x-faktor
A fiúk egyre nagyobb sikereket kezdtek elérni, és egyre több rajongójuk lett. Számos tehetséget hagytak a hátük mögött a műsor során, ám a népszerűségük nem volt elég a győzelemhez hiszen csak a harmadik helyen végeztek, bár ez is elég volt számukra.
Legnépszerűbb feldolgozásuk közé tartozott a Summer of '69, amit egyébként nem Simon, hanem Harry választott ki a csapat számára. A legtöbb szólót Payne és Styles kapta, egyre nagyobb siker felé lökve a bandát. Cowell és a többi zsűritag többször elmondta, ilyen hisztériát még sosem láttam egy versenyző körül, amelyet a One Direction váltott ki – gyakran szóhoz sem tudtak jutni a sikoltózó rajongók végett. A fiúk csak ízelítőt kaptak az X Factor házban abból, mekkora őrület is övezte őket: lassan egész Nagy-Britannia róluk beszélt, és a hírük már Európába is elért.
Cheryl Cole kiemelte a fiúkkal kapcsolatban, hogy hihetetlenül kedvesek, és folyamatosan keményen dolgoznak a sikerért, ez teszi őket igazán szerethetővé a helyes pofi mellett. A You Are So Beautiful dallal pedig bebizonyították, hogy nemcsak egy fiúbandáról beszélünk, hanem nagyon tehetségesek vokálisan is.
A fináléban, ahol végül harmadik helyen végeztek, Robbie Williamsszel léptek fel, majd előadták a bírák házában felcsendült Tornt is, mutatva, mennyit fejlődtek. Zayn Malik búcsúzóul annyit mondott, ez még nem a One Direction vége, csupán csak a kezdete.
A műsor befejeztével a többi előadóval együtt részt vettek az X-Faktor turnén, amely 2011 februárjától és áprilisig zajlott le több angol, és ír helyszínen. A verseny után azonnal lemezszerződést kaptak a Sony Musictól és a SYCO Recordstól, ami mögött mentoruk, Simon Cowell állt.
UP ALL NIGHT (2011-2012)
2011 elején a fiúbanda egy két milliós szerződést kötött egykori mentoruk, Simon Cowell által a Syco Records kiadónál, az első albumhoz a munkálatokat pedig már az év elején el is kezdték. Az első album elkészítéséhez Los Angelesben RedOne producer segítségét kapták, míg Londonban Ed Sheraan és a McFly-os Tom Fletcher működött közre az album munkálataival. A lemezt Svédországban fejezték be Max Martin és Shellback gondozása alatt.
A legelső kislemez, a What Makes You Beautiful, 2011. szeptember 10-én látott napvilágot, melyhez a videoklip egy nappal később, 11-én érkezett meg. A dal olyan sikeres volt, és annyira tetszett a közönségnek, hogy első helyen debütált számos zenei ranglistán világszerte. A Sony Music történelmében ez jelenleg a legjobban előrendelt kislemez.
Második single, a Gotta Be You, 2011. november 11-én került fel az iTunesra, amit mérsékelt siker övezett a What Makes You Beautifulhoz képest. A debütáló lemeze a brit zenekarnak, az Up All Night 2011. november 18-án került a boltok polcaira fel, és debütált első helyen a zenei listákon világszerte. Az albumra olyan szupersztárok szereztek dalt, mint Kelly Clarkson (Tell Me Lie), Ed Sheeran (Moments) és Tom Fletcher (I Want).
2011 őszén a Columbia Recordshoz szerződött le a zenekar az Egyesült Államokban, így az USA-ba is elkezdtek betörni a fiúk.
A harmadik kislemez a One Thing 2012. január 6-án jelent meg, a videoklip hozzá február 14-én landolt a YouTube-on, és szintén globális slágerré nőtte ki magát. Kiadták promóciós kislemezként a More Than This-t, ami nem kapott akkora figyelmet, mint az elődjei.Az Up All Night album turnéjára sem kellett sokat várni, hiszen 2011. december 8-án el is kezdődött. A turné keretein belül három kontinenst érintettek: Európa, Észak-Amerika és Ausztrália. Az USA-ban kezdetben a Big Time Rush zenekaraként futott a One Direction, azonban a fiúk hamarosan sikeresebbek lettek, mint maga a fő produkció, így hamarosan leváltak egymástól és önálló show-t adtak elő az Államokban. Európában 26 helyet érintettek, Ausztráliában 7-et, míg az USA-ban szintén 26-ot. Az együttes bevétele közel 5 millió dollára lett kiértékelve. A turnéhoz készült egy kisebb videó napló/DVD is, ami az Up All Night: The Live Tour néven volt kapható 2012. május 28-tól.
TAKE ME HOME (2012-2013)
Miután az Up All Night turnéjuknak vége lett, 2012 nyarán stúdióba is vonult a fiúbanda, hogy második lemezét elkészítse. Ehhez az albumhoz is közreműködött Tom Fletcher az I Would, valamint Ed Sheeran a Little Thingsszel. Az album első dala, a Live While We're Young 2012. szeptember 28-án jelent meg, videoklippel együtt. A dal nagyszerűen debütált, hamar első helyen lett a külföldi és az angol zenei ranglistákon.
A második lemez, amely a Take Me Home címet kapta 2012. november 9-én jelent meg, alig egy évvel az előző után. Ez az album is nagy sikereket élvezett, sőt talán még nagyobbakat mint az Up All Night. Pár hét alatt már is platinum státuszú lett világszerte olyan országokban, mint Ausztrália, Dánia, Írország, vagy éppen az USA. A második kislemeze az albumnak a Little Things volt, amely a lemez megjelenése után 3 nappal, november 12-én jelent meg hivatalosan. Ausztráliában volt a legsikeresebb ez a dal, hiszen alig pár hét leforgása alatt lett háromszorosan platina.
A legutolsó kislemeze a Take Me Home-nak a Kiss You volt, amely 2013. február 8-án jelent meg. A videoklipet hozzá retro stílusban készítette el a fiúbanda, ez az eddigi legnézettebb videoklipjeik egyike.
A lemez hivatalos világ körüli turnéjára alig kellett pár hónapot várni: február 23-án már el is indult a zenekar. A turné keretein belül a One Direction 55 országot érintett Európában, ezen kívül pedig meglátogatták még Kanadát, az Egyesült Államokat, Mexikót, Óceániát, Japánt és Új-Zélandot is. Összesen 1,6 millió jegy kelt el, és minden show telt házas volt. Ez a turné 15,7 millió dolláros bevételt hozott, ami a háromszorosa volt az Up All Nightnak.Augusztusban jelent meg az önéletrajzi turnéfilmjük, a This Is Us 3D, ami hatalmas sikert aratott a rajongóik körében, csak úgy mint az ebben az évben megjelenő parfümük az Our Moment.
A rendező, Morgan Spurlock szerint, a film olyan, mint Justin Bieber Neve Say Neverje, vagy éppen Katy Perry: Part Of Me-je. A forgatásokat 2013 januárjában kezdték meg a Take Me Home turné keretein belül, és egészen a turné végéig folytatták. A film rekordbevétellel kezdett Londonban, és több egy millió példány kelt már el belőle világszerte.