Adam Lambert

11 2 0
                                    


Adam Lambert egy Grammy-díjra jelölt és a GLAAD Media Awards által kitüntetett énekes, dalszerző, színész és X Factor zsűritag. 2012 óta a Queen legendás rockzenekar kijelölt frontembere. Három stúdiólemeze jelent meg eddig: For Your Entertainment (2009, Trespassing (2012) és a The Original High (2015).

 KORAI ÉVEK (1982-2003)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KORAI ÉVEK (1982-2003)

Adam 1993-ban kezdte el a gimnáziumot Mesa Verde-ben, ami közben szintén aktívan színészkedett, tehetsége egyre jobban kimutatkozott. 1996-ban iratkozott be Mt. Carmelbe, ahol az iskolai kórusba is bekerült. Lambert lassan rájött, hogy nem egészen olyan, mint a többi fiú, amit szégyellt, így takargatni próbálta a titkát. Az iskolában úgy viselkedett, mint mindenki más, igyekezett beolvadni és nem vonni magára a figyelmet, ezáltal elkerülte a cikizéseket és bántó szavakat. A színházi légkört egyre jobban élvezte, kiteljesedett és csak önmaga lehetett. Számára ez egy nyugalmi zóna volt, ami olyan hatással volt rá, hogy elhatározta, ha felnő, Broadway sztár lesz.

Időközben édesanyja elvitte őt egy színházi darabra, amely arról szólt, hogy egy fiút kitagadta a családja, mert meleg volt. Leila az autóban elmondta Adamnek, hogy ők soha nem tennének ilyet, majd felhozta, hogy »szeretnél-e barátnőt?« - Lambert erre azt felelte, hogy nem biztos benne. A következő kérdés, miszerint »szeretnél-e barátot«, már adta magát, mire Adam végre kimondta, hogy igen, azt hiszi. Leila felhívta Ebert, hogy végre bevallotta, és a családjában senkit nem lepett meg, hogy a saját neméhez vonzódik.

2000 júniusában leérettségizett, és elénekelte a szalagavatóján "It's So Hard To Say Goodbye To Yesterday" dalt, amelynek felvételét megtaláljátok a YouTube-on. Ezután beiratkozott egy főiskolába, viszont nem tudta összeegyeztetni a színházi próbáit a tanulmányaival, így szűk egy hónap után kilépett és főállásban a színészkedésre koncentrált, amelyből nem élt meg, így volt eladó a Starbucks-ban, de kisebb éttermekben és boltokban is vállalt alkalmi munkákat, hogy fent tartsa magát.

Még mindig abban reménykedett, hogy Broadway sztár lesz. Eber, az édesapja így nyilatkozott az MTV-nek: "Megérkeztünk egy rossz, lepukkant környékre. Amikor ajtót nyitott, csótányok ezrei szaladgáltak a lakásban, de komolyan több ezer, mint egy Stephen King könyvben. Mi meg csak álltunk a küszöbön, elképedve. Rémes volt."

Leila is megszólalt: "Egész haza felé úton sírtam. Nem akartam elhinni, hogy ilyen körülmények között kell élnie és nem engedi, hogy segítsek. Adam egyfolytában azt mondogatta, ne izguljak, nagyon jól elvan így. Szóval próbált nyugtatni, de hiába. Kérte, várjuk ki a végét, minden rendben lesz."

Nemsokkal később munkát kap egy luxushajón, ahol pincérkedik és énekléssel szórakoztatja az utasokat. A hajón Adam egyre több, magához hasonló embert ismert meg, és elkezdte felfedezni a szexualitását. A nagy áttörést és "kivirágzását" viszont a 2003-as, hírhedt Hair-turné hozta meg, amellyel beutazta egész Európát, ahol az emberek sokkal nyitottabbak voltak, mint Amerikában. Az első letörése a gátlásainak a meztelen finálé volt: "A próbák során szörnyen zavarban voltam. »Úristen, most le kell vetkőznöm?« - kérdezgettem. Annyira izgultam. Szégyelltem a testem, kínos volt. Ezt az érzést tinédzserkorom óta nem tudtam legyőzni."

Sztár lexikonWhere stories live. Discover now