Kiedy nie należy pić wody? 🍱

2.5K 142 49
                                    

🌟 Cześć kochani, dziś przedstawię Wam sytuacje, w których NIE należy pić wody 🍶❌ Zaczynamy? 😁

🌷 Przed pójściem spać.
• bedzie ci ciężej zasnąć i będziesz chodzić do toalety.
• nerki pracują wolniej w nocy, przez co rano możesz zaobserwować obrzęki na twarzy i kończynach.
• kiedy pijesz zbyt dużo wody objętość twojej krwi wzrasta, co powoduje bolesny nacisk na serce i naczynia krwionośne (może dojść do drgawek).
🌷 Podczas intensywnych ćwiczeń.
• odczas intensywnych ćwiczeń temperatura twojego ciała wzrasta, a picie zbyt dużej ilości wody do obniżenia tej temperatury może powodować zmniejszenie ilości elektrolitów (mikroelementów), co może skutkować bólem głowy, nudności, czy zawroty głowy.
Dlatego eksperci zalecają picie wody PO ćwiczeniach, ponieważ wypłucze to zmarnowane produkty, które zakumulowaly się w twoich mięśniach i stawach. To poprawia giętkość i zmniejsza ból.
🌷 Jeśli twój mocz jest bezbarwny.
• bezbarwny mocz jest objawem przewodnienia, co może prowadzić do spadku pozniomu sodu. Może to prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, nawet zawału.
🌷 Po ostrym jedzeniu.
• Efekt pieczenia w buzi spowodowany jest cząsteczkami o nazwie „kapsaicyna". Kiedy docierają one do ust pobudzają w nich receptory bólu. Kiedy mózg próbuje pozbyć się piekącego bólu powoduje, że twoje oczy i nos robią się mokre (wiecie o co chodzi, nie wiem jak to przetłumaczyć 😂). Możesz zacząć się pocić.
Ponieważ kapsaicyna jest niepolarną cząsteczką i może być rozwiązana tylko przez substancję o podobnej budowie niepolarnej, na przykład mleko (cząsteczki tłuszczu i kazeiny białkowej). Jeśli zalejesz je jednak substancją polarną, którą jest woda, rozniesiesz je tylko po całej jamie ustnej i gardle, czym nasilisz tylko objawy.
🌷 Tuż przed, podczas i po posiłku.
• Picie wody przy posiłku powoduje jego gorsze trawienie się. Dzieje się tak, ponieważ w jamie ustnej produkowana jest ślina, która posiada enzymy, które są potrzebne do prawidłowego trawienia. Twój żołądek produkuje kwasy żołądkowe, które są nie tylko niezbędne do trawienia, ale też zabijają bakterie w twoim jedzeniu. Te płyny są bardzo ważne, ponieważ pozwalają twojemu brzuszkowi ścisnąć i jeszcze bardziej rozdrobnić jedzenie. Bez tego procesu kawałki jedzenia nie były by dość małe, aby przedostać się przez jelita. Picie wody podczas posiłku powoduje rozcieńczenie śliny i kwasów żołądkowych, przez co twoje jedzenie może stać się toksyczne, nawet jeśli było zdrowe.
🌷 Kiedy woda zawiera słodziki.
• Sztuczne słodziki zwiększają twój apetyt  i orowadzą do tycia. Słodziki są 30 - 80.000 razy słodsze od zwykłego cukru. Woda cytrynowa, którą być może tak lubisz pić z pewnością także je zawiera.
🌷 Kiedy woda pochodzi z morza.
• To dość oczywiste, ale przyjrzyjmy się dlaczego. Po pierwsze, zawiera chorobotwórcze wirusy, groźne dla twojego zdrowia.
• Po drugie zawiera ogromne ilości soli (75% więcej niż twoje ciało). Jeśli napijesz się wody morskiej poziom soli w twojej krwi bardzo szybko wzrośnie. Aby to zniwelować trzeba by wypić tony czystej wody i wysiłku.
• Prowadzi to także do poważnego odwodnienia. To rodzaj paradoksu, ponieważ, kiedy jesteś odwodniony czujesz pragnienie. Jednocześnie jednak oddajesz więcej moczu, ponieważ twój organizm próbuje oczyścić się z soli.
Może prowadzić do do efektów ubocznych takich jak: zmniejszony apetyt, wymioty, czy utrata przytomności.
🌷 Jeśli już wypiłeś dużo wody podczas dnia.
• Jak już wiemy zbyt duża ilość pitej wody obniża poziom sodu i prowadzi do szeregu bolesnych skutków ubocznych. Jest to także szkodliwe dla twoich nerek i utrudnia im właściwą pracę i utrzymywanie ważnych składników w krwi.
Jeśli wypijesz zbyt dużo wody może to prowadzić do stanu zwiększonej niedokrwistości. Trzeba traktować to poważnie, ponieważ może zagrozić nawet twojemu życiu. Nazywa się to hiponatremia i jest to dosłownie niedobór sodu we krwi. Pozniom sodu jest wtedy tak mały, że twoje komórki zaczynają pęcznieć od wody. To rozszerza tkankę nerwową powodując duży nacisk na mózg. W najgorszym wypadku twoje płuca mogą wypełnić się płynem.
Psoby ze zdiagnozowaną hiponatermią cierpią na: drgawki, dezorientację, nudności, depresję, migreny, wymioty i opuchliznę.

UlzzangOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz