Robert Pattinson elismert brit színész és modell. 2005-ben a Harry Potter és a Tűz Serlegében tűnt fel. A köztudatba azonban 2008-ban robbant be véglegesen, amikor bemutatták az Alkonyat szériát, melyben Edward Cullen szerepét alakította. Azóta számtalan filmben és kampányban láthattuk őt.
KORAI ÉVEK (1986-2004)
Robert Douglas Thomas Pattinson néven látta meg a napvilágot 1986. május 13-án, Londonban. Édesapja, Richard, vintage autók importálásával foglalkozott, míg az édesanyja, Clare, modellügynökségnél volt szerződtetve. Van két nővére, Victoria és Elizabeth 'Lizzy' Pattinson. London Barnes-i környékén cseperedett fel, ahol a Tower House iskolába járt 12 éves koráig, majd a The Harrodian-be.
Személyisége mindig meglehetősen visszahúzódó volt, de ennek ellenére is érdeklődött a színpadi, és zenei világ felé, mivel felnézett nővérére, Lizzyre, aki énekléssel foglalatoskodott. Az édesapja biztatta, hogy próbálja ki magát színészként, hiszen erősen hitt abban, hogy ezáltal meg tud nyílni. Egy este vacsora közben a városban egy csapat lány osztogatott szórólapokat a Barnes színház klubjáról, továbbá ők mutatták be a The Harrodian privátiskolát is. „Utána folyamatosan noszogatott, hogy felvételizzek. Mivel nem ment sokra, felajánlotta, hogy fizet is nekem, csak menjek el és nézzem meg”.Így később, a színházban, a Barnes Theatre Company-nél kisebb szerepeket kapott (olyan alkotásokban, mint a Guys and Dolls, Our Town, Macbeth és Anything Goes). Ezek során felfigyelt rá egy ügynökség, a Tess of the d'Urbervilles, akik segítettek számára nagyobb szerepeket is találni.
SZÍNÉSZI KARRIER
KARRIERJÉNEK KEZDETE (2004-2007)
17 évesen kezdett beindulni a karrierje: statiszta volt egy német filmben, a Rong of the Nibelungs című alkotásban, 2004-ben. Ugyanebben az évben feltűnt a Hiúság vásárában is.2005 májusában a The Woman Before színházi darabban kapott lehetőséget, ám a premier előtt kirúgták, és Tom Riley vette át a helyét. Pár hónap múlva találkozott Mike Newell-lel, a Harry Potter és a tűz serlege rendezőjével, aki felkínálta számára Cedric Diggory karakterének megformálását „vigaszdíjként”.
A rajongók először Cedric Diggoryként figyelhettek fel rá a népszerű Harry Potter-sorozatban
Ez meghozta számára a média figyelmét: a Teen People a „következő Jude Law”-nak nevezte, míg a Screen International magazin „A holnap sztárja”-ként írt le.
2006-ban a The Haunted Airman pszichológiai thrillerben kapott szerepet, amit a BBC Four mutatott be október 31-én, és meglehetősen pozitív visszhangja lett alakításának. További filmek követték az évet: The Bad Mother's Handbook (2006), Harry Potter és a főnix rendje (2007).
AZ ÁTTÖRÉS: ALKONYAT-SZÉRIA (2008-2013)
Pattinson a romantikus hős szerepében: A világ legszebb 17 éves fiúját kellett megformálnia, akire minden tinilány vágyott