Cole Sprouse amerikai színész, producer, fotógráfus. Első szerepét 1993-ban kapta meg a Grace Under Fire című sorozatban, ahol ikertestvérével felváltva alakították Patrick Kelly-t. Ezután számos sorozatban és filmben játszottak testvérével olyanokban, mint a MADtv, Apafej, Azok a 70-es évek show, Jóbarátok. Az igazi áttörést a Disney csatorna sorozata a Zack és Cody élete hozta meg számára. Jelenleg a Riverdale című sorozatban alakítja Forsythe P. “Jughead” Jones III karakterét.
KORAI ÉVEK, TANULMÁNYOK:
Cole Mitchell Sprouse 1992. augusztus 4-én látta meg a napvilágot a Közép-Olaszország Toszkána régió városában Arezzo-ban, egy kicsi kórházban a Clinica Tanganelli-ben 15 perccel később mint ikertestvére Dylan. Édesapja Matthew Sprouse, édesanyja Melanie Wright, akik mind a ketten egy toszkánai iskolában angoltanárok voltak. Felmenői között vannak angol, skót, dán, német és cherokee származásúak is. Nevét Nat King Cole jazzénekes és zongoristáról kapta. A család négy hónappal a két fiú születése után visszaköltözött a kaliforniai Long Beach-re, Amerikába. Szüleik 1997-ben a válás mellett döntöttek, majd édesapja újraházasodott így szert tett egy mostohaanyára, akivel nagyon jó kapcsolatot ápol. 2010 júniusában érettségizett a kaliforniai Laurel Springs középiskolában, majd egy év halasztás után 2011-ben felvételt nyert a New York Egyetemre, ahol először filmes és televíziós szakot választott, de nem sokkal később átíratkozott a Gallatin School of Individualized Study szakra, ahol a diákok megtervezhetik a saját tantervüket, így Cole a humán szakot és a régészetet válaszotta. Szintén 2011-ben beindította saját weboldalát a Cole Sprouse Photography-t, ahol saját képei láthatóak. 2015 májusában diplomázott le.
SZÍNÉSZI PÁLYAFUTÁSA
KEZDETEK:
Első tévés szerepét 8 hónaposan kapta egy pelenkareklámban, ahol bátyjával együtt szerepelt anyai nagymamája Jonine Booth Wright javaslatára, aki drámatanár és színésznő volt. Nem sokkal később 1993-ban megkapta Patrick Kelly szerepét a Grace Under Fire című tévésorozatban, ahol bátyjával felváltva játszottak, mivel az amerikai gyerekmunkatörvény szabályozza, hogy egy nap hány órát forgathatnak egy gyerekkel. A sorozatot öt évad után 1998-ban kaszálták. Ezután szintén bátyjával Dylannel vendégszerepelt a MADtv című sorozatban, majd egy évvel később 1999-ben Adam Sandler adoptált fiát játszotta a Big Daddy / Apafej című filmben, mely szerepért jelölték a Young Artist Awards - 'Best Performance by a Young Actor in a Comedy Film' kategóriában. Sajnos a díjat nem szerezte meg. Szintén ebben az évben Johnny Depp és Charlize Theron mellett ikreket játszottak az The Astronaut's Wife / Az asztronauta című filmben. 2000-ben a világhírű Friends / Jóbarátok című sorozatban megkapta Ross Geller fiának, Bennek a szerepét, melyet egészen 2002-ig alakított. 2001-ben a The Nightmare Room című sorozatban Buddy-t, a That '70s Show / Azok a 70-es évek show című sorozatban Bobby-t, a Diary of a Sex Addict / Egy szexőrült naplója című drámában Sammy Jr.-t alakította Dylannel együtt. 2002-ben a I Saw Mommy Kissing Santa Claus / Reszkess, Télapó! című vígjátékban Justin Carver, The Master of Disguise / Az álcázás mestere vígjátékban a fiatal Pistachio karakterét játszotta. Szintén ebben az évben hangját kölcsönözte K-B Toys Soldier-nek az Eight Crazy Nights / 8 őrült éjszaka című Adam Sandler gyártotta mesében. 2003-ban az Apple Jack című rövidfilmben játszotta Jack Pyne szerepét, majd Dylan mellett főszerepet játszott a Just for Kicks című vígjátékban. 2004-ben a The Heart Is Deceitful Above All Things / A szív csalfa vágyai drámában az idősebb Jeremiah alakította.