EXO

15 2 1
                                    

Az EXO  2011-ben debütált dél-koreai . Az együttesnek két alformációja van, hat-hat taggal: a koreai piacra szánt EXO-K és a kínai piacra szánt EXO-M. Nevük az szóból származik. Első kislemezük, a Mama 2012. április 8-án jelent meg.2014. május 15-én Kris, október 10-én pedig Luhan is pert indított az ellen szerződése megszüntetését kérve.

 május 15-én Kris, október 10-én pedig Luhan is pert indított az  ellen szerződése megszüntetését kérve

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


A csoport kezdetben tizenkét taggal, az Exo-K (Suho, Baekhyun, Chanyeol, DO, Kai és Sehun) és az Exo-M (Xiumin, Lay, Chen és korábbi tagok Kris, Luhan és Tao), koreai és mandarin nyelvű zenét. A legutóbbi alkalommal azonban az Exo a zenék kiadására alkategóriákra oszlott 2014-ben.] Azóta egyetlen csoportként is aktívak, miközben több nyelven is folytatják a zenét.

Az exo első albuma, a XOXO (2013), amely a "Growl" című áttörést jelentette, kritikus és kereskedelmi sikert aratott, mind a Disc Daesang, mind a 28. Arany Disc Awards és az év albuma nyerte meg a 15. Mnet Asian Music Awards díjat. Több mint egymillió példányban értékesített, így tizenkét év alatt Exo lett a legjobban eladott koreai művész. A későbbi albumok és EP-k továbbra is erős eladásokkal folytatódtak. Második albumuk, az EXODUS (2015) és a harmadik Ex'Act (2016) album egyaránt több mint egymillió példányban értékesítették. ] Ezek az albumok az Exo harmadik EP Túladagolásával együtt (2014) Exo számos díjat nyertek, köztük a Disc Daesangot a 29., 30. és 31. Golden Disc Awards, az év albuma a 16., 17. és 18. Mnet Asian Music Awarden  és a Daesang díjat a 24., 25. és 26. Szöul Zenei Díjban. A negyedik albumuk The War (2017) lett a legkeresettebb albumuk, amely Dél-Koreában több mint 1,6 millió példányban értékesített ], és megnyerte a csoportot a 9. Melon Music Awards (11. rekord az ötödik egymást követő Év albuma a 19. Mnet Asian Music Awarden. A háború a Billboard 200-ról is a legmagasabb chart-albumuk lett.

2011: Formáció

A Stanford Egyetemen megrendezett Hallyu üzleti szemináriumon Lee Soo-man beszélt egy új boybandről szóló stratégiáról, amelyben két alcsoportra oszlanak, amelyek ugyanazt a zenét egyidejűleg támogatják Dél-Koreában és Kínában. koreai és mandarin dalokat.  Több tagváltozás után  2011 decemberében a csoport véglegesítette a nevét Exo-ra, a szóban forgó exoplanet szóból. Két alcsoportra oszlik: az Exo-K (Dél-Korea koreai K) és az Exo-M (Mandarin kínai). Az első televíziós produkciójukat az SBS éves Gayo Daejun rendezvényén debütálták 2011. december 29-én.
2012: Debut és Mama
Exo a SM Town Live World Tourban Szingapúrban, 2012 novemberében

Exo-K és Exo-M prológ egyetlen "What Is Love" megjelent 2012. január 30-án, Kínában és Dél-Koreában.  Az egyetlen csúcsot a 88-as számon érte el a dél-koreai Gaon Single Chart. Március 9-én a csoport kiadta a második prológus "Történetét" [], amelyet Thomas Troelsen és Remee írt és készített. Az egyetlen a Gaon Egyetlen Charton 68-os számon érte el a csúcsot, a hatos pedig a kínai Sina Music Chart-on.

A koncertet a csoport számára március 31-én tartották Szöul olimpiai stadionjában. Körülbelül 3000 rajongót választottak 8000 pályázó közül.  Második koncertet tartottak a pekingi nemzetközi üzleti és közgazdasági egyetem nagytermében április 22-én.

Az Exo-K és az Exo-M április 8-án debütált "Mama" címmel, majd április 9-én EP mama követte. A két alcsoport két országban külön támogatja az albumot. Az Exo-K április 8-án dél-koreai zenei programot rendezett a The Music Trenden, míg az Exo-M ugyanazon a napon a Kínai Top Chinese Music Awards-ban debütált. ] A mama mandarin változata a kínai Sina albumi listán érte el a második helyet, míg a koreai album a Gaon albumi charton  és a Billboard világ albumain a nyolcadik helyen érte el a csúcsot. A "Mama" zenei videó mandarin változata elérte az első számú kínai streaming weboldalakat, míg a koreai változat a hét első számú számát a YouTube Globális Chartjában érte el.  Április végén az Exo-M vendégszereplője volt a Super Junior Super Show 4 koncert turnéjának, Jakarta, Indonéziában.

Novemberben Exo megnyerte a Legjobb Új Ázsiai Képzőművészcsoportot a 2012-es Mnet Asian Music Awards-en. Az Exo-K három jelölést kapott a 27. Golden Disc Awards-on, megnyerte az újonnan érkezett díjat. Az Exo-M megkapta a legnépszerűbb csoportos díjat a 2013-as Top Chinese Music Awards-n.

Sztár lexikonWhere stories live. Discover now