Shawn Mendes

35 4 0
                                    

  Shawn Mendes kanadai énekes és dalszövegíró. Első lemezét a The Shawn Mendes EP névre keresztelték, mely 2014 nyarán került a boltok polcaira. Első kislemeze a Life of the Party, melyet eddig még 3 követett. A 2014-es Teen Chice Awards-on két díjra is jelölték, ebből az egyiket ő nyerte meg. Első nagylemeze 2015-ben jelent meg Handwritten címmel, második nagylemeze pedig 2016-ban került a boltok polcaira az Illuminate címet viselve. 

ÉLETE

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ÉLETE

Shawn Mendes, születési nevén Shawn Peter Raul Mendes, 1998. augusztus 8-án született Torontóban, Kanadában, és Pickeringben nevelkedett. Édesanyja Karen, ingatlan ügynök, édesapja pedig Manuel Mendes, üzletember.

KARRIER

Shawn először online posztolt co ver videókat. A Vine appnek köszönhetően figyelt fel rá Andrew Gertler, aki az Island Records gondozásaiba adta a fiú sorsát. A kiadó amerikai részlegénél olyan előadoknak van szerződésük, mint Nick Jonas, Tove Lo, Avicii, Kiesza és a Fall Out Boynak, míg a brit részlegénél megtalálható Calvin Harris, Ariana Grande, Jessie J, Enrique Iglesias, Nicki Minaj és Leona Lewis szerződése is.

Első hivatalos kislemeze, a Life of the Party 2014-ben debütált nagy sikerrel a Billboard Hot 100 listán, ahol bekerült a legjobb 25 közé is, evvel Shawn lett a lefgiatalabb előadó, aki ilyen sikert könyvelhetett el ezidáig. Sshawn volt egyike Austin Mahone turnéjának egyik nyitóelőadója.

A fiatal előadó 2014-ben kiadta első EP-jét is, majd 2015. április 14-én megérkezett első önnáló nagylemeze is, mely a Handwritten címet kapta, és melyeken megtalálható a Life of the Party című szerzemény is, ezen kívül pedig az egyik legismertebb dala, a Something Bg is helyet foglal rajta. Több listán is az első helyen nyitott, és majd 120 ezer példány kelt el belőle. Justin Bieber után Shawn az egyik legfiatalabb előadó akinek első nagylemeze a Billboard 200 albumlistáján az első helyen nyitott.

Ő énekelte a Disney csatorna új filmjének, a Descendants-nak a betétdalát, ami a Believe címet kapta. A US iTunes Charts kislemezlistán a dal a 87-ik helyen kapott helyet. Idén Shawn megjelentette második nagylemezét, mely az Illuminate címet kapta és 2016. szeptember 23-án került a boltok polcaira. Harmadik nagylemez előfutáraként az In My Blood című szerzemény szolgált, amely 2018. március 22-én jelent meg, a második kislemez a Lost In Japan címet viseli és 2018. március 23-án jelent meg.

SZÍNÉSZ

2013-ban hangját kölcsönözte a fiatal Jakenek a Csocsó-Sztori című animációs filmben, 2015-ben pedig epizódszereplőként feltűnt a Yo quisiera című sorozatban, 2016-ban ugyancsak epizódszereplőként a The 100 című szériában láthattuk, mint Macallan megformálója.

ÉRDEKESSÉGEK

- Közeli barátai közé tartozik Taylor Swift, és remek kapcsolatot ápol Austin Mahoneval is
- Portugál és brit felmenőkkel rendelkezik

DÍJAK és JELÖLÉSEK

2015 - Radio Disney Music Awards - Best New Artist (jelölt)
2015 - Shorty Awards – Vine Musician (nyertes)
2015 - iHeartRadio Music Awards - Best Fan Army (jelölt)
2015 - Juno Awards - Breakthrough Artist of the Year (jelölt)
2015 - PopCrush Fan Choice Awards - Best Twitter Star (jelölt)
2015 - PopCrush Fan Choice Awards - Best New Artist (jelölt)
2015 - Melty Future Awards - Prix Internacional Masculin (jelölt)
2014 - Teen Choice Awards - Choice Web Star: Music (nyertes)
2014 - Teen Choice Awards - Choice Web Star: Male (jelölt)
2014 - Teen Choice Awards - Choice Viner (jelölt)

Sztár lexikonWhere stories live. Discover now