Ashton Irwin

10 0 0
                                    

Ashton Irwin ausztrál zenész. A 5 Seconds of Summer nevű pop/rock zenekarban dobol és énekel. A zenekar eddig két nagylemezt adott ki: 2014-ben a 5 Seconds Of Summert, 2015-ben pedig a Sounds Good Feels Goodot. 2018. februárjában jelent meg legújabb kislemezük, a Want You Back, harmadik stúdióalbumuk pedig még idén a boltok polcaira kerül.

 februárjában jelent meg legújabb kislemezük, a Want You Back, harmadik stúdióalbumuk pedig még idén a boltok polcaira kerül

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KEZDETEK, CSALÁDJA, TANULMÁNYOK:

Ashton Fletcher Irwin 1994. július 7-én látta meg a napvilágot az ausztráliai Hornsby városában. Szülei kiskorában elváltak, édesapja otthagyta őt, édesanyját, Anna Marie-t és húgát Laurent, valamint a hamarosan érkező kisöccsét, Harryt. Sydneyben nőtt fel, egy kertvárosi negyedben. A sydney-i Richmond High-ban tanult, ott is érettségizett le. Később jelentkezett egy szórakoztatóipari tanfolyamra, de nem vették fel, mert zenéből egyest írt. Ashton az iskola mellett gyorséttermi felszolgálóként dolgozott a KFC-ben, valamint szabadidejében kiskora óta dobol és gitározik. 2011-ben egy videóüzletben is dolgozott. Mielőtt csatlakozott volna a 5SoS-hoz, aSwallow The Goldfish nevű bandának a tagja volt.

5 SECONDS OF SUMMER, AVAGY ZENEI KARRIER:

Megalakulás, első EP lemezek, kezdeti sikerek(2011-2012):

2011. januárjában alakult meg hivatalosan a 5 Seconds of Summer, melyet Luke Hemmings, Michael Clifford, illetve Calum Hood hozott létre, akik együtt a Norwest Katolikus iskola tanulói voltak. Kezdetben a zenekar csak egy délutáni hobbiként szolgált a fiúk életében, legtöbbször dalokat dolgoztak fel, amelyeket később saját YouTube csatornájukra töltöttek fel. A lemezüket 2012. június 26-ánUnplugged EP címen. A lemez Óceániában nagy sikert ért el, de Európában is hamar közönség kedvenc lett. A 2012-es év hátralévő részét a zenekar leginkább dalszöveg írással töltötte, valamint saját hangzásviláguk megtalálását Christian Lo Russo és Joel Chapman segítette, akik nem mellesleg két dal szerzésében is segédkeztek a 5SOS Somewhere New EP lemezén. 2012. júniusában indultak első saját turnéjukra, a Twenty Twelve, valamint a Mini Australian Tourra.

 júniusában indultak első saját turnéjukra, a Twenty Twelve, valamint a Mini Australian Tourra

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Októberben a Hot Chelle Rae – Whatever World Tourján voltak a nyitózenekar. November 19-én debütált első kislemezük, az Out Of My Limit, melyhez a videoklip az első 24 órában több, mint 100 ezer megtekintést vonzott. Az év végén, december 7-én dobták piacra második EP albumukat, a Somewhere New EP-t. A lemez kiadása után nemsokkal felkérte őket a világszenzációnak számító brit fiúbanda, a One Direction hogy csatlakozzanak a jövő évben kezdődő Take Me Home világkörüli turnéjukra, mint előzenekar, melyet a fiúk készségesen el is fogadtak. Az évet egy kisebb Londoni utazással zárta az ausztrál banda, ahol olyan előadókkal írtak közösen szerzeményeket, mint a McFly, Jake Gosling, Steve Robson vagy éppen a Bustedből ismert James Bourne.

Sztár lexikonWhere stories live. Discover now