, że ten temat mógł być przed testami, ale sama się wtedy ledwo ze wszystkim wyrabiałam 😅😆 Teraz ten rozdział pomoże wam poprawić oceny (co też się pewnie przyda, prawda? 😂) ✨✨✨
➕ Czytajcie wszystko uważnie i starajcie się powoli wprowadzać to do waszego życia tak, żeby stało się to nawykiem 💪🌺 Należy zwalczać złe nawyki. Jak to zrobić? Znalazłam ciekawą metodę:
🌷 Kiedy chcesz zrobić coś złego (zapalić papierosa, zjeść coś niezdrowego, przestać się uczyć i obejrzeć serial itd.) pomyśl nie „muszę zrobić ...", tylko „czuję się ..., przez ... i sądzę, że ... może mi pomóc". W większości przypadków dojdziesz do wniosku, że powód jest bez sensu i nie powinnaś marnować swojego zdrowia, czasu/przyszłości.
🌺 Kiedy pozbędziesz się starych nawyków trzeba przejść do budowania nowych, dobrych. Jak zrobić to najprościej?
🌷 Na bazie starych (dobrych) nawyków wybudujemy nowe. Na przykład zawsze, kiedy idziesz do toalety, sięgasz po wodę, czy cokolwiek innego, co robisz często rób coś, co chcesz zamienić w nawyk. Możesz robić 5 pompek, albo czytać jeszcze raz daty na historię (kusząca propozycja, nieprawdaż? 😂).
🌺 Jak uczysz się ciągiem przez kilka godzin to w pewnym momencie już nie kontaktujesz, prawda? 😆 Jak temu zaradzić?
🌷 Ucz się na przykład przez 45minut i przez 15minut rób krótkie ćwiczenia (pajacyki, brzuszki, pompki, wykroki, skłony itd.) i napij się wody (miej ją zawsze na biurku podczas nauki i popijaj co chwilę). Możesz przejść się wokół bloku, czy coś 😆 Chodzi o to, żeby mózg zajął się czymś innym i odprężył się, żeby wrócić do nauki gotowy na dalsze podboje podręcznika.
🌺 Znasz to uczucie, kiedy robisz coś, co lubisz i jesteś w tym dobry, ale zadanie jest bardzo trudne, ale zamiast strachu odczuwasz dziwną satysfakcję na myśl o wyzwaniu?...
🌷"Flow" (uskrzydlenia, pl.przepływ) to stan między satysfakcją a euforią, wywołany całkowitym oddaniem się jakiejś czynności. Ten stan charakteryzuje się utratą poczucia czasu, brakiem samoświadomości i całkowitą utratą strachu i lęku. Często występuje przy medytacji, sportach ekstremalnych, tworzeniu kreatywnych rzeczy.Ten obrazek wszystko dobrze wyjaśnia. Jeśli nie jest widoczne to mogę podać linka.
🌺 Zbierasz się już do nauki, ale w podręczniku jest za dużo informacji, a w zeszycie są nudne, nieczytelne notatki? Prosta droga do utraty motywacji. Jak temu zaradzić?
🌷 Ładne notatki. Wiem, to nie jest proste, ale jest ważne 😂 Zwłaszcza, jeśli jesteście wzrokowcami. Polecam ten filmik:
CZYTASZ
Ulzzang
RandomZdjęcia ulzzang 🌷 Pielęgnacja (cera, włosy) 🥑 Zdrowe odżywianie 🍱 Ubrania 🌱 K-pop 🎶 Ćwiczenia 🦄 Zdrowe żywienie, hacki urodowe, outfit'y i zdjęcia ulzzang ☀️ 🌟Od razu dodajcie do biblioteki Ulzzang II, bardzo zachęcam 😆