Poprawny demakijaż? 🥑

1.7K 116 15
                                    

Choć zwykle nie widać tego gołym okiem, wieczorem nasza buzia jest po prostu brudna. Kurz, spaliny, nadmiar sebum, pot, bakterie i inne osady zatykają pory. Obciążona skóra nie może swobodnie „oddychać", powstają szpecące zaskórniki i krostki. Jeśli dołożysz do tego porządną warstwę makijażu, to możesz tylko wyobrazić sobie, jak zatkana i brudna jest skóra twarzy.
Trzeba pozbyć się zanieczyszczeń szybko i skutecznie. Niestarannie zmyty makijaż to przyczyna podrażnień cery, zaczerwienionych, swędzących i opuchniętych oczu o poranku. I jeszcze jeden argument: źle oczyszczona skóra to bariera dla substancji odżywczych zawartych w kosmetykach pielęgnacyjnych. Dlatego konieczne jest codzienne staranne mycie twarzy i od czasu do czasu peeling, który usuwa martwe komórki naskórka.

🌺 Zacznijmy od tego jakich rodzajów kosmetyków możemy użyć do demakijażu:
🌷 Mleczka - są idealne dla osób mających suchą skórę, ponieważ jej nie podrażniają i dodatkowo nawilżają.
🌷 Żele - powinny być używane przez osoby o tłustej cerze.
🌷 Płyny micelarne - nadają się dla każdego, jednak przede wszystkim poleca się je osobom z wrażliwą cerą.

🌺 Oczy
🌷 Skóra na powiekach i wokół oczu jest bardzo cienka (ma tylko 1/2 mm, podczas gdy grubość skóry w innych partiach twarzy to nawet 2 mm). Postępuj więc z nią delikatnie: nie trzyj powiek, tylko przyłóż do nich wacik nasączony np. mleczkiem i poczekaj kilkanaście sekund, aż rozpuści on kolorowe kosmetyki. Następnie delikatnie przesuwaj wacik (zawsze od wewnętrznego kącika oka w kierunku skroni). Wykonuj tę czynność tyle razy, aż kolejny płatek będzie czysty.
🌷 Tusz zmywaj ruchami pionowymi, pod dolne rzęsy podłóż chusteczki – unikniesz w ten sposób rozsmarowania mascary na dolnej powiece i efektu „pandy" (🐼💞). Natomiast ruchami poziomymi usuniesz resztki eyelinera i cieni, które zostały między rzęsami.

🌺 Mydło?
Niestety zwykle mydło niszczy warstwę ochronną skóry. Badania potwierdzają, że przyczynia się ono do szybszego powstawania zmarszczek. I nic w tym dziwnego – klasyczne mydło toaletowe bardzo wysusza cerę i zostawia na niej zasadowy osad (pH powyżej 8). Ponadto mydło ułatwia wnikanie alergenów i innych podrażniających czynników zewnętrznych.
Tak więc... Nie używamy 😆

🌺 Wspomniałam o pH, ale co to jest?
Kwasowość lub zasadowość roztworu oznacza się stężeniem w nim jonów wodorowych, mierzonym wg specjalnej skali - pH. Im więcej jonów wodorowych, tym roztwór bardziej kwaśny.
Czysta woda ma odczyn obojętny i pH wynosi 7. Roztwory kwaśne mają pH mniejsze od 7, a zasadowe większe od 7. PH skóry wynosi ok. 5,5, więc jej odczyn jest zawsze kwaśny. Wysokie pH przyczynia się do gorszego złuszczania naskórka i wysuszania skóry. Ułatwia rozmnażanie bakterii odpowiedzialnych za powstawanie trądziku.

🌺 Kolejność demakijażu:
🌷 oczy (demakijaż oczu należy wykonywać przy pomocy specjalnie przeznaczonego do tego preparatu myjącego, by zmniejszyć ryzyko pojawienia się podrażnień na skórze, reakcji alergicznych czy zmarszczek.
Jeżeli mamy w zwyczaju stosować kosmetyki wodoodporne, powinniśmy wykonać demakijaż oczu specjalnymi kosmetykami o silnych właściwościach rozpuszczających tłuszcz i brud - tradycyjne preparaty mogą wymagać od nas mocnego pocierania skóry, by uzyskać zadowalający efekt. Z tego też względu kosmetyki wodoodporne nie powinny być stosowane przez osoby, które na co dzień mają do czynienia z wrażliwą skórą wokół oczu.)
🌷 Wykonując demakijaż mleczkiem oczyszczającym, należy zwilżyć preparatem płatek kosmetyczny i zmywać twarz kolistymi ruchami, zaczynając od oczu i czoła, a następnie kierując się ku dolnej części twarzy - podbródka i szyi. Po dokładnym umyciu twarzy i delikatnym masażu, nadmiar kosmetyku należy zebrać drugim płatkiem kosmetycznym.
Demakijaż możemy też wykonywać sposobem kosmetyczek - to znaczy nakładać mleczko na dłonie, wykonywać masaż twarzy, a następnie ściągać preparat wraz z zanieczyszczeniami wacikiem.
🌷 Po zmyciu makijażu przechodzimy do 10k.k.p. (Olejek (chyba, że użyliśmy go do demakijażu), pianka/żel i tonik na zakończenie oczyszczania twarzy.

🌺 Ciekawym sposobem na codzienny demakijaż może być oczyszczanie skóry olejami, czyli metodą OCM. Metoda ta działa na zasadzie "tłuszcz rozpuszcza tłuszcz".
Wbrew pozorom nie jest to metoda, która sprawdzi się wyłączenie przy skórze suchej, normalnej czy mieszanej - odpowiednio dobrany olej może też pomóc nam w codziennej pielęgnacji skóry trądzikowej czy tłustej. Oczyszczanie twarzy olejami to skuteczny sposób na usunięcie z powierzchni twarzy tłuszczu, brudu, kurzu czy resztek makijażu bez ryzyka przesuszenia czy podrażnienia skóry.
🌷 https://www.italianablog.pl/2012/04/dla-kogo-jaki-olej/
⬆️ Na tej stronie możecie przeczytać sobie trochę o olejach. Polecam zajrzeć 😄

🌟 Niestety nie mogę podać Wam konkretnych produktów, ponieważ sama nie lubię się malować, więc nie mam problemu z demakijażem (😆), ale widzieliście już moje dwa olejki, które sprawdziły się przy oczyszczaniu skóry. Myślę, że do demakijażu dobrze sprawdzi się różany olejek Bielendy.
A teraz... Jak podobał się Wam rozdział? Zostawcie proszę komentarze - jak wyglada wasz demakijaż? Macie jakieś ulubione produkty? Jeśli tak, to podzielcie się nimi z nami 😄💖
I zostawcie proszę spamik gwiazdek 😄🌺
I mam pytanie. Wolicie takie dłuższe rozdziały, czy takie z kilkunastoma punktami po zdaniu/dwóch?
Dobranoc/miłego wieczorka/dnia
💞🌸💞🌸💞🌸💞

Ps. Już 9k wyświetleń 😍😍😍 Jejku, kocham was 😍💞 Bardzo dziękuję 💞

🌸źródła🌸
poradnikzdrowie.pl
wysokieobcasy.pl

UlzzangOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz